Gå til innhold

Montere satadisk i dataen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på idag å montere pc'en min...

Bakpå harddisken så er det tre kontakter: Strømtilførsel, sata kobling og en pin kontakt jeg ikke vet hva er...

Trenger jeg bare sata og strømtilførsel eller? Jeg fikk ikke med noen kabler med harddisken eller hovedkortet som passer der..!

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på hva det er.. Det er nok jumpere for å stille på noe, men det er iallfall ikke master og slave, da hver S-ATA disk bruker sin egen kontakt.

Med IDE disker må man spesifisere master og slave, for der kunne man koble på 2 enheter på én kontakt.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Jeg TROR det er for å sette på jumpere for å tvinge en S-ATA2 til å kjøre S-ATA hastighet (1,5Gbs i stedet for 3Gbs eller hva det nå er). Men burde ikke være nødvendig. Tror de fleste hovedkort klarer å "skjønne" det selv.

Lenke til kommentar
Serial ATA interface disk drives are designed for easy installation. It is not necessary to set any jumpers, terminators, or other settings on this drive for proper operation. The jumper block adjacent to the SATA interface connector on SATA 150MB/s drives is for factory use only. The jumper block adjacent to the SATA interface connector on SATA 300MB/s drives can be used to force the drive into SATA 150MB/s mode for use with older SATA controllers that only work with SATA 150MB/s drives.

kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...