Mevon Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei, i går fikk jeg min nye Samsung S-ata harddisk fra komplett.no. Jeg fant den under Administrative verktøy > Diskbehandling og begynte å formatere den. Når formateringen har kommet til 64% så stoppet det opp og etter hvert kom det en feilmelding som var ca slik: "Formateringen kunne ikke bli fullført". Nå finner jeg den ikke noe sted verken på Min Datamaskin eller under Diskbehandling. Sendte en mail til komplett også og de sa at jeg mest sannsynlig måtte sende den i retur. Er det noe jeg kan gjøre, eller er den død? -Takk- Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei. Du kan jo prøve med noe diskverktøy som ikke bruker Windows. Forutsetningen er at den dukker opp i BIOS under oppstart. Ser du den ikke der, er det ihvertfall retur. Det finnes mange verktøy for formatering/feilsøking på hardisker. Godt mulig at du finner et på Samsung sine sider. Bare finn modellnummeret ditt (f.eks. HD321KJ) og let her. Da finner du gjerne noe under software som du kan bruke. Funker ikke det, er det enkleste å sende den i retur. Nettulf Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg ville sendt den i retur umiddelbart. Det er vel svært sannsynlig at disken er defekt. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Hei. Du kan jo prøve med noe diskverktøy som ikke bruker Windows. Forutsetningen er at den dukker opp i BIOS under oppstart. Ser du den ikke der, er det ihvertfall retur. Nettulf 8865712[/snapback] Finner kun en hd i bios ja. Så må nok returnere den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå