Bavve Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Heisann! Lurte bare på om det var noen som vet om forsikringa og bilen må stå i samme navn? Eller kan bilen stå i mitt navn, og forsikringa stå en annen person? (Dyrt med forsikring ) - Bavve Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Forsikringa må nok stå på den som bilen er registrert på, ja. Pantera Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Er du heldig kan du kanskje klare å få forsikringa til å stå i et navn, mens forsikringsselskapet sender det over til Biltilsynet i et annet navn. Om det er lovlig er jeg usikker på, tipper egentlig ikke det, men det kan forsikringsselskapet svare på. Lenke til kommentar
Bavve Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Nei, men er vell ikke værre enn at jeg får bilen til å stå på fadern. Latterlig at alt skal koste så forbanna mye fordi man er 18 år. 11 lapper i året for forsikring, mot at det koster 3 lapper i året hvis forsikringa står på foreldra mine. Greit nok at man er 18 år, og umoden, og har større sjangse for å kræsje, men det får være måte på hvor mye mer man skal ha. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er ikke forsikringsselskapet sin feil at det koster 11 000 kr å forsikre for deg. Skylden har alle de 18-åringene som har krasjet og forårsaket ulykker tidligere. Lenke til kommentar
stromstad Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Snakket med Gjensidige i dag, og de sa at de hadde en rubrik for eier og en for forsikringstager, så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant.8888400[/snapback] Hos forsikringsselskapet er det mulig det der går.Hos Biltilsynet (myndighetene i dette tilfellet), MÅ det være samma person. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant.8888400[/snapback] Hos forsikringsselskapet er det mulig det der går.Hos Biltilsynet (myndighetene i dette tilfellet), MÅ det være samma person. 8888850[/snapback] Mulig jeg er litt treig så tidlig på morgenen, men dette skjønner jeg ikke... Du mener at Biltilsynet krever at eier og forsikringstaker er samme person? Hvorfor i alle dager bryr de seg om det så lenge bilen er forsikret? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 så det gikk helt greit at det var en annen eier enn den som forsikret bilen. Myndighetene bryr seg bare om at den er forsikret, noe annet er irrellevant.8888400[/snapback] Hos forsikringsselskapet er det mulig det der går.Hos Biltilsynet (myndighetene i dette tilfellet), MÅ det være samma person. 8888850[/snapback] Mulig jeg er litt treig så tidlig på morgenen, men dette skjønner jeg ikke... Du mener at Biltilsynet krever at eier og forsikringstaker er samme person? Hvorfor i alle dager bryr de seg om det så lenge bilen er forsikret? 8894361[/snapback] Jepp, det både mener og VET jeg. Det navnet (personnummeret) forsikringsselskapet sender til Biltilsynet, må være det samma som den som skal eie bilen på papiret. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jepp, det både mener og VET jeg. Det navnet (personnummeret) forsikringsselskapet sender til Biltilsynet, må være det samma som den som skal eie bilen på papiret. 8895087[/snapback] Ikke misforstå, jeg betviler på ingen måte din kunnskap, men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det er slik, annet enn at det er enda en liten måte å gjøre det vanskelig for landets bilister? Hva er problemet så lenge bilen har de nødvendige forsikringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå