Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internet gjennom DL-624+ (tele2)

Anbefalte innlegg

Har opplevd problemer den siste tiden da nettet plutselig en kveld datt ut. Sitter på en tele2 linje (1,5mbit) på østlandet og har den koblet gjennom et speedtouch 516i modem og inn i en D-Link 624+ trådløs router. Dette oppsettet har fungert fint veldig lenge, helt til herforleden da som sagt nettet datt ut og ikke kom tilbake igjen. Har prøvd uttallige ganger å restarte modem + router + pc (lengre enn 10 min osv), satt opp router på nytt osv osv. Har kommet frem til at jeg kommer meg på internet dersom jeg kjører vanlig TP fra modem til PC, uten å gå via router. Dette er egentlig ganske rart ettersom det har fungert helt fint tidligere. Søkte litt rundt på tele2 sine sider i stad og fant denne driftsmeldingen:

Hendelsestidspunkt: 11/06/2007 16:07

Melding:

Tele 2 has been experiencing problems with the assignment of IP addresses to some of its customer bases. We are currently working on resolving this problem. The resolution may cause certain ADSL customers to loose their IP address assignments.

If you experience this effect you will need to restart your ADSL modem and all attached equipment such as PCs/Broadband telephones/Routers and firewalls.

Tele2 apologizes for any inconvenience this may cause our ADSL and Broadband Telephone customers.

Status: Feilretting pågår

Beregnet ferdig: 15/06/2007 14:00

(Det skal sies at beregnet ferdig har endret seg ganske hyppig).

Lurer på om det kan ha noe innflytelse på hvorfor jeg ikke får internet via WLAN, men derimot bare via modemet, og hvordan jeg evt kan fikse dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har opplevd problemer den siste tiden da nettet plutselig en kveld datt ut. Sitter på en tele2 linje (1,5mbit) på østlandet og har den koblet gjennom et speedtouch 516i modem og inn i en D-Link 624+ trådløs router. Dette oppsettet har fungert fint veldig lenge, helt til herforleden da som sagt nettet datt ut og ikke kom tilbake igjen. Har prøvd uttallige ganger å restarte modem + router + pc (lengre enn 10 min osv), satt opp router på nytt osv osv. Har kommet frem til at jeg kommer meg på internet dersom jeg kjører vanlig TP fra modem til PC, uten å gå via router. Dette er egentlig ganske rart ettersom det har fungert helt fint tidligere. Søkte litt rundt på tele2 sine sider i stad og fant denne driftsmeldingen:

Melding:

Tele 2 has been experiencing problems with the assignment of IP addresses to some of its customer bases.  We are currently working on resolving this problem.  The resolution may cause certain ADSL customers to loose their IP address assignments.

If you experience this effect you will need to restart your ADSL modem and all attached equipment such as PCs/Broadband telephones/Routers and firewalls.

Tele2 apologizes for any inconvenience this may cause our ADSL and Broadband Telephone customers.

Lurer på om det kan ha noe innflytelse på hvorfor jeg ikke får internet via WLAN, men derimot bare via modemet, og hvordan jeg evt kan fikse dette.

8866294[/snapback]

Prøv å endre MAC adresse på routeren dersom den har den funksjonen. Men husk å ta vare på gammel MAC adresse.... Virker som om det kan hjelpe siden du kommer på nett ved å koble rett på modem.

Lenke til kommentar

Hei,

har ikke løsningen, men har akkurat samme problem og det skjedde for et par dager siden så det kan jo virke som det er samme årsak og at det må være noe hos Tele2.

Hvis noen finner løsningen vil jeg gjerne høre hva det er.

Melding:

Tele 2 has been experiencing problems with the assignment of IP addresses to some of its customer bases.  We are currently working on resolving this problem.  The resolution may cause certain ADSL customers to loose their IP address assignments.

8866294[/snapback]

Lenke til kommentar

Når jeg fikk samme problem som deg, altså, klarte ikke få internett gjennom routeren kun modemet gikk jeg inn i router oppsettet, kjørte en release og en renew kommando på WAN porten.

Etter funket det fint.

Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette er det en reset knapp på routeren du kan trykke på.

Merk at om du trykker og holder denne inne i ca 5 sekunder blir alt satt opp til standar, altså passord ol. vil bli standar/slettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...