Gå til innhold

Den lille Winamp-tråden !

1915

Anbefalte innlegg

et lite tips!  gå inn på preferences og så innpå modern skinz. der stiller dere hvor mye timers resolution ska være. jeg selv bruker 15 ms der.

9063911[/snapback]

Hva med å forklare hva det gjør/skjer da? :)

9064047[/snapback]

:blush: hehe, ja. det som skjer er at " spectrum analyzer" ( det som viser beats og selve lyden) får bedre kvalitet, og hos meg går den akkurat i samme rytme som sangen, noe den ikke gjorde før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winamp er genialt, selv bruker jeg den bare til musikk så jeg bruker bare versjon 2.91 :p

Ble mye dilldall etter 3eren kom syntes jeg, men det er mulig at det bare er meg som ikke har satt meg godt nok inn i det.

Har brukt winamp så lenge jeg har sitta med windows, nå er det xmms som gjør jobben, grunnen til at jeg har valgt xmms er faktisk fordi den ligner så mye på winamp ;P

Lenke til kommentar
Winamp er genialt, selv bruker jeg den bare til musikk så jeg bruker bare versjon 2.91 :p

Ble mye dilldall etter 3eren kom syntes jeg, men det er mulig at det bare er meg som ikke har satt meg godt nok inn i det.

Har brukt winamp så lenge jeg har sitta med windows, nå er det xmms som gjør jobben, grunnen til at jeg har valgt xmms er faktisk fordi den ligner så mye på winamp ;P

9068210[/snapback]

er det mange etterligninger på winamp eller?

Lenke til kommentar

Når Winamp kjører så ligger den nede på Start-baren sammen med andre programmer jeg kjører, og da vises vanligvis navnet på sangen på samme måte som navnet på programmet viser på andre programmer som ligger på Start-baren. Nå har det immidlertid skjedd noe rart. Winamp i Start-baren viser bare tall fra 1-5, uavhengig av hvilke sanger jeg spiller (det vises korrekt i selve spilleren)? Hva er dette, og hvordan får jeg fiksa det? Jeg har ikke endra noen instillinger i det siste, men kanskje jeg har kommet borti en hotkey eller noe...

Lenke til kommentar
Når Winamp kjører så ligger den nede på Start-baren sammen med andre programmer jeg kjører, og da vises vanligvis navnet på sangen på samme måte som navnet på programmet viser på andre programmer som ligger på Start-baren. Nå har det immidlertid skjedd noe rart. Winamp i Start-baren viser bare tall fra 1-5, uavhengig av hvilke sanger jeg spiller (det vises korrekt i selve spilleren)? Hva er dette, og hvordan får jeg fiksa det? Jeg har ikke endra noen instillinger i det siste, men kanskje jeg har kommet borti en hotkey eller noe...

9071409[/snapback]

er ikke helt sikker på hva du mener , men jeg hadde sletta alle sangene i playlist( ikke for godt, men bort fra playlist) og deretter åpne musikkmappa på nytt. (resete)

du finner sikkert ut av det viss går innpå preferenz og leter deg fram til noe med navnene på musikken din. :)

Lenke til kommentar

Når du starter Winamp så står det "Winamp 5.24" nede i Start-baren, når du trykker på play så byttes den teksten ut med navnet på sangen. Istedenfor navnet på sangen står det nå et tall. Men jeg har funnet ut at den faktisk bare viser første tallet i nummeret på sangen, istedenfor hele nummeret og navnet. Altså, sang nr 2187 med navnet "Artist - Sangnavn" skulle ha blitt vist som "2187 Artist - Sangnavn" men så vises den bare som "2".

Ser her: http://home.no.net/oyvkjar/wtf.jpg

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Tenkte nesten jeg må hive meg på her :D Har brukt WinAmp siden jeg var rundtomkring 14 år, og jeg syns enda den er konge. Digger at det finnes så mange tøffe skins. Selv bruker jeg et skin som heter merv4 (Merv4) Kan sikkert virke som den er rar, men jeg liker den svært godt, siden jeg fort kan gjemme eller få opp vinduene med library, playlist og eq med å trykke på knappene til venstre. Også liker jeg ting som ser litt sci-fi ut

Jeg har ikke hatt noe problem med æøå. Jeg husket jeg hadde noe Øystein Sunde en gang, og det var helt nederst.

