Korka Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei! Jeg holder på og setter sammen pc'en min og når jeg skal sette inn GeIL rambrikkene mine så greier jeg det ikke på Asus P5N-E SLI hovedkortet mitt.... Noen som har erfaringer med dette? Må jeg bruke makt for og greie det? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Sikker på at det er rett type RAM? (DDR eller DDR2) Har du løsnet "tappene" på siden først? Rett vei? (går kun nedi en vei) Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har DDR2, har tatt ned tappene men rammen går ikke nedi, har prøvd begge veier også. Når jeg tar de nedi så sitter de løst og faller uti når jeg tar på de! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Sjekk sporene på RAM og på hovedkortet, vær 100% sikker på at de er rett vei og press de nedi. Iblant må det LITT makt til (ikke mye). Edit: de skal presses ned til "tappene" på sporene sretter opp og låser minnet i sporet. Endret 15. juni 2007 av nahojdat Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 skal prøve det! På rambrikkene er det liksom at det går to innoverhakk, skjønner du? Skal tappene være låst på den øverste eller den nederste... På den nederste så detter den bare ut igjen :S Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg prøvde, men det går ikke til... De sitter fast men detter ut når jeg bare napper litt i dem...! Er det sånn de skal sitte fast, såpass at de detter ned bare når du tar på dem? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 De sitter i klem av "pinnene" på sidene av sporene (på selve sporene på hovedkortet). Om disse ikke spretter opp når du setter i RAM så er de ikke skikkelig nedi sporet. De skal ikke kunne fjernes (lett) fra hovedkortet om disse klemmene holder minnet. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 hmm, det er veldig vanskelig for meg og sette fast minnet... Må ha hjelp av noen da kanskje... Kommer tilbake visst jeg greier det eller noe sånt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 http://www.pcguide.com/byop/byop_InsertingtheRAMChips.htm Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Tusen takk syar2003... Er det noen artikler om skjermkort og harddisker der og eller? Takk Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg greide å sette fast den ene rambrikken med litt makt, men den andre vil bare nedi med den ene siden. Jeg prøver å få nedi den andre siden også men den vil ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå