Gå til innhold

Turbonegro - Albumguide og diskusjonstråd

jacoP

Anbefalte innlegg

Bra intiativ. Men er litt uenig i den del ting. Jeg mener du har undervurdert Hot Cars and Spent Contraceptives og Never is Forever til de grader. Særlig Never is Forever, dette er et album med mye sjel. Musikken, tekstene, historien i sagene er mange hakk bedre en det man f.eks finner på Party Animals, som jeg synes kanskje er det svakeste albumet de har kommet med. Dette er rett og slett for glatt, uten noen sikkelig store høydepunkter.

Når det gjelder Apocalypse Dudes er dette rett og slett perfeksjonisme på høyeste nivå. :)

8886581[/snapback]

Jeg er også enig i at hot cars and spent contraceptives er undervurdert her.. Armed and fairly well equipped er for meg en av de beste Turboneger-sangene ever...

Uanstett; det var vel ikke en overdose som gjorde at turneen ble avbrutt i italia? Det var vel Hanks generelle fysiske, og ikke minst psykisk, tilstand, trodde jeg..

Ellers vil du tjene en del på, rent skriveteknisk, å kutt en m hver gang du skriver "albummet"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere synes kanskje jeg har undervurdert Hot Cars and Spent Contraceptives, men jeg har konsentrert meg om musikken og ikke historien. Jeg elsker Turbonegers historie og kan den godt, men grunnen til at jeg har ratet Hot Cars and Spent Contraceptives såpass lavt er at albummet har en skikkelig garasje stemning. Selv synes jeg Turboneger først får vekk denne stemningen ordentlig i Apocalypse Dudes som virkelig er et perfekt album. Never is Forever har noen ordentlig bra låter, men alikevell holder ikke det til mer enn 6/10 på min liste. Grunnen til det er at noen låter trekker ned. Det er selvfølgelig ikke rart i og med at disse to var to av de første albummene. Men jeg ser deres meninger og skjønner hvorfor dere kommenterer guiden på de punktene. Turboneger handler mye om historie og det er derfor vanskelig og bare dømme musikken, men jeg har gjort så godt jeg kan.

Mange sier at Party Animals er det dårligste albummet. Det tror jeg er mer pga folk er vant med det gamle Turbo og ikke er åpent for noe nytt. Etter min mening kan man ikke sammenligne lydbildet i Hot Cars and Spent Contraceptives og Party Animals

Lenke til kommentar
Armed and fairly well equipped er for meg en av de beste Turboneger-sangene ever...

8887046[/snapback]

Amen. Denne sangen er helt klart på topp 3 listen over beste Turboneger sanger for mitt vedkommende.

For ett riff :)

You are my private Viet Nam

And all the bad things that we have had

And I just can't stop shootin'

I can't stop shootin'

Lenke til kommentar

Amen. Denne sangen er helt klart på topp 3 listen over beste Turboneger sanger for mitt vedkommende.

For ett riff  :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

And I just can't stop shootin'

I can't stop shootin'

8887814[/snapback]

Hmm... jeg kan si meg enig i at det er en av de beste på Hot Cars and Spent Contraceptives, men topp 3? Nei, ikke for min del

Hank > Harry

Lenke til kommentar

Kjøpte Retox i går jeg, og ga den en spinn på anlegget. Må si jeg ble skikkelig skuffa, rent umiddelbart høres det ut som de vandrer samme vei som AC/DC gjorde etter at Bon Scott døde - platene blir dårligere og dårligere. Førsteinntrykket mitt heller mot Fly On The Wall (dårlig), mens den forrige plata kanskje var litt sånn Flick Of The Switch (hørbar).

Haugevis av direkte uinspirerte riff, og selv om de på sett og vis klarer å gjenskape en halvskitten garasjestemning a la the olden days, klarer jeg ikke å finne soundet og låtene engasjerende.

