Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Heisann! Har blitt anbefalt drøssevis av forskjellige kremer/greier jeg bør ha med meg på 3-ukers fjelltur i sommer og begynner å bli ganske forvirret; dekkes f.eks. noen av funksjonsområdene av flere kremer etc? Hadde satt pris på en oppklaring Har foreløpig blitt anbefalt (og faktisk kjøpt!): - Spenol - Vaselin - Aloe Vera - Klorhexidin - Hydrokortison - Sinksalve Ønsker først og fremst å dekke over følgende hypotetiske tilfeller: - Solbrenthet - Stikk av uhumske arter - Gnagsårforebyggende - Gnagsårhelende Har tidligere hatt litt problemer med sårhet MELLOM låra () under 3-4 dagers turer, og tenkte først og fremst at jeg skulle drive litt forebyggende arbeid der... Har blitt anbefalt å smøre inn de utsatte områdene med spenol før lalletid, og deretter vaselin før man begynner å gå... Hydrokortison skal visstnok rydde opp i evt. langt fremskredne gnagsår... Så det kan vel være greit å ha med? Hvor kommer så Aloe-Vera, Klorhexidin og Sinksalven inn i bildet? *Forvirret* :-) Endret 15. juni 2007 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Syns det høres greit ut. Er nok noe sånt jeg ville tatt med meg også. Spenol bruker du mot tørr hud, vaselin kan du smøre på føttene og forhindre gnagsår og den hjelper mot tøtt hud, aloe vera hjelper mot det meste av sårhet om det er solbrenthet, stikk av skumle dyr osv, klorhexidin aner jeg ikke hva er, men det høres jo litt tøft ut da, hydrokortison hjelper mot utslett (vet hvertfall jeg fikk beskjed av legen om å bruke det da jeg hadde ekkelt fuktutslettdrit mellom fingrene) og sinksalve fungerer som solblokk og er veldig god mot tørre lepper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå