Gå til innhold

Turbonegro - Albumguide og diskusjonstråd


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte Retox i går jeg, og ga den en spinn på anlegget. Må si jeg ble skikkelig skuffa, rent umiddelbart høres det ut som de vandrer samme vei som AC/DC gjorde etter at Bon Scott døde - platene blir dårligere og dårligere. Førsteinntrykket mitt heller mot Fly On The Wall (dårlig), mens den forrige plata kanskje var litt sånn Flick Of The Switch (hørbar).

 

Haugevis av direkte uinspirerte riff, og selv om de på sett og vis klarer å gjenskape en halvskitten garasjestemning a la the olden days, klarer jeg ikke å finne soundet og låtene engasjerende.

 

Skal gi den noen sjanser til, men dette var sørgelige greier :(

8894377[/snapback]

 

Hadde samme inntrykket som deg første gangen jeg hørte albumet, men så var forventningene mine skyhøye. Da jeg derimot hadde hørt på det en del ganger likte jeg det bedre og bedre, og fant til slutt ut at det var ett jævli bra album. Ikke i nærheten av Apocalypse Dudes selvsagt, men bedre enn Party Animals. Hvertfall min mening.

Lenke til kommentar
Kjøpte Retox i går jeg, og ga den en spinn på anlegget. Må si jeg ble skikkelig skuffa, rent umiddelbart høres det ut som de vandrer samme vei som AC/DC gjorde etter at Bon Scott døde - platene blir dårligere og dårligere. Førsteinntrykket mitt heller mot Fly On The Wall (dårlig), mens den forrige plata kanskje var litt sånn Flick Of The Switch (hørbar).

 

Haugevis av direkte uinspirerte riff, og selv om de på sett og vis klarer å gjenskape en halvskitten garasjestemning a la the olden days, klarer jeg ikke å finne soundet og låtene engasjerende.

 

Skal gi den noen sjanser til, men dette var sørgelige greier :(

8894377[/snapback]

 

Hadde samme inntrykket som deg første gangen jeg hørte albumet, men så var forventningene mine skyhøye. Da jeg derimot hadde hørt på det en del ganger likte jeg det bedre og bedre, og fant til slutt ut at det var ett jævli bra album. Ikke i nærheten av Apocalypse Dudes selvsagt, men bedre enn Party Animals. Hvertfall min mening.

9192753[/snapback]

 

Det var det jeg sa. Jeg ble også skuffet første gang jeg hørte albummet, men så hørte jeg på albummet mellom 20 og 50 ganger den første uken, så jeg fikk fort god sans for albummet. Det er et knallalbum og jeg vil rate det høyere enn Ass Cobra og Party Animals. Jeg har gitt albummet nok tid, men det nærmer seg ikke nivået til Scandinavian Leather.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har hørt rykter om at Turbo skal holde gratiskonsert på Grorud i september igjen. Noen som kan bekrefte det?

9179408[/snapback]

 

Det er mulig at de skal spille på Granitt Rock, på Grorud. For det skal visst være to internasjonalt kjente band fra Norge som skal spille der i år.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om at Turbo skal holde gratiskonsert på Grorud i september igjen. Noen som kan bekrefte det?

9179408[/snapback]

 

Det er mulig at de skal spille på Granitt Rock, på Grorud. For det skal visst være to internasjonalt kjente band fra Norge som skal spille der i år.

9272370[/snapback]

 

Ok, når er granittrock? 7 september right?

Lenke til kommentar
Kjøpte Retox i går jeg, og ga den en spinn på anlegget. Må si jeg ble skikkelig skuffa, rent umiddelbart høres det ut som de vandrer samme vei som AC/DC gjorde etter at Bon Scott døde - platene blir dårligere og dårligere. Førsteinntrykket mitt heller mot Fly On The Wall (dårlig), mens den forrige plata kanskje var litt sånn Flick Of The Switch (hørbar).

 

Haugevis av direkte uinspirerte riff, og selv om de på sett og vis klarer å gjenskape en halvskitten garasjestemning a la the olden days, klarer jeg ikke å finne soundet og låtene engasjerende.

 

Skal gi den noen sjanser til, men dette var sørgelige greier :(

8894377[/snapback]

 

Hadde samme inntrykket som deg første gangen jeg hørte albumet, men så var forventningene mine skyhøye. Da jeg derimot hadde hørt på det en del ganger likte jeg det bedre og bedre, og fant til slutt ut at det var ett jævli bra album. Ikke i nærheten av Apocalypse Dudes selvsagt, men bedre enn Party Animals. Hvertfall min mening.

9192753[/snapback]

 

Det var det jeg sa. Jeg ble også skuffet første gang jeg hørte albummet, men så hørte jeg på albummet mellom 20 og 50 ganger den første uken, så jeg fikk fort god sans for albummet. Det er et knallalbum og jeg vil rate det høyere enn Ass Cobra og Party Animals. Jeg har gitt albummet nok tid, men det nærmer seg ikke nivået til Scandinavian Leather.

9192790[/snapback]

 

Dette var akkurat samme inntrykket jeg også fikk da jeg først hørte cd-en, ble egentlig ganske skuffa først ettersom jeg hadde høye forventinger til plata (Digger Turboneger :D !!). men så ga jeg den en sjanse til, og likte det jeg hørte bare mer og mer for hver gang.

 

Plata inneholder Turboneger sine humoristiske tekster og tøffe riff. Plata har et litt mer dystert preg en forrige plata, party animals, noe som minner om de gamlere skivene, men likavel i sin egen stil.

 

Likte veldig godt bonus tracket "Back In Denim" (Selvom det er en coverlåt) også "What is Rock!?". (Rock Is The Area Between The Balls And The Anus Of A Dog Or Of A Man")

 

Btw. Har ikke helt skjønt hva Retox betyr og hvor ordet kommer fra... har noen fått med seg det? ;P

Lenke til kommentar

Så det var en som lurte på hva Retox betydde

 

Eksempel og betydning hentet fra Urban Dictionary:

 

 

RETOX

 

Betydning:

To start consuming drugs and alcohol again after a hiatus in an effort to avoid the effects of withdrawl.

Eksempel:

"Man, I haven't had a drink since monday and I'm getting the shakes. I'd better retox."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...