Gå til innhold

Stilling krever ikke-røyker

Anbefalte innlegg

Kan ikke de som røyker holde seg uten i arbeidstiden? Enkelte yrker så er det ikke et spørsmål om du kan eller ei, der er det totalforbud eller ikke en mulighet.

Om du setter røyken over jobben så har du et problem du burde kvitte deg med. Er på tide med litt sunn forfnuft på enkelte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis det forlanges at røykere skal være avholdende, så tror jeg hvem som helst hadde klart det. Spørsmålet er heller om hvorfor denne lasten er "så" irriterende for andre ...? Hvis eks. dårlig hygiene var like irriterende, hvem ville da si fra med høylydte fyrop til kollegaer/overornede osv?

Nå kunne jeg kommet med et vell av andre lyter som ikke irriterer meg, men som jeg er sikker på kan irritere andre som fokuserer mere på andres adferd, enn sin egen ... :p

Lenke til kommentar
Hvis det forlanges at røykere skal være avholdende, så tror jeg hvem som helst hadde klart det. Spørsmålet er heller om hvorfor denne lasten er "så" irriterende for andre ...? Hvis eks. dårlig hygiene var like irriterende, hvem ville da si fra med høylydte fyrop til kollegaer/overornede osv?

Nå kunne jeg kommet med et vell av andre lyter som ikke irriterer meg, men som jeg er sikker på kan irritere andre som fokuserer mere på andres adferd, enn sin egen ...

Hvorfor har vi denne debatten om røykere så fint klarer seg uten da? Vi snakker forøvrig ikke om folk spiser med kjeften åpen, eller at noen lukter svette. Lite tips fra sidemannen så er ikke det et varig problem lengere. En som røyker gjør dette hver bidige dag og det skal litt mer enn bare en liten prat for at de slutter.

At en person vil sette sin avhengighet av nikotin såpass høyt at han/hun ikke ville jobbet et sted der dette ikke er mulig er latterlig.

Lenke til kommentar

De ville vel gått til sjefen og bedt ham ta det opp med vedkommende. Det samme har man jo prøvd med røykere, men de setter seg bare til motverge og skriker om at de MÅ ha kreftpinnen sin. Ikke rart folk tyr til andre midler da.

Folk med dårlig hygiene pleier som regel å gjøre noe med det, da de f.eks. ikke var klar over at det var sjenerende for folk. Hadde røykere vist samme vilje så hadde det ikke blitt noe skråling fra oppgitte ikke-røykere som er lei av å stange i veggen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De ville vel gått til sjefen og bedt ham ta det opp med vedkommende. Det samme har man jo prøvd med røykere, men de setter seg bare til motverge og skriker om at de MÅ ha kreftpinnen sin. Ikke rart folk tyr til andre midler da.

Folk med dårlig hygiene pleier som regel å gjøre noe med det, da de f.eks. ikke var klar over at det var sjenerende for folk. Hadde røykere vist samme vilje så hadde det ikke blitt noe skråling fra oppgitte ikke-røykere som er lei av å stange i veggen.

8957420[/snapback]

Javel, det er din opplevelse. jeg har opplevd noe annet. Så da har ikke din opplevelse noen mindre significant, enn min har, på tross av at resultatet ble negativt. Du snakker forøvrig om problemstillingen som noe teoretisk, men det gjør ikkke jeg, og jeg vedder det lille jeg har igjen av "dangling parts" på at røykere er lettere å snakke til ... :yes:

Hvorfor må ikkerøykere stange i veggen? Jeg er såklart en røyker, som er såklart hensynsfull (mot alle små lammene som kan ta ubotelig skade av min utsondring). Hvilken "vegg" er det vi snakker om? Er det en imagiær vegg, som disse fåreskallene så gjerne stanger mot, eller er det et reelt problem for hovdyra?

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne arbeidsgiver i denne situasjonen. På min arbeidsplass må en gå et langt stykke for å røyke. Det går utrolig mye tid bort når noen skal ta røykepause. Selvfølgelig, folk må jo få sine pauser osv osv, men den erfaringen jeg har med røykere, spesielt håndtverkere, er relatitvt dårlig. De kommer 10 min etter alle de andre, og tar en 10 min ekstra lunsj for å røyke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Noen gang prøvd å få røykere til å slutte å røyke på jobb? :lol:

8957880[/snapback]

Been there, done that :cool:

Lenke til kommentar
Vel, det pleier ikke å være så enkelt. Så f.eks. en reportasje om et sted det var forbudt å røyke på jobben. Folk snek seg likevel unna for å ta seg en blås :lol:

8958927[/snapback]

Ja.... så da kan de da vel legge det opp sånn at man slipper å gå langt for å røyke da....

Problem solved :cool:

Ærlig talt..... har arbeidsgiver lagt det opp sånn at man må gå nesten en kilometer for å røyke, har han lagd ris til egen bak.

Edit: En kilometer er en overstatement :)

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
Noen gang prøvd å få røykere til å slutte å røyke på jobb? :lol:

8957880[/snapback]

Javisst og det har aldrig vært noe problem.

Jeg har første gang igjen å oppleve at folk har nektet å kutte røyken på jobb.

Til orientering kan jeg fortelle at det faktisk ikke er lov å røyke når en oppfører et bygg/bolig, selv om bare reisverket er satt opp og det er åpent alle veier er det faktisk ikke tillatt å røyke dær og det har heller ikke vært et problem.

Jeg har nevnt det før og kan godt gjenta, det som er det store problemet og som sløser bort mye tid er mobiltelefoner og dette gjelder for alle om de røyker eller ei.

Det er utrolig hvor mye tid som går bort fordi folk bare må ring,bare må svare,bare må lese den smsen,bare må sende et svar :no:

Hilsen en tidligere storrøyker :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...