Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighet med gigabit nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg kjøpte meg en D-link DIR-655 og er ikke helt fornøyd med hastigheten. Det viser seg at dersom jeg har en blanding av g og n tilkoblinger så vil den kun kjøre med g hastighet. Dette var en liten strek i regningen for meg da det begrenser hastigheten mot min nettverksharddisk.

Imidlertid så har jo denne ruteren Gbit switch i seg så jeg tenkte å kjøpe meg noen Gbit-korter og opprette et trådet gbit nettverk.

Hvilke hastigheter kan jeg forvente rent praktisk?

Noen som har noe målinger eller praktiske erfarniger her? Har prøvd å finne noen tester på nett, men har ikke hatt noe hell til nå.

Takker for all info :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

For å si det enkelt, har du Gigabit nettverk, vil det vel være nettverksdisken som er flaskehalsen.

Normal overføringshastighet på Gigabit nettverk er vel rundt 80-90Mbyte/sek, og bør holde til det meste av vanlig bruk.

Nettulf

Lenke til kommentar

80-90MB/s....hmmm. Hørtes ganske mye ut synes jeg. Noen som faktisk får slike hastigheter?

Er nok nettverkshardisken som blir flaskehalsen ja, men det blir ihvertfall bedre enn med trådløst 54Mbit:)

Nå skal det sies at den ene maskinen min er en laptop så den har muligens en litt tregere hd en vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...