Gå til innhold

Den lille Winamp-tråden !

1915

Anbefalte innlegg

For mange år siden, så fikk jeg prøve winamp, og dette var tiden da jeg hadde en Pentium MMX 166 mhz, så de fleste andre alternativ brukte litt vel mye ressurser, ihvertfall når jeg skulle spille etc samtidig.

Tiden gikk, byttet til en 450mhz, og fortsatte å bruke winamp. Og nå bruker jeg fortsatt winamp, eneste som ikke har forandret seg er at jeg bruker pre-winamp 3. Dvs 2.95. For jeg er fornøyd med den, og føler at winamp 5 høyst sannsynlig har no ekstra skrot jeg ikke behøver :)

Så all hail winamp 2.95 (bruker 2.95 istedenfor 2.91 rett og slett pga at den er nyeste winamp 2..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og nå bruker jeg fortsatt winamp, eneste som ikke har forandret seg er at jeg bruker pre-winamp 3. Dvs 2.95. For jeg er fornøyd med den, og føler at winamp 5 høyst sannsynlig har no ekstra skrot jeg ikke behøver :)
Du trenger ikke installere "skrotet" hvis du ikke vil.

Joda. det er sikkert mulig, men hvordan er det med bruk av systemressurser mellom winamp 5 serien og winamp 2.95?

Selvom 5 bruker MYE mindre ressurser enn tunge 3, så har jeg en viss følelse av at det gamle fortsatt er best, men gjerne si meg imot, det jeg lærer av :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som har en løsning på mitt problem med Winamp?

I fullskjerm spilles ikke filmen i riktig hastighet. Det forekommet mye hakking og etterslep. Når jeg viser den i normal oppløsning/størrelse går den relativt normalt, men likevell ikke bra nok.

Jeg kjører Winamp i Windows Vista. Dette problemet har ikke hendt meg i Windows XP med samme versjon av Winamp.

I noen videofiler jeg har er den veldig treg å oppdatere bildet når jeg spoler fremover, men prøver jeg samme fil i BSPlayer oppdateres det øyeblikkelig når jeg spoler fremover.

Lurer på om problemet ligger med Winamp eller Vista. 

BS Player spiller av filmene mine i fullskjerm uten problem.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at den nyeste versjonen av WinAMP bruker mye CPU-kraft med default skin?

På min Athlon64 X2 4800+ og 64-bit Vista Home Premium er WinAMP nå den desidert største konsumeren av CPU-kraft (10-15%) når jeg bare surfer og lytter til musikk.

Edit: Stilte ned Time Resolution fra 10ms til 33ms, og nå la den seg på ~5% :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Det virker som nyere versjoner av Winamp hakker og har etterslep ved avspilling av videofiler. Det varierer selvsagt også av hvilken codec som videofilen er laget i.

Jeg har prøvd en eldre versjon, Winamp 5.3 som det virker har mye mindre hakking og etterslep, men den har endel bugs som irriterer meg.

Noen som har en løsning på dette problemet for å få Winamp til å spille video ordentlig i Vista?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet med å spille av video i WinAMP. Ikke bare er avspillingen veldig treg og hakkete, men bildet blir også fryktelig pixelert. Men jeg har merket at når jeg kjører programmer som ikke er kompatible med Aero og dermed slår av Aero midlertidig, så fungerer videoavspilling i WinAMP like fint som VLC og WMP mens Aero er avslått.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet med å spille av video i WinAMP. Ikke bare er avspillingen veldig treg og hakkete, men bildet blir også fryktelig pixelert. Men jeg har merket at når jeg kjører programmer som ikke er kompatible med Aero og dermed slår av Aero midlertidig, så fungerer videoavspilling i WinAMP like fint som VLC og WMP mens Aero er avslått.

Etter at jeg slo av Aero så fungerte Winamp veldig fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Liten bump, men jeg har bare et kjapt spørsmål ang spillelisten. Det hender jeg av og til legger til og fjerner litt musikk fra musikkmappa. Så da bruker jeg å laste opp hele mappa på nytt for å få den oppdatert og alt alfabetisk i spillelista. Men det som er så irriterende er at man må bla nedover mens winamp henter tag infoen. Så legger jeg tiø en liste på 10k sanger blir jeg sittende og bla i evigheter. Hvorfor kan den ikke bare fortsette og laste inn sangene nedover uten at jeg fysisk må bla nedover og se på? Håper det er en innstilling for dette som gjør at den fortsetter selv. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor det er nødvendig at jeg må bla nedover for den.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Liten bump, men jeg har bare et kjapt spørsmål ang spillelisten. Det hender jeg av og til legger til og fjerner litt musikk fra musikkmappa. Så da bruker jeg å laste opp hele mappa på nytt for å få den oppdatert og alt alfabetisk i spillelista. Men det som er så irriterende er at man må bla nedover mens winamp henter tag infoen. Så legger jeg tiø en liste på 10k sanger blir jeg sittende og bla i evigheter. Hvorfor kan den ikke bare fortsette og laste inn sangene nedover uten at jeg fysisk må bla nedover og se på? Håper det er en innstilling for dette som gjør at den fortsetter selv. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor det er nødvendig at jeg må bla nedover for den.

CTRL+P -> Titles -> Read metadata in the background....

Velger du Read metadata when files are loaded into winamp, vil den bruke jævelig lang tid på å laste inn alle sanger og gjerne henge litt. (alt avhengig av hvor mange sanger du laster inn om gangen selvfølgelig)

Prøv denne plug-in'en?

http://www.winamp.com/plugins/details/79319

Ja, det legger seg i systray, men du kan bytte sang og spole og hele pakka.

Ingen som vet om noen bedre alternativ?

CTRL+P -> Global Hotkeys -> Enable.

Du får ikke opp knappene, men du har hurtigtaster på tastaturet som gjør samme nytten. Vil si det er mer effektivt om du sitter i et spill feks og vil bytte sang, spole eller whatever. :)

Ønsker å få fjernet alle winamp-funksjonene fra lista jeg får når jeg høyretrykker på ei fil. Har gått inn i winamp preferences - file types og fjernet haken på "show winamp in the folder context menu in windows explorer". Her har jeg fjernet haken mange ganger, trykker close (som er eneste valg), men da jeg høyretrykker på ei fil er menyen der enda og i preferences er haken på plass igjen. Plager meg at dette ikke fungerer skikkelig, er det noen som har råd?

Winamp er 5.5 (nyeste) og os er vista.

Oppdatering: haken forsvinner når man kjører xp, så problemet ligger mellom winamp pg vista et sted. Tips?

CTRL+P -> Shell Options -> Windows Explorer Menu Control -> Fjern markering på alt..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Prøv denne plug-in'en?

http://www.winamp.com/plugins/details/79319

Ja, det legger seg i systray, men du kan bytte sang og spole og hele pakka.

Ingen som vet om noen bedre alternativ?

CTRL+P -> Global Hotkeys -> Enable.

Du får ikke opp knappene, men du har hurtigtaster på tastaturet som gjør samme nytten. Vil si det er mer effektivt om du sitter i et spill feks og vil bytte sang, spole eller whatever. :)

Men jeg vil ha knappene på oppgavelinja, slik at jeg lett kan bytte til neste sang med muse. Du skjønner, jeg tar av og til musa med meg bort fra dataen og sitter i sofaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...