Skal gi den noen sjanser til, men dette var sørgelige greier :(

Lenke til kommentar
Kjøpte Retox i går jeg, og ga den en spinn på anlegget. Må si jeg ble skikkelig skuffa, rent umiddelbart høres det ut som de vandrer samme vei som AC/DC gjorde etter at Bon Scott døde - platene blir dårligere og dårligere. Førsteinntrykket mitt heller mot Fly On The Wall (dårlig), mens den forrige plata kanskje var litt sånn Flick Of The Switch (hørbar).

Haugevis av direkte uinspirerte riff, og selv om de på sett og vis klarer å gjenskape en halvskitten garasjestemning a la the olden days, klarer jeg ikke å finne soundet og låtene engasjerende.

8894377[/snapback]

Er heeelt uenig! Synes den var utrolig bra jeg, med veldig fengende riff, og tøffe sanger!

Lenke til kommentar

8894377[/snapback]

Jeg må også si meg helt uenig her. Hvis du mener at Turbonegro synker mer her enn det de gjorde med Party Animals er det ikke mange som deler meningene dine. I hvert fall ingen jeg har snakket med. Og Retox har ikke den gamle garasjestemningen fra de første albummene. De har tvert imot hentet mye av det som var positivt fra the old days. Jeg synes du bør gi albummet mer tid

Lenke til kommentar
Finns det en liste over kommende konserter?

8899455[/snapback]

Her. :)

8899470[/snapback]

NB: This is not the official list, and not necessarily fully complete or correct.
Noen som har den offisielle listen?

8899599[/snapback]

Der stod i hvert fall allt av hvor de skal på Turneen jeg vet om. Kanskje det blir en konsert på slutten av året slik det var på Sentrum Scene 05

Lenke til kommentar
Jeg må også si meg helt uenig her. Hvis du mener at Turbonegro synker mer her enn det de gjorde med Party Animals er det ikke mange som deler meningene dine. I hvert fall ingen jeg har snakket med. Og Retox har ikke den gamle garasjestemningen fra de første albummene. De har tvert imot hentet mye av det som var positivt fra the old days. Jeg synes du bør gi albummet mer tid

8899399[/snapback]

Skal gi det mer tid, men vi får se hva historien konkluderer med når det har gått noen måneder/år - det finnes haugevis av album som har blitt varmt mottatt "on release", der det etterhvert har gått opp for folk at de har blitt litt lurt av sitt eget forventningsnivå :p

Party Animals har i det minste et par-tre låter som går utenpå det meste på Retox, som jeg synes har blitt for tøysete (tekstene er vel bortimot en parodi på en Turboneger-parodi) og kjedelig.

Uansett, det er selvsagt plass til alle meninger i en sunn debatt, så jeg skal ikke holde det imot noen at de liker Retox :tease:

Lenke til kommentar
Skal gi det mer tid, men vi får se hva historien konkluderer med når det har gått noen måneder/år - det finnes haugevis av album som har blitt varmt mottatt "on release", der det etterhvert har gått opp for folk at de har blitt litt lurt av sitt eget forventningsnivå  :p

Party Animals har i det minste et par-tre låter som går utenpå det meste på Retox, som jeg synes har blitt for tøysete (tekstene er vel bortimot en parodi på en Turboneger-parodi) og kjedelig.

Uansett, det er selvsagt plass til alle meninger i en sunn debatt, så jeg skal ikke holde det imot noen at de liker Retox  :tease:

8902022[/snapback]

Jeg skjønner hva du mener. Jeg var faktisk jævlig skuffa da jeg hørte albummet for første gang, men nå når jeg har hørt hele albummet godt over 20 ganger og vel så det mener jeg at jeg tok helt feil og albummet står nå opp mot forventningenen/håpningene jeg hadde i før jeg hørte det :) Gi det mer tid, så kanskje du skifter mening du og... Party Animals var også et godt album etter min mening.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra byen nå! Vi samlet oss en liten Turbojugendgjeng som kom seg frem til første rekke. Vi var folk fra Turbojugend Drøbak, Oslo og Bekkelaget. Var verdt og vente alle timene for å få "Do You Dig Destruction" og "Get it on" servert. Hele konserten kan sees her Turboneger spillte til sist og ja du kan se den lille gruppen med sailorhats og jugendjakker på første rekke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...