Achilles Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvor kan jeg få kjøpt studentutgave av PS3? Fant det ikke på Adobe sine hjemmesider... Har noen norske nettbutikker dette til salgs? Thanx Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=75277 Noe slikt? Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=75277 Noe slikt? 8865747[/snapback] Thanx. Er det noen der ute som vet om den norske versjonen er tilgjengelig i studentversjon? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ikke student.. men fullversjon.. https://prisguiden.no/product.php?productId=75543 Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvor kan jeg få kjøpt studentutgave av PS3? Fant det ikke på Adobe sine hjemmesider... Har noen norske nettbutikker dette til salgs? Thanx 8865698[/snapback] Adobe har egen nettbutikk for studenter: Edutcational store Kanskje du får det billigere på den måten, men da kommer kanskje frakt og moms i tillegg, slik at det er like greit å kjøpe fra norsk forhandler. Tror du bare får kjøpe engelsk versjon til studentpris, men det er jo bare å høre med forhandleren! Utrolig mye å spare da, over 80%... Husk at foreldre kan jo la barna bestille for seg!... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Husk at foreldre kan jo la barna bestille for seg!... 8866029[/snapback] Jeg for min del har ikke sansen for å la unga mine stjele for meg. Så jeg står over den muligheten. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Husk at foreldre kan jo la barna bestille for seg!... 8866029[/snapback] Jeg for min del har ikke sansen for å la unga mine stjele for meg. Så jeg står over den muligheten. Mvh Tim Typo 8866522[/snapback] Jeg vil ikke akkurat kalle det stjele når man kjøper en lovlig lisens, jeg bare synes det er dumt å betale full pris hvis man har en elev/student i huset og de tilbyr studentrabatt! Du sparer jo ca 8000 kr på PS3, det holder jo til et par bra objektiver... Og det er da mye bedre enn å laste ned crackede versjoner... Jeg driver med software utvikling selv, og synes det er viktig at man unngår ulovlige programmer. Men merk at studentlisenser ikke kan brukes kommersiellt.. Hvis man tjener penger på det har man også råd til full lisens, da kan man vel også utgiftsføre noe... Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Er det begresninger på oppgraderinger på PS lisens pr i dag?. Kona har en studentlisens fra et WEB-masterkurs, men fikk da beskjed (av kursholder) om at den ikke kunne oppgraderes på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ble dette begrunnet med noe? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Husk at foreldre kan jo la barna bestille for seg!... 8866029[/snapback] Jeg for min del har ikke sansen for å la unga mine stjele for meg. Så jeg står over den muligheten. Mvh Tim Typo 8866522[/snapback] Jeg vil ikke akkurat kalle det stjele når man kjøper en lovlig lisens, jeg bare synes det er dumt å betale full pris hvis man har en elev/student i huset og de tilbyr studentrabatt! Du sparer jo ca 8000 kr på PS3, det holder jo til et par bra objektiver... Og det er da mye bedre enn å laste ned crackede versjoner... Jeg driver med software utvikling selv, og synes det er viktig at man unngår ulovlige programmer. Men merk at studentlisenser ikke kan brukes kommersiellt.. Hvis man tjener penger på det har man også råd til full lisens, da kan man vel også utgiftsføre noe... 8866864[/snapback] Kvalifiserer du personlig for studentlissens? Hvis svaret er nei, så kan jeg ikke se at dette er lovlig, og det tror jeg egentlig ikke du mener selv. At det er bedre enn å laste ned cracks har vel heller ikke så stor betydning for det juridiske. Men det juridiske var egentlig ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det å oppdra unger og lære dem forskjellen mellom rett og galt er en krevende oppgave som stiller krav. Hvis man selv tøyer grensene så lærer man barna sine at det er greit å gjøre det samme. (Jeg synes og at CS3 er for dyrt for oss vanlige fotointereserte. Derfor bruker jeg Lightroom og Elements, som duger bra for meg, og har fortsatt noen kroner til over til objektiver. Men jeg skal ikke stikke under en stol at jeg godt kunne tenkt meg at CS3 var billigere.) Forøvrig var ikke dette ment som noe personlig angrep, mer en generell påminning. Gjør med det hva du vil I rest my case. Mvh Tim Typo Endret 15. juni 2007 av fototim Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ble dette begrunnet med noe? 8867120[/snapback] Bare at studentversjonen ikke hadde oppgradering som følge av at den var billig... Dette er jo noen år tilbake i tid... 1999 tror jeg Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Angående dette med oppgradering... Jeg var nylig i kontakt med Adobe da jeg ønsket litt informasjon angående oppgradering (da var det snakk om selektiv oppgradering av f.eks kun PS dersom jeg kjøpte Creative Suite 3). Jeg forspurte meg også om jeg i fremtiden kunne oppgradere en studentversjon av PS CS3 til 'neste' versjon som kommer ut om x antall år, selv om jeg ikke lenger var student. Svaret var : Ja, du kan oppgradere din studentversjon når det kommer en ny utgave. Du må da kjøpe en normal oppgradering som alle andre. Etter dette ville min 'nye' lisens vært 'normal', slik at jeg også kunne bruke det komersiellt i fremtiden. Altså : Studentversjon + oppgradering = fullversjon. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har også vært i kontakt med Adobe og spurt litt om forskjellig. Legger ut noen utdrag som kan være nyttig for andre. (Jeg kan ikke se noe grunn til at de utdragene skulle være galt å poste offentlig.) ... men tyvärr så kommer det inte att säljas studentversioner på norska. Gå for engelsk ... Skillnaden mellan Studentversionen och educational är att educational får även användas för kommersiellt syfte, därav det dyrare priset. Det har blitt nevnt i tråden, men dette bekrefter det. Uansett, dette er genialt for de som er student men ønsker å ta på seg litt småoppdrag. Prislappen inkl. mva. er uansett under 3 000 kr. Vem som helst som studerar och kan bevisa det, får köpa Adobes studentversioner. När du slutar studierna är programmet fortfarande ditt och du kan använda det som normalt.Du får installera Adobes produkter på två datorer, vare sig det är en studentversion eller inte. Om du sedan vill uppgradera, gör du det till ordinarie uppgraderingspris. Best å bestille mens studentkortet fortsatt er gyldig ... Her fikk jeg også svaret på om det med å ha PS installert på to maskiner samtidig også gjalt for studentversjon. Det er viktig for meg som har bærbar til reise og stasjonær med CRT til vanlig. Om du köper det från en återförsäljare, kommer det att finnas ett formulär som du fyller i och sänder till oss för att få ett serienummer. Vi vill också ha kopia på studendkortet om tillgängligt, annars ett brev med rektorns underskrift. Om det inte finns foto på studentkortet, ta då kopia på passet eller körkortet. Sänd dessa till adress ########@adobe.com. När vi mottagit dokumenten tar det ca en vecka inan du får ditt serienummer via e-post. Köper du direkt från oss skickar du dokumenten innan vi lägger ordern. Då kommer serienumret redan finnas i boxen när du mottar den. Med andre ord må man uansett sende inn kopi av studentkort. Om det bare kreves studentkortet eller også semesterkvitteringa vet jeg ikke. Og har ikke helt fått med meg om det holder med digital kopi eller ikke. Jeg spurte også etter forhandlere her i Trondheim som førte studentversjon, og jeg fikk en liste med fire forskjellige, så det ser ut som alle Adobe-forhandlere selger den. Men det virker som enkelte nettbutikker ikke har det eller ikke har oppdatert helt ennå, for jeg fant noen som tilbydde studentversjon av CS2. Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg bestilte CS3 extended Student via Adobe sin education store på nett. Scannet forsiden av studentbeviset inn på et skjema som ligger tilgjengelig i nettbutikken, og sendte inn dette på mail. Gikk helt supert det. Kom på 1850,- levert på døra inkl alt. Det koster jo opptil 12k pluss frakt i noen nettbutikker. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er studenversjon en fullversjon, vist ikke hva er forskjellen? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er studenversjon en fullversjon, vist ikke hva er forskjellen? Det skal være fullversjon ja, men du kan ikke bruke den til kommersiell bruk, med andre ord kan du ikke bruke den til bilder du tjener penger på. Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Utenom det kommersielle biten, som sannsynligvis er av nada betydning for de fleste her, så er forskjellen at studentversjonene kommer uten manualer. Men det følger med en opplæring- og tipsdvd for alle delene av CS3 extended. Den fungerer bedre en en manual i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå