vlcom Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei, Har en Audi 80 '91 mod 1,8S sedan. I lengre tid nå har jeg observert en ulyd og vibrasjon fra høyre fremhjul når jeg kjører. Vibreringen og ulyden virker å ha ca. samme frekvens som rotasjonshastigheten, i allefall avhengig av den. Problemene inntreffer kun når jeg kjører rett frem eller svinger til høyre, når jeg svinger til venstre forsvinner problemet helt, så antar at det har noe med akslingen/mansjettene/høyrehjulet å gjøre.. Noen som har erfaringer/mulige løsninger på problemet.. er relativt uerfaren mht bil, så blir svært takknemmelig for gode tips Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Kanskje hjulageret er defekt. Det kan være endel, men det var det første som virket logisk utifra din forklaring. Ta den på et verksted? Eller skal du fikse selv? Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis det er noe som jeg kan fikse selv var det planen, men er en fare for at jeg må krype til korset.. spørs helt hva feilen er. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Regner med elementære ting som f.eks lufttrykk, hjulbolter, osv. er sjekket? (tviler på at det er lufttrykk, men det hører med til elementære og typiske ting som kan være galt med hjul/dekk) Endret 15. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Alt dette er i orden, og virker som problemet sitter lengre inn enn som så. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 hva med avbalansering av hjulet? kan du ha fått et slag på det, mistet et lodd el.? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 hva med avbalansering av hjulet? kan du ha fått et slag på det, mistet et lodd el.? 8869109[/snapback] godt poeng. Mulig det kan være det også. Ikke vanskelig og gjøre det selv, men man må ha dette avbalanseringsapparatet. Men ring et verksted og hør hva de mener kan være feil? Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Mulig det, men ville ikke vibreringa vært konstant da? Den forsvinner jo med en gang jeg svinger til høyre.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ok, er vibreringen der i alle hastigheter? Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, men frekvensen på lyden og vibreringen endres i forhold til hastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå