WarpX Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 https://www.nav.no/sbl/stillingssok/stillin...e.do?id=1396884 Derfor vil vi gjerne at du fyller disse kriteriene: -Kan Photoshop, Illustrator og Indesign inngående -God kunnskap om PHP/mySQL -Har interesse for digitaltrykk og fargestyring -God teknisk forståelse av mac og nettverk -Ikke røyker Fy faen. Hva mer kan man si. Første gang jeg har sett det ihvertfall. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg forstår det godt at en arbeidsgiver vil ha en ikke-røyker,røykere generelt må ha flere pauser og at røykere blir lettere syke pågrunn av røykingen.En arbeidsgiver skal kunne velge vekk en røyker til fordel for ikke-røykere. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tullball, jeg er røyker og fikk beskjed når jeg nå slutter i jobben (pga ny jobb) at de kommer til å slite pga det. Jeg er visst såkalt "nøkkelpersonell" pga jeg får ting gjort raskere og bedre enn de andre (de fleste ikke røykere), ene firmaet som bruker oss sier også opp kontrakten med mitt firma pga jeg slutter. Jeg har røykt fast i over ti år (som en skorstein) og er den med minst fravær. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tullball, jeg er røyker og fikk beskjed når jeg nå slutter i jobben (pga ny jobb) at de kommer til å slite pga det. Jeg er visst såkalt "nøkkelpersonell" pga jeg får ting gjort raskere og bedre enn de andre (de fleste ikke røykere), ene firmaet som bruker oss sier også opp kontrakten med mitt firma pga jeg slutter. Jeg har røykt fast i over ti år (som en skorstein) og er den med minst fravær. 8865347[/snapback] Det er forskjell på folk, noen blir syke, andre ikke Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hva er problemet ? At arbeidsgiver stiller krav ? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hva blir det neste? Ingen muslimer? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hva blir det neste? Ingen muslimer? 8866270[/snapback] Ingen utlendinger hadde blitt det beste :!: Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Klikk Innbiller meg at du blei ca like provosert av det der, som jeg blei da jeg leste den artikkelen. Noen husverter stiller også krav om at leietaker ikke skal røyke. Overraskende mange, fant jeg ut etter litt kikking etter leilighet. Endret 15. juni 2007 av bazukh Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 For ikke-røykere så kan ofte folk som røyker ha en meget stram odør over seg. Som er en fordel med å røyke, er at man ikke kjenner hvor ille det lukter av andre røykere. Og at en arbeidsgiver ikke vil ha ille luktende folk hos seg er jo fair nuf det. Tviler på at det hadde blitt en tråd her på forumet om det om annonsen ønsket folk med god hygiene/ikke luktet gammel svette! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Stilller meg undrende til at de kan sette ut dette som krav. At ingen tipser VG på denne saken her. Som enkelte sier her, hva blir neste? Ingen muslimer Ingen kvinner Du skal ikke ha skjegg Du skal ha sunne verdier Greit nok at man ikke ønsker røykere, men de siler man ut etter intervju. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Akkurat som at du kan bli pålagt å gå med hårnett så kan du nektes å røyke i arbeidstiden. For eksempel på et kjøkken hvor du skal lage mat til folk så er det veldig viktig med hygiene. En alergiker kan rett og slett bli syk av maten du lager med nikotinfingrene dine, så ikke ta den! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 En alergiker kan rett og slett bli syk av maten du lager med nikotinfingrene dine, så ikke ta den! 8866531[/snapback] Neppe! Hva om kokken har katt? Eller nettopp tørket seg i baken? Tenk på hvor syk man kan bli av det! Men heldigvis så har vi mye varmt vann og såpe her i landet! Så slike problemer er heldigvis ikke eksisterende! Og man kan si mye om røykende kokker, men å si at de har en dårligere håndhygiene enn sine ikke-røykende kolleger kan man nok ikke! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 KlikkInnbiller meg at du blei ca like provosert av det der, som jeg blei da jeg leste den artikkelen. Jups... Fine vegger :!: At det går an... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 De store ikke-røyk-her symbolene malt på veggen minnet meg mer om nazi-tyskland av en eller annen merkelig grunn. Når det er sagt så røyker jeg selv, og har jobbet i lag med folk som ikke gjør det, og jeg er langt ifra noe slappere eller så i jobb sammenheng fordi jeg røyker. Jeg nyter bare det å ha pause mer enn de som ikke røyker =) Når det er sagt, så kunne jeg jo godt tenke meg å slutte å røyke, og hvis det nå blir slik som jeg har hørt at KrF vil ha opp prisen på tobakk med 50-100 kr så blir det nok slik. OT, men neste sak for dem blir vel kondomer f.eks. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det er forskjell på folk, noen blir syke, andre ikke 8865359[/snapback] Hvorfor skal det da gå utover alle? Jeg kjenner mange folk, som røyker. Men som også er over gjennomsnittlige smarte. Skal slike personer også nektes jobb, fordi de røyker? På jobben her, merker jeg at det ikke er røykerne som tar mest pauser. Går ned fra kontoret, gjennom personalrommet. Der sitter det ofte en gjeng. Går ut, tar en røyk. inn, der sitter de samme folkene fremdeles. og jeg går tilbake til kontoret. Jeg har færre/mindre pauser enn andre ikkerøykere her. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 En alergiker kan rett og slett bli syk av maten du lager med nikotinfingrene dine, så ikke ta den! 8866531[/snapback] Neppe! Hva om kokken har katt? Eller nettopp tørket seg i baken? Tenk på hvor syk man kan bli av det! Men heldigvis så har vi mye varmt vann og såpe her i landet! Så slike problemer er heldigvis ikke eksisterende! Og man kan si mye om røykende kokker, men å si at de har en dårligere håndhygiene enn sine ikke-røykende kolleger kan man nok ikke! 8866660[/snapback] Hvis du drysser kattehår ned i maten til en alergiker så vil denne alergikeren bli syk. Det hjelper ikke å vaske fingrene, røyklukten sitter likevel i fingrene - alle som har smugrøkt vet hvordan dette er. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 KlikkInnbiller meg at du blei ca like provosert av det der, som jeg blei da jeg leste den artikkelen. Noen husverter stiller også krav om at leietaker ikke skal røyke. Overraskende mange, fant jeg ut etter litt kikking etter leilighet. 8866320[/snapback] Med tanke på hva sigarettrøyk gjør med tak og vegger, er det vel ikke så rart at husverter foretrekker ikke-røykende leietakere... Lenke til kommentar
Husam Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Herregud som folk syter. Jeg har blitt nektet jobb fordi jeg er Brann-supporter, og tok til meg det uten å lage noen sak ut av det. Jeg ønsker nemlig ikke å jobbe et sted hvor arbeidsgiver ikke vil ha meg. Når denne saken i tillegg handler om røyking, som faktisk kan være noe dritt for arbeidsplassen, skjønner jeg ikke at folk reagerer så sterkt. Det er deres eget valg å røyke! Slutt, eller finn dere en annen arbeidsplass! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 KlikkInnbiller meg at du blei ca like provosert av det der, som jeg blei da jeg leste den artikkelen. Noen husverter stiller også krav om at leietaker ikke skal røyke. Overraskende mange, fant jeg ut etter litt kikking etter leilighet. 8866320[/snapback] Med tanke på hva sigarettrøyk gjør med tak og vegger, er det vel ikke så rart at husverter foretrekker ikke-røykende leietakere... 8866798[/snapback] Ikke røyke i leiligheten ja. det har de full rett til. Men kan de nekte å leie ut leiligheten/huset til folk som røyker? Der er da null stress å gå ut døra, for å ta en røyk. @Husam: For min del hadde det vert en prinsipp sak. Det er også andre ting som spiller inn, om man trenger en jobb sårt, eller ikke... Regner med at du ikke røyker, eller har gjort det, men da kan jeg bare legge til at sigaretter er avehngighetsskapende. det betyr at det ikke er like lett for alle å slutte. Derfor er det ikke bare bare å slutte å røyke. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Greit nok at man ikke ønsker røykere, men de siler man ut etter intervju. 8866497[/snapback] Og sløser bort et par timer av arbeidsgiverens tid? En times forberedelse, og en times intervju, vil da fort koste en bedrift et par 1000 kr i tapt arbeidsfortjeneste. Om det er flere personer som intervjuer er tapet enda større.. Et tap som man faktisk unngår her. Ser faktisk ikke problemet. De spesifiserer hva slags person de vil ha til den aktuelle stillingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå