Gå til innhold

Beste digitalkamera under 800-1000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mange seriøse kamera i dette sjiktet. Men her er mine tre beste forslag (har ikke prøvd noen av dem, da):

1. Olympus C-100 med 1,3 MP for 1500 ca

2. Chee-ze Spyz med 0,3 MP for ca 1000

3. Gsmart mini2/3 til respektive 600/800 kroner med 1,3/2,0 MP

Nykommern er toerkameraet, som sannsynligvis ikke det finnes noen norske forhandlere til. Men det vant en "mini-digitalkamera-test" i svenske PC för alla. Den har 640*480, noe som er lite, men som er greit nok til hjemmesider og e-post. Det fantastiske er at du får faktisk BLITS!!! i et kamera som veier 34 (!!!!) gram og er like stor som en fyrstikkeske. Det høres kongekult ut. Jeg hadde i hvert fall syntes det hadde vært en råfet julegave!

Når det gjelder de andre, så er vel C-100 for dyrt, og personlig ville jeg ikke kjøpt det på grunn av at du betaler 1000 mer for C-220 med zoom og 2 MP, men det er et av Olympus' billigste. Så da blir det Gsmart 2 eller 3... Problemet med disse er rett og slett at de ikke har blits, og det er IKKE til å kimse med. Det betyr rett og slett INGEN innendørsbilder som blir akseptable (selv om det fins unntak).

Om jeg var deg hadde jeg valgt Chee-ze Spyz (navnet bare skriker "søppel" egentlig). Men vær varsom! I den testen var det KUN dette minikameraet som hadde akseptabel bildekvalitet, ikke la deg overtale til å kjøpe andre merker eller modeller enn akkurat denne. Kjøp det fra www.regionfri.nu

Lykka til!

Lenke til kommentar

øhh... Nå ser jeg to tabber:

1. Det er IKKE blits på Spyz, dessuten er det erstattet med Snap!

2. Kjøp i stedet SPLASH! Som HAR blits.. Men det koster altså 1100 kroner..... Fremdeles kul... Du kan se testbildet på regionfri.nu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg gjentar meg selv igjen: Kjøp kamera med autofokus, ikke fix-fokus. Dersom jeg absolutt ikke kunne bruke over 1000 på kamera i dag, ville jeg kjøpt HP 120 hos Elkjøp til 995. Dette har autofokus, og linse med relativt god lysstyrke (2,8, og det bruker CF-kort og AA-batterier, så du kan bruke minnekort og batterier i ditt nye kamera når du stiller større krav (og har bedre råd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...