Nichlas Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 DVS: Skru gjerne opp alt mulig rart - bare ikke ødelegg noe når du holder på. Mange takk for den oppklaringen Ser at mange på forumet (inkl. meg selv) er redde for å åpne så mye som et deksel på en bærbar PC (for å f. eks rense innvendig), så dette er absolutt fint å vite. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 DVS: Skru gjerne opp alt mulig rart - bare ikke ødelegg noe når du holder på. Mange takk for den oppklaringen Ser at mange på forumet (inkl. meg selv) er redde for å åpne så mye som et deksel på en bærbar PC (for å f. eks rense innvendig), så dette er absolutt fint å vite. 8878710[/snapback] Du beholder uansett reklamasjonsretten. Men du kan miste garantien, siden betingelsene for den er helt og holdent opp til produsent/selger. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Og det er reklamasjonsretten jeg bryr meg om Jeg har aldri vært sikker, men trodde at man kanskje stilte svakere når det kom til en bærbar PC man hadde "tuklet" med. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Og det er reklamasjonsretten jeg bryr meg om Jeg har aldri vært sikker, men trodde at man kanskje stilte svakere når det kom til en bærbar PC man hadde "tuklet" med. 8878754[/snapback] Med mindre verksted/selger kan sannsynliggjøre at feilen skyldes tuklingen, så stiller du ikke noe svakere. Edit: "Rettet opp" litt Endret 17. juni 2007 av TEE Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tja Tee - jeg ville reskrevet den til med mindre verksted/selger kan sannsynliggjøre at feilen skyldes tuklingen . Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Du store kineser, her har det skjedd litt av hvert siden jeg kikket i tråden sist Har fått et nytt svar fra Netshop på mail der jeg fikk beskjed om å sende inn strømforsyningen likevel. Håper dette ordner seg nå. Og til de av dere som lurer på hvordan strømforsyningen har levd sitt liv, så har den hatt et behagelig liv med tanke på belastning, støv og temperatur. Den har stått i et godt utlufta lianli alu kabinett med støvfilter, og med hardware som skulle vært på museum for lenge siden (4,5 år gammelt system) Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ja, all support for Netshop med "vanskelige" saker går jo via dette forumet nå. Har man en god sak men ikke får den igjennom ved direkte kontakt med dem må man ta det via forumet her. Da ordner det seg som regel virker det som. Virkelig flott system må jeg si. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ja nei, det med Netshop og reklamasjonsfrist er jo morsomme saker. De blånekter blant annet 5 års frist for laptoper selv om HP har sagt offentlig i VG i 2003 at det er 5 års frist på laptoper blant annet. De har sikkert funnet ut at det ikke er lønnsomt å være snille så de blir like slemme som de andre i bransjen kun for å tjene godt nok. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Jaja, da fikk jeg pakke fra Netshop. De har tydeligvis gått med på reklamasjon og sendte meg en ny strømforsyning, men jeg visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte når jeg åpnet pakken Forventet å se en ny Yesico, men i pakken lå det en 350W Antec strømforsyning med 2 vifter. Ikke heeeeeeelt det samme som det jeg sendte inn... Velger å tro dette er en glipp fra Netshop, men tviler egentlig litt på det likevel... Skulle det vise seg å være et seriøst forsøk på å gi meg noe tilbake må jeg si meg veldig skuffet over Netshop. To be continued... Lenke til kommentar
Ghostoso Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 TEE, been there, done that..! nå er bare å nytte ferien..!! Jeg kjøpte for litt over 2 år siden en Yesico vifteløs PSU til over 2000 kr, denne NEKTER netshop å ta imot fordi de sier det ikke er 5år reklamasjon på slike produkter... Jeg mener det er 5 år, men hva hjelper det når netshop setter seg på bakbeina ? Hva gjør jeg ? Uansett DÅRLIG KUNDEBEHANDLING fra NETSHOP sin side... beklager at jeg tyvlånte tråden din, men jeg måtte bare få det ut 8863285[/snapback] Forutsatt at det er kjøpt som privatperson og ikke brukes i næringsvirksomhet ville jeg anbefalt det samme som jeg gjør til de som ikke er enige i mine reklamasjonsavslag, å klage via Forbrukerrådet. De har en klageveileder som du finner her. 8863365[/snapback] Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Jaja, da fikk jeg pakke fra Netshop. De har tydeligvis gått med på reklamasjon og sendte meg en ny strømforsyning, men jeg visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte når jeg åpnet pakken Forventet å se en ny Yesico, men i pakken lå det en 350W Antec strømforsyning med 2 vifter. Ikke heeeeeeelt det samme som det jeg sendte inn... Velger å tro dette er en glipp fra Netshop, men tviler egentlig litt på det likevel... Skulle det vise seg å være et seriøst forsøk på å gi meg noe tilbake må jeg si meg veldig skuffet over Netshop. To be continued... 9252818[/snapback] Kanskje jeg skal oppdatere denne her... Netshop hadde faktisk gjort en liten glipp og sendt meg en strømforsyning som i følge produktbeskrivelsen skulle være vifteløs, mens varen faktisk hadde vifter. Etter et par hyggelige mailer frem og tilbake har vi nå kommet frem til en løsning både jeg og Netshop er fornøyd med (Håper jeg): Får en ny vifteløs strømforsyning tilsendt. Så håper jeg at slike tråder blir unødvendige i fremtiden, har aldeles ingenting vondt å si om Netshop bortsett fra denne episoden. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 vel, da ordnet Netshop opp igjen. flotte saker:) 8868415[/snapback] Ja, men problemet er at saken måtte dras til forumet før trådstarter fikk hjelp. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Denne tråden er aktuell igjen! Har en Mist 600w PSU som akkurat tok kvelden, kjøpt på Netshop. Er det fortsatt slik at de bare har 2 års reklamasjon på PSU'er? Dama på retur påstod dette. Begrunnet det med pris på produktet osv. Kjøpte PSU for 1095. Ikke akkurat av de billigste PSU'ene dette da. Går ikke an å kjøpe PSU' er av de dersom det slik de håndterer kjøpsloven. Endret 1. november 2011 av chevyz28 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ein PSU skal leve leeeenge. Eg har fleire PSUer her som har vore brukt daglig i over 10 år. Så det er ingen tvil om at det skal vere minimum 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Absolutt! En Psu som er solgt i norge skal følge de norsk kjøpslov og slike komponenter har forventet levetid på minst 5 år. Feks, de fleste strømforsyningene vil nok komme med en MTBF på en plass mellom 50.000 til 100.000 timer , noe som er 5,7 til 11 år minst , uansett så er dette irrelevant selv om MTBF hadde vært på kun 5000 timer så lenge som at Netshop ikke klart gir beskjed om dette under kjøpet og selv da er det ikke sikkert at det er gyldig. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Har en Mist 600w PSU som akkurat tok kvelden, kjøpt på Netshop. Er det fortsatt slik at de bare har 2 års reklamasjon på PSU'er? Dama på retur påstod dette. Begrunnet det med pris på produktet osv. Kjøpte PSU for 1095. Ikke akkurat av de billigste PSU'ene dette da. Går ikke an å kjøpe PSU' er av de dersom det slik de håndterer kjøpsloven. Dama på retur tar feil! EN PSU uansett prisklasse tilhører en produktgruppe som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, som da i følge forbrukerkjøpsloven har 5 års reklamasjonsrett hvis det er snakk om et privat kjøp. Elektronikkbransjen har en egen side på nettet og skriver flg. om emnet: Reklamasjonstid Hva avgjør reklamasjonstiden på et produkt? SVAR: Reklamasjonstiden avgjøres av produkters levetid, og denne settes vanligvis av produsent/leverandør. Produkter med en levetid inntil to år, skal i følge loven ha to års reklamasjonsfrist. Produkter med levetid ”vesentlig lengre enn to år” skal ha fem års reklamasjonsfrist. Med begrepet ”vesentlig lengre” tenker vi vanligvis tre år eller mer. Link: http://www.elektronikkbransjen.no/forside/toppmeny/juridisk/sporsmal-og-svar/ Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Denne tråden er aktuell igjen! Har en Mist 600w PSU som akkurat tok kvelden, kjøpt på Netshop. Er det fortsatt slik at de bare har 2 års reklamasjon på PSU'er? Dama på retur påstod dette. Begrunnet det med pris på produktet osv. Kjøpte PSU for 1095. Ikke akkurat av de billigste PSU'ene dette da. Går ikke an å kjøpe PSU' er av de dersom det slik de håndterer kjøpsloven. Hei ! Du har helt rett - en PSU skal ha 5 års reklamasjonsrett - det er jeg også enig i som jeg har skrevet tidligere i tråden. Om noen opplever noe annet hos oss, send meg gjerne en mail så følger jeg opp saken personlig. Chevyz - send meg gjerne ditt saksnummer så skal jeg ta tak i denne konkrete saken også. Min epostadresse er [email protected] Beklager hendelsen ! Mvh Svenn Aage, Netshop Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ville det ikke være en ide å faktisk gi beskjed til de som jobber med retur istedet for å måtte komme med håpløse forsøk på å rette opp ryktet igjen for hver sak? Det må vel kunne antas at Netshop er en seriøs bedrift hvor de som jobber med retur ikke sitter og finner på ting ut fra fri fantasi, men har retningslinjer å jobbe etter? 3 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Da er jeg ikke kunde hos Netshop lenger. Synd, etter å ha vært kunde helt siden HWshop-dagene... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hadde mitt siste kjøp hos Netshop i juli i fjor, etter at jeg fikk en RMA i retur. Det er nok av nettbutikker som er raske på levering og samtidig kan service. Netshop bedriver kun aktiv brannslokking hvis kunden fortviler over elendig kundebehandling og legger saken ut offentlig, og er dessverre ikke lenger en av dem man forbinder med service og support. Netshop har et godt vareutvalg og er flinke i salgssituasjonen, men etter at salget er over stopper kommunikasjonen helt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå