Korka Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei! Jeg holder på idag å montere pc'en min... Bakpå harddisken så er det tre kontakter: Strømtilførsel, sata kobling og en pin kontakt jeg ikke vet hva er... Trenger jeg bare sata og strømtilførsel eller? Jeg fikk ikke med noen kabler med harddisken eller hovedkortet som passer der..! What to do? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 "Strømtilførsel" ? Er det en slik en du mener? Det er bare et alternativ til S-ATA strømpluggen: Så det er samme hvilken av de du bruker.. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Du ser det, det er en pinkontakt til høyre for sata koblingen! Hva er den til? Lenke til kommentar
Klogdor Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Du ser det, det er en pinkontakt til høyre for sata koblingen! Hva er den til? 8865541[/snapback] jumpere for å velge master/slave ? var iallefall sånn i de gode gamle dager når jeg var ung Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Jeg er usikker på hva det er.. Det er nok jumpere for å stille på noe, men det er iallfall ikke master og slave, da hver S-ATA disk bruker sin egen kontakt. Med IDE disker må man spesifisere master og slave, for der kunne man koble på 2 enheter på én kontakt. Endret 15. juni 2007 av Steina Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 man trenger ikke den pin kontakten vell? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg TROR det er for å sette på jumpere for å tvinge en S-ATA2 til å kjøre S-ATA hastighet (1,5Gbs i stedet for 3Gbs eller hva det nå er). Men burde ikke være nødvendig. Tror de fleste hovedkort klarer å "skjønne" det selv. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Serial ATA interface disk drives are designed for easy installation. It is not necessary to set any jumpers, terminators, or other settings on this drive for proper operation. The jumper block adjacent to the SATA interface connector on SATA 150MB/s drives is for factory use only. The jumper block adjacent to the SATA interface connector on SATA 300MB/s drives can be used to force the drive into SATA 150MB/s mode for use with older SATA controllers that only work with SATA 150MB/s drives. kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå