oivind_skar Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Med unntak av Peugeot 207 og 307 har det vist seg svært tungt å selge franske biler i Norge. Nå kommer imidlertid flere interessante nyheter. Les mer Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Som artikkelen er inne på, er nok litt av årsaken at det har vært en del trøbbel med franske biler tidligere, og da hovedsakelig med elektronikken. Slikt blir det dårlig rykte av, og det tar lang tid å rette et dårlig rykte opp igjen. Det er vel noe av det samme Fiat sliter med (men de har i tillegg utfordringer i forhold til prising fra Italia har jeg hørt) i Norge. Det virker som de har tatt disse problemene på alvor, for ut fra det jeg har lest og erfart selv, er det nå meget driftssikre biler som kommer fra våre ostespisende venner i syd. I tillegg til at franskmennene nå både har og kommer med flere spennende modeller, håper jeg at dette vil sette mer fart i salget her på berget. Jeg er i alle fall særdeles fornøyd med vår C5, som nå har rullet snart 12.000 problemfrie km (Vet at 12.000 km selvsagt er alt for lite til å bedømme kvaliteten ut fra, men nevner det likevel). For ikke lenge siden, var det en eller annen undersøkelse, som viste at Citroën var et av de mest driftssikre bilmerker produsert i Europa (Mener de bare ble slått av Mini). Skal legge ut linken om jeg finner den. Designen på franskmennene er jo ofte nokså utradisjonell også, noe som Grandiosaspisende, trauste nordmenn lett blir skeptiske til. Da er det lettere å velge en Golf eller Corolla (Auris), for "vi har jo alltid hatt det". Men jeg håper at flere og flere potensielle nybilkjøpere i alle fall gir flere bilmerker en fair sjanse. Rådet mitt er stort sett: Prøv, prøv og prøv mange biler! Dersom man da fortsatt velger Golf eller Corolla (Auris), fordi det er en av disse man likte best og som var mest riktig i forhold til ens behov; så er det et helt greit argument som jeg respekterer fullt ut. En annen positiv side ved franske biler, er noe som flere og flere heldigvis er opptatt av: Miljøet. Når det gjelder co2-utslipp, er det få (om noen) som slår franskmennene. Og til slutt, noe som franskmennene alltid har hatt rykte på seg for å være, og som de heldigvis er fortsatt: Komfortable! Så får vi håpe flere nordmenn åpner øynene etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg