Gå til innhold

Turbonegro - Albumguide og diskusjonstråd


jacoP

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg skal! Er det noen som vet hvor i Grorud den konserten er?

9426132[/snapback]

Du må gå opp mot steinbru-vannet (aka Stemmer'n for oss lokalfolk). Og når du står med det første vannet foran deg, må du gå ned bakken til venstre. Da er du i en svær grop, og det er der granitt-rock holdes. :)

 

Men først må du gå opp en helvetes lang og bratt bakke. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konserten var konge! :D Kom nettop hjem, og stod foran i midten under hele konserten

9449825[/snapback]

Haha, stod i midten foran jeg og. Alltid like herlig når introen til Age Of Pamparius kommer på PA-anlegget! :dribble:

9449843[/snapback]

 

Jaja :D Nå er det bare å glede seg til desember igjen, burde vært oktober, men jeg er ikke 18 :(

Lenke til kommentar

Eller det er slik at He-Man som har vært president i TJ Oslo en stund går av, og Party Cowboy tar over snart. Legg meg til på msn, og snakk med meg og Cowboy Whore så blir det tatt videre opp med Party Cowboy senere ;)

 

Forresten: Jeg er ikke sikker på om He-Man skal beholde mye av hovedansvaret eller om Party tar over det også nå som han blir president

 

Vi tar resten over PM/msn ok?

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er en person med et vidt spekter når det gjelder musikksmak. Hører gjerne på hiphop, selv om rock er favoritten.

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en musikktyv, men turboneger prader hylla mi, eier alt fra Ass cobra, til Retox(med signert Scandinavian leather og Party animals:D). Turboneger er et stort band, og er skikkelig fengende. Fikk endelig med meg de live på Buktafestivalen i sommer, og var storfornøyd!

 

Apocalypse dudes er i en særklasse, og vell verdt 11/10. Jeg er veldig enig i Jokkulf sine anmeldelser.

Lenke til kommentar
Er en person med et vidt spekter når det gjelder musikksmak. Hører gjerne på hiphop, selv om rock er favoritten.

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en musikktyv, men turboneger prader hylla mi, eier alt fra Ass cobra, til Retox(med signert Scandinavian leather og Party animals:D). Turboneger er et stort band, og er skikkelig fengende. Fikk endelig med meg de live på Buktafestivalen i sommer, og var storfornøyd!

 

Apocalypse dudes er i en særklasse, og vell verdt 11/10. Jeg er veldig enig i Jokkulf sine anmeldelser.

9610652[/snapback]

 

Fint å høre at du er enig i meg. Folks meninger om diskografien til Turboneger er faktisk veldig varierene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå var jo ikke den homouttalelsen så ille som det media sa. Han mente ikke at det homofili kunne sammenlignes med å pule en sau. Det han mente var at i følge Bibelen så er homoekteskap feil. Derfor er det helt feil, ifølge Hank, å tillate at homofile gifter seg på kristelig vis. Han mente at det ville være like galt som å gifte seg med en sau. Sau var eksempelet han brukte her. Det kunne like godt ha vært ku eller hest.

Lenke til kommentar

Så fort media finner noe som kan misforståes blåser de saken opp. Jeg synes det kanskje var litt korttenkt av Hertis og komme med denne utalelsen, men det kan også ha vært et PR-stunt fra han sin side.

 

I følge bibelen er ekteskap noe mellom en mann og en kvinne. Hertis sa at de homofile kunne gjøre akkurat hva de ville og at Gud ville være glad for at de elsket hverandre. Kristelig ekteskap derimot var tilegnet mann og kvinne. Det står i bibelen, men folk kan tolke bibelen forskjellig akkurat som man kan tolke koranen og andre hellige skrifter forskjellig. Hertis er veldig religiøs og valgte å tolke bibelen direkte og det synes jeg han skal bli resperktert for. Det med å sammenligne homoekteskap med sauepuling var det flere som tok støtene, men det Hertis mente var at homoekteskap er feil i følge bibelen akkurat som saueekteskap er feil i følge bibelen.

 

Jeg sier ikke at jeg støtter Hertis sin sammenligning, men jeg forsto den. Noe som irriterer meg er at Media fremstiller denne utalelsen som om Turboneger skulle vært innblandet. Det er det ikke. Uttalelsen kom fra Hans Erik Dyvik Husby og ikke Hank von Helvete og Turbojugend er nødvendigvis ikke enig i allt idolene deres sier. Dere som tok denne utalelsen støtene kan lese det ordentlige intervjuet eller lese hva Hans Erik sa til Turbojugend etter allt oppstyret

 

 

Jeg gjorde tidigere i høst et portrettintervju med magasinet NO Magasinet. Min personlige tro var et av de mest belyste temaene, og visse uttalelser har falt mange tungt for brystet.

 

Jeg ser at det er nødvendig å komme med en liten oppklaring på visse misforståelser som har fått etablere seg i mediene, og utdype noen uklarheter som kanskje burde vært grundigere presisert i selve intervjuet:

 

Mange har forstått det slik at jeg sammenligner homofili med dyresex, og den norske ekteskapsloven med "sauepuling" (Dagsavisen). Dette er ikke tilfelle. Jeg vil understreke at jeg utelukkende snakker om et kristent ekteskap – den pakten som rituelt inngås i en kirke foran en prest. Dette har – etter min mening – ingenting å gjøre med de lovlige samlivspakter som inngås i borgelig sammenheng, som for eksempel på tinghuset. Jeg mente å si at et kristent ekteskap er definert som en pakt mellom mann og kvinne og Gud – i kirken. Poenget mitt med å dra frem dette dyret, var at det ikke er nok at man elsker noen for at det skal gjelde som et gyldig kristent ekteskap. I ettertid ser jeg at jeg nok burde valgt en mer nøytral sammenligning enn et dyr, siden det så lett kan misforstås.

 

Jeg har ingenting imot at homofile inngår samlivspakter, arver hverandre, eller adopterer barn for den saks skyld. Men ifølge min kristne tro er dette utenfor definisjonen ekteskap. Jeg tror at Vårherre gleder seg når folk elsker hverandre – også homofile par – og jeg har aldri ment å stille meg til doms over andre menneskers kjærlighet. Det var altså akkurat dette eldgamle ritualet i kirken jeg viste til. Jeg vil understreke her, at dette er min personlige overbevisning, og ikke bandet Turboneger sin. Bandet for øvrig deler ikke min tro, og er ikke enige med meg i dette spørsmålet.

 

Det er veldig trist hvis folk oppfatter dette som at jeg har noe imot homofili generelt, og det siste jeg vil er å fremstå som en hater av homofile. Jeg har hele mitt liv vært en motstander av alle former for rasisme, diskriminering og undertrykking av minoriteter i samfunnet. Og selv om jeg føler at mine utsagn ble misforstått, vil jeg på det sterkeste beklage at så mange føler seg støtt og såret over dette. Det siste jeg vil oppfattes som, er en fanatisk og intolerant mørkemann i slike spørsmål.

 

Seattle, 10. oktober 2007

Hans-Erik Dyvik Husby

 

 

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

jeg personlig syns at hele denne saken bare var morsom. Enig med jokkulf, media blåser opp alle mulige uttalelser fra kjendiser som kan missfortås. Jeg er jo litt enig hanks syn. Homofile behøver ikke provosere kristne og prester med å gifte seg i kirken når det står spesifikt i bibelen at samliv mellom to menn er en stor synd. Selvfølgelig skal de få lov til å være glade i hverandre og være sammen og ha det fint og alt det der, men de behøver ikke gifte seg i kirken. Er ikke kristen selv, men det handler om respekt for andres religion.

Lenke til kommentar
jeg personlig syns at hele denne saken bare var morsom. Enig med jokkulf, media blåser opp alle mulige uttalelser fra kjendiser som kan missfortås. Jeg er jo litt enig hanks syn. Homofile behøver ikke provosere kristne og prester med å gifte seg i kirken når det står spesifikt i bibelen at samliv mellom to menn er en stor synd. Selvfølgelig skal de få lov til å være glade i hverandre og være sammen og ha det fint og alt det der, men de behøver ikke gifte seg i kirken. Er ikke kristen selv, men det handler om respekt for andres religion.

 

Det står tross allt ikke i bibelen at samliv mellom to av samme kjønn er en synd, men at ekteskap er for mann og kvinne, men husk bibelen er skrevet for lenge, lenge siden og man kan selv velge å følge den til punkt og prikke eller være åpen for nye muligheter. Jeg er ikke kristen, så om homofile gifter seg er ett fett for meg.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...