Gå til innhold

Tips til kjøp av bærbar lyd og video

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en bærbar videoavspiller, og ikke en DVD-spiller.

Mine krav er:

- Innebygd HD eller flash med god kapasitet

- mp3

- Støtte for DIVX/XVID

- Bra skjerm (dvs. ikke avhengig av at den holdes i en spesiell vinkel)

- Fornuftig batterilevetid

Forløpig har jeg sett meg ut Archos 704 Wifi. Er det noen som har sett denne live og har noen inspill? Evt. andre alternativer?

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om pris eller størrelse.

Men her er de som jeg anbefaler:

zenvisionm-konk.jpg

Creative Zen Vision:M

Test

Denne finnes både som 30GB og 60GB

Velg denne hvis du trenger mye plass og veldig god videokvalitet.

iaudiox5-intro.jpg

iAudio X5

Test

Denne finnes som 20GB, 30GB og 60GB.

Velg denne hvis du vil ha best lydkvalitet, mye plass og vil se en del musikkvideoer.

Untitled_bruk.jpg

iAudio D2

Test

Denne finnes som 2GB og 4GB, men kan utvides med minnekort opp til 12GB (4GB + 8GB)

Velg denne hvis du trenger god skjerm, videoavspilling, god lydkvalitet samtidig som du vil ha en litt mindre spiller og ikke må ha maks lagringsplass.

i_184444-564x376.jpg

Creative Zen Vision W

Denne har veldig stor skjerm (4,3"), og støtter de samme formatene som Creative Zen vision:M. Denne fåes som 30GB og 60GB.

pdt_img_zv_08_hi-564x376.jpg

Creative Zen Vision

Nesten samme som den over, men har mindre skjerm (3,7") og er ikke Widescreen. Denne finnes bare som 30GB.

Husk på at Archos 704 Wifi er veldig stor (7" skjerm), derfor har jeg kommet med forslag til spillere som er mye mindre.

Alle disse spillerene støtter video, og er regnet være de som har best lydkvalitet på markedet. Creative Zen Vision:M og iAudio D2 har best videokvalitet og best skjerm. Tror ikke noen av disse spillerene trenger programvare for å flytte sanger, bilder og videoer, men Creative følger det programvare for å synkronisere og konventere (sanger, bilder og videoer) hvis dette skulle være nødvendig.

Jeg vet at Creative sine spillere kan også synkroniseres med WinAmp, WMP 11, Mediamonkey (sikkert flere også). Dette tror jeg også er mulig med iAudio sine spillere.

Bare send en PM hvis du har spørsmål.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Takk for et langt og godt svar. Ser vel ikke størrelsen som et veldig stort problem, men de to siste Creative Zen virket jo interessante. Den med størst skjerm (4.3" har dog dårligere oppløsning enn den med 3.7" skjerm:

http://sg.creative.com/products/product.as...1&product=15752

4.3" WQVGA wide aspect high-resolution TFT LCD screen

View 480 x 272 resolution in a wide aspect screen at up to 262,144 colors in your videos.

http://sg.creative.com/products/product.as...1&product=12985

View precious memories - tens of thousands of them - in 262,144 vivid colors and 640 x 480 resolution.

Vet du hvor bra vinkelen er på disse skjermene? Endrer de veldig kontrast hvis man beveger seg opp og ned i forhold til skjermen?

Er det mulig å dumpe innhold fra f.eks. flashkort over på disken uten å koble til PC? (f.eks. dumpe minnekort fra digitalkamera)

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Viseion W er fortsatt bedre. du har ikke bruk for oppløsningen til vision, og den kommer på bekostning av innsynsvinkel og i det hele tatt kvaliteten på skjerm mtp farger etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

âv de i andre post er det vel bare zen vision m som støtter divx/xvid lastet rett ned fra web. blir større filer, men enklere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...