katten anton Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg lurer på om noen vet om noen gode ansikts produkter for tørr hud? Huden min er veldig trørr rundt munn og i pannen. Syns jeg har prøvd alt.. Håper noen vet noe? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Prøv ut flere typer fuktighetskremer fra apoteket, og finn ut hvilken som passer for din hud. Husk at de på apoteket ofte kan mye om produktene sine, spør dem! Huden i ansiktet og huden på resten av kroppen trenger ofte ulike kremer. Fete kremer er med på å tette huden mot væsketap, men for noen kan en fet krem virke for tett og føre til varme og kløe. Noen få er allergiske mot lanolin (ullfett), og må unngå produkter som inneholder det. For noen virker kremer med karbamid (urinstoff) godt, mens andre synes at de svir (særlig hvis huden har små sprekker). Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Stikk heller innom en hudpleieklinikk e.l. De har mye mer peiling enn et apotek. Det er ofte dyrere, men det er verdt det imo. Du bør skaffe deg en nattkrem(balm) som du bruker før du legger deg, en dagkrem for morgenbruk og en rensegel/krem/såpe som du bruker for å vaske ansiktet med. Vanlig såpe er drepen for tørr hud. Vask ansiktet lett med rensekgelen og ha på krem/balm. Edit: Har selv vært plaget med tørr hud og fikk en del kviser/urenheter pga. overdreven bruk av såpe. Begynte med dette og huden har blitt adskillig bedre. Endret 15. juni 2007 av EB_Veyron Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg bruker Locobase Repair.. Jeg har ganske tørr hud, og syns den kremen er digg. Lenke til kommentar
mcohen Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg bruker Nivea Holyday skin, da får du fuktig hud, pluss at det er litt farge i den, så du får en fiin tan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå