Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spm. om Bilforsikring

Bavve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du heldig kan du kanskje klare å få forsikringa til å stå i et navn, mens forsikringsselskapet sender det over til Biltilsynet i et annet navn.

Om det er lovlig er jeg usikker på, tipper egentlig ikke det, men det kan forsikringsselskapet svare på.

Lenke til kommentar

Nei, men er vell ikke værre enn at jeg får bilen til å stå på fadern.

Latterlig at alt skal koste så forbanna mye fordi man er 18 år.

11 lapper i året for forsikring, mot at det koster 3 lapper i året hvis forsikringa står på foreldra mine. Greit nok at man er 18 år, og umoden, og har større sjangse for å kræsje, men det får være måte på hvor mye mer man skal ha.

Lenke til kommentar

Snakket med Gjensidige i dag, og de sa at de hadde en rubrik for eier og en for forsikringstager, så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant.

Lenke til kommentar
så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant.

8888400[/snapback]

Hos forsikringsselskapet er det mulig det der går.

Hos Biltilsynet (myndighetene i dette tilfellet), MÅ det være samma person.

Lenke til kommentar
så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant.

8888400[/snapback]

8888850[/snapback]

Mulig jeg er litt treig så tidlig på morgenen, men dette skjønner jeg ikke... Du mener at Biltilsynet krever at eier og forsikringstaker er samme person? Hvorfor i alle dager bryr de seg om det så lenge bilen er forsikret? :hmm:

Lenke til kommentar

8888400[/snapback]

8888850[/snapback]

Mulig jeg er litt treig så tidlig på morgenen, men dette skjønner jeg ikke... Du mener at Biltilsynet krever at eier og forsikringstaker er samme person? Hvorfor i alle dager bryr de seg om det så lenge bilen er forsikret? :hmm:

8894361[/snapback]

Jepp, det både mener og VET jeg. :)

Det navnet (personnummeret) forsikringsselskapet sender til Biltilsynet, må være det samma som den som skal eie bilen på papiret.

Lenke til kommentar
Jepp, det både mener og VET jeg. :)

Det navnet (personnummeret) forsikringsselskapet sender til Biltilsynet, må være det samma som den som skal eie bilen på papiret.

8895087[/snapback]

Ikke misforstå, jeg betviler på ingen måte din kunnskap, men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det er slik, annet enn at det er enda en liten måte å gjøre det vanskelig for landets bilister? Hva er problemet så lenge bilen har de nødvendige forsikringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...