Gå til innhold

Den lille Winamp-tråden !

1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det en mulighet(hurtigtast) for å merke hvilke sanger som skal spilles? At man lager en slags playlist i det man scroller igjennom hele listen? Mener jeg så noen gjøre det en gang, men har ikke forsket så mye på det.

8892428[/snapback]

Hvis du trykker "j" for å komme til søkefunksjonen så ser du en knapp som heter Enqueue file. Når du har en sang "highlighta" og trykker på denne knappen vil da denne sangen bli spilt som neste. Hvis du vil ha flere sanger etter hverandre så søker du bare opp de og trykker på enqueue file igjen og igjen. De vil dermed legge seg i en købasert liste. Du vil også se hvilket nummer i listen de har ved at det kommer et tall bak sangen.

Dårlig forklart og horribelt formulert, men er for trøtt til å rette på språket.

Lenke til kommentar
henger meg på her.... før jeg formaterte husker jeg at jeg hadde et skinn, den var stor og farve som lignet lakkert tre. det var to svære høytalere på siden.

har noen link til denne skinnen??

noen andre fete skinns??

9271272[/snapback]

som jeg før sa... har funnet den :tease:

for de som vil ha den, heter den high end system v1 eller noe.

skin

EDIT: den ser svært anderledes ut på bildet fra link.

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar

Personlig kjører jeg Winamp i "Always on top" og legger den øverst i skjermen med skin MMD3. Trenger jeg ting som Playlist og Equalizer trykker jeg bare på fanene og det vil sprette opp under, etter at jeg er ferdig legger jeg bare de vinduene ned igjen.

Liker å ha den slik fordi da har jeg god kontroll på hvilken sang som spilles og hvor lenge det er igjen osv.

post-26327-1187032964_thumb.jpg

Lenke til kommentar

beklager om jeg ikke har sett hva alle har skrevet men.

jeg liker winamp bare at jeg har g15 tastaturet og det fungerer ikke og bytte sang pause eller noe derfår liker jeg itusen bedere bare synn at winamp ikke har lakt en pruggin på det. eller så er det jeg som ikke vet helt hrordan jeg får det til og fungere

noen som vet om det går an og bytte sang og alle andre finessene G15 tastaturet. ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-105082

Hei.

Ok, dette skal jo egentlig ikke være noe sak. Som dere ser på bildet, så ligger vinduene ved siden av hverandre. Jeg vil ha spillelisten under informasjonen hvor lang tid det er igjen av sangen og hvilken sang jeg spiller. Har lastet ned den nye Winamp 5.5, så alt ble bare rot. I de tidligere versjonene var det jo bare å dra og slippe, men det går jo faen ikke nå!! De er jo limt fast i hverandre.

Hvordan gjør jeg det?

post-105082-1192189978_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har vært ved min egen PC de siste dagene så har jeg ikke hatt anledning til å teste ut winamp 5.5, men jeg mener å ha lest at det skinet der faktisk er låst slik. Dermed må du nok kanskje bytte skin for å få mere frihet i hvor du vil ha playlist osv.

Regner med det allerede har kommet flere skins på winamp.com og det følger kanskje med flere i 5.5 versjonen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Når man installerte så fikk man velge om man skulle bruke det nye utseende eller det det har vært i tidligere versjoner. Jeg valgte 5.5 utseende fordi det så ganske bra ut. Men skal installere på nytt og velge det originale, for å se om det er der problemet ligger.

EDIT: Jepp. Det var det nye skinet som gjor slik. Så installerte 5.5 med originale skinet og da funket det å flytte vinduer :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
NightBlade: Hehe, trenger ikke re-installere for å bytte skin :p

Nei, du har sikkert rett. Men skjønte meg ikke helt på den der Bento skinet. Var jo under instillinger og fant skins, men kunne bare skifte farge. Mulig jeg overså noe. Så reinstallering av Winamp funket greit det :p

Lenke til kommentar

Har fått testet det nå og er kjempe fornøyd :) Likte veldig godt måten å legge til Albumart på, og det er fortsatt like raskt og stabilt. :)

Men jeg har et problem. Når jeg velger at den skal kopiere alle sangene som ligger et "smart view" over til min mp3-spiller (Creative Zen Vision :M) så går ikke dette helt bra.

Alle sangene er i WMA eller MP3 (noe som spilleren støtter), men den startert likevel konventering av de. Dette klarte jeg å slå av, men den flyttet bare over 410 av 2940 sanger :( Skal prøve igjen i dag. Håper at det virker nå.

Noen som vet hva som er feil?

Et annet problem er at sanger og album som inneholder andre tegn enn bokstaver får feil navn på spilleren. For eksempel albumet Does This look Infected? blir til Does This look Infected_. Dette har alltid vært et problem med Winamp. Flytter jeg filene over på andre måter får de riktig navn.

Lenke til kommentar

Da var Winamp 5.5 10th Anniversary Edition .

Key functions:

Nytt, tøft skin (Bento) med

Album Art View!

Innebyget Web Browser slik at man via Winamp kan høre musikk, kjøpe musikk, prøvehøre via Winamp eller laste ned fra steder som Uhort.no og cNet Download Music

Oppdatering av Winamp Remote, blant annet mulighet for å dele muskken din med andre brukere

Enda flere devices er støttet

Musikk anbefallinger

Enda flere funskjoner finnes her: (linky)

Bilder:

browser.png

nowplaying.png

ml.png

video.png

Denne tråden lagde jeg for å diskutere denne nye fantastiske saken. Har self et spørsmål jeg slenger til slutt:

Mulig å laste ned Album Art for hele biblioteket samt velge kilde for Album Art'n?

Kilder:

Winamp.com

Bilder: Winamp Overview

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...