Siden noen snakket om ipod, itunes og problemer med filformater, så kan man vel sjekke her: How to break DRM Er fullt lovlig å gjøre hva man vil med filer man har betalt for

Lenke til kommentar

Holder meg også til Winamp. Men har noen problemer. F.eks så klikker programmet hvis jeg prøver å starte det for tidlig når Windows starter opp. Får bare feilmelding, og programmet starter ikke. Og dermed må jeg reinstallere for at det skal åpne seg. Hvorfor dette skjer aner jeg ikke.

Jeg liker best å ha sangene mine opplistet slik: Artist - årstall - plate - nummer - sang. Og da funker Winamp veldig greit så lenge man går inn i Options, Preferences, Titles og velger ' Read Metadata only when files are played'. Som gjør at filenes tags bare blir vist hvis jeg spiller dem, ellers er det bare filens navn som vises. Og for å unngå at disse blir forrandret når man spiller dem av, må man redigere vekk tagsa. Noe man kan gjøre ved å høyreklikke dem i Winamp og trykke på 'View File Info'. Noe jeg bare gidder å gjøre med de mest spillte artistene.

Navnene forrandrer jeg alikevel nesten alltid. Noe som går 'svært fort' (I forhold til å manuelt gjøre det med hver eneste sang, det tar en del tid uansett) hvis man bruker et program som LupasRenamer. Jeg takler ikke å ha sanger som ser slik ut "04_-_Arcane_of_Supreme_Rise.bcgh.mp3"

Men problemet med å fjerne tagen er at f.eks last.fm ikke vil registere dem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har fjerna det fra system try i oppstart av windows.

det er bedre at du venter når du slår på pc'n til den er ferdig å jobbe og alle programmene er komment opp da :)

hvis du har mange programmer og det tar lang tid før pcn er oppe å går kan du fjerne noen i msconfig

start>kjør>msconfig>Oppstart>huk AV det du IKKE trenger i oppstart>bruk>ok>reboot

Lenke til kommentar
er det mange etterligninger på winamp eller?

9069388[/snapback]

Er usikker på om det er noen som etterligner 3eren og 5eren, men det er bare xmms som jeg vet om som etterligner 2eren

9071430[/snapback]

En liten oppdatering fra min side, Audacious er også et program for linux som ligner mye på Winamp.

Jeg har ikke testa det så mye, men forhold til xmms har det har annet charset som gjør at man kan bruke øæå, men er også tregere hvis man har lange playlist.

Lenke til kommentar

Winamp er mitt favoritt musikkavspillingsprogram også! Men jeg er litt skuffet over de siste versjonene. Sist jeg husker, så var det sånn "delay" (ventetid) før resultatet kom når du søkte etter hvilken musikk du ville spille av. Det betyr, at du måtte vente 50 ms (millisekund) før resultatet kom. Du kunne skru denne ned til 1 ms (eller var det 5?) hos innstillinger, men det plaget litt for det om.

Selv bruker jeg v5.2! Der er det absolutt ingen delay, som betyr 0 ms når du søker.

Her er noen virkelig herlige tips til Winamp:

* Trykk på "J" mens du har Winamp oppe. Da skal det komme et nytt vindu opp, hvor du kan søke etter all musikken du har i spillelisten din! Herlig! Men det var her de "delay" greiene jeg snakket om er i de nyeste versjonene. I v5.2 er det null delay.

* Et herlig standard skin som følger med i Winamp (skinnet heter Blues):

winampyn9.png

Edit: Glemte et hint:

* Global Hotkeys. Gå til Options -> Preferences -> Global Hotkeys -> tillat det. Om du har noen sånne "Stopp / Next / Playe" knapper på tastaturet/bærbaren din, så skal de fungere nå med Winamp. Dette burde egentlig være på/enabled som default synest jeg :hmm:

Endret av Danny Boy
Lenke til kommentar
Jeg husker det skinnet, men jeg kommer ikke på navnet på det igjen. Men jeg kan forresten anbefale Virtual Dimension skinnet. Det ser kansje litt rotete ut på bildet, men når man har brukt det to-tre ganger er det veldig greit å bruke og ser tøft ut. :)

9271317[/snapback]

så tøft ut det ja.. bruker det til noen andre kommer på navnet på den jeg tidligere nevnte. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...