gardlm Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hei Jeg skal hjelpe noen som skal kjøpe et digitalt kamera i bursdagsgave. Hva er det beste kameraet av de små, enkle kameraene til under 800-1000 kr? På forhånd tusen takk! mvh Gard L. M. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Man skal ikke ha de store forventninger til et kamera under kr 1000,-, men ta en sjekk i 'Prisguiden' her på siden, så finner du kamera fra kr 500,- og oppover. Deretter går du til 'Tester' for å finne ut om kamera har vært testet her. Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det er ikke mange seriøse kamera i dette sjiktet. Men her er mine tre beste forslag (har ikke prøvd noen av dem, da): 1. Olympus C-100 med 1,3 MP for 1500 ca 2. Chee-ze Spyz med 0,3 MP for ca 1000 3. Gsmart mini2/3 til respektive 600/800 kroner med 1,3/2,0 MP Nykommern er toerkameraet, som sannsynligvis ikke det finnes noen norske forhandlere til. Men det vant en "mini-digitalkamera-test" i svenske PC för alla. Den har 640*480, noe som er lite, men som er greit nok til hjemmesider og e-post. Det fantastiske er at du får faktisk BLITS!!! i et kamera som veier 34 (!!!!) gram og er like stor som en fyrstikkeske. Det høres kongekult ut. Jeg hadde i hvert fall syntes det hadde vært en råfet julegave! Når det gjelder de andre, så er vel C-100 for dyrt, og personlig ville jeg ikke kjøpt det på grunn av at du betaler 1000 mer for C-220 med zoom og 2 MP, men det er et av Olympus' billigste. Så da blir det Gsmart 2 eller 3... Problemet med disse er rett og slett at de ikke har blits, og det er IKKE til å kimse med. Det betyr rett og slett INGEN innendørsbilder som blir akseptable (selv om det fins unntak). Om jeg var deg hadde jeg valgt Chee-ze Spyz (navnet bare skriker "søppel" egentlig). Men vær varsom! I den testen var det KUN dette minikameraet som hadde akseptabel bildekvalitet, ikke la deg overtale til å kjøpe andre merker eller modeller enn akkurat denne. Kjøp det fra www.regionfri.nu Lykka til! Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 øhh... Nå ser jeg to tabber: 1. Det er IKKE blits på Spyz, dessuten er det erstattet med Snap! 2. Kjøp i stedet SPLASH! Som HAR blits.. Men det koster altså 1100 kroner..... Fremdeles kul... Du kan se testbildet på regionfri.nu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg gjentar meg selv igjen: Kjøp kamera med autofokus, ikke fix-fokus. Dersom jeg absolutt ikke kunne bruke over 1000 på kamera i dag, ville jeg kjøpt HP 120 hos Elkjøp til 995. Dette har autofokus, og linse med relativt god lysstyrke (2,8, og det bruker CF-kort og AA-batterier, så du kan bruke minnekort og batterier i ditt nye kamera når du stiller større krav (og har bedre råd). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå