Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows starter ikke normalt etter BIOS oppgraderi

Anbefalte innlegg

jeg oppgraderte BIOS (z121) i går på min ZEPTO Znote 6214w, men har fått ett stort problem. når jeg starter pcen får jeg blåskjerm så fort windows begynner å laste. like etterpå starter den automatisk på nytt, men denne gangen får jeg valgene:

1. start windows på vanlig måte

2. siste fungerende konfigurasjon

3. sikkermodus

..etc.

om jeg velger 1 eller 2 skjer samme greia igjen; windows begynner å laste, men blir avbrutt av blåskjerm og omstart. om jeg derimot velger sikkermodus går det bra, windows starter og alt er på stell.. fra sikkermodus kan jeg restarte pcen og kjøre windows på normal måte.

noen som kan fortelle meg hva som skjer??

da jeg oppgraderte BIOS slo seg av så fort den var ferdig med oppgraderingen..(fikk ett lite grønt vindu hvor det sto at oppgraderingen var ferdig, så slo den seg av etter ett sekund) er dette normalt?

Takker for alle svar :thumbup:

mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ja, det kan være normalt. Noen ganger blir vinduet stående med meldingen at du må starte maskinen på nytt.

Vist du ikke har gjort det, skal du gå inn i BIOS og laste Default innstillinger (navnet kan variere litt). Se om den starter da, og så må du eventuelt gå inn i BIOS igjen og stille inn de forskjellige settingene, tenker da på dato, klokke, boot devices, hastigheter, osv. Les litt i manualen, se om dt er en oppdatert manual på nettet der du fant BIOS oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...