Skogli Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Heisann. Jeg tenkte jeg skulle gjøre noe stilig på datarommet mitt, og feste lys i skap, under pulter, over pulter, rundt TVen og slikt. Hva trenger jeg, hvordan kobler jeg dette sammen og hvor skaffer jeg slike lys? Tenkte på slike lysrør i farger (katode eller hva det heter? - Skogli Lenke til kommentar
stracci Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Heisann. Jeg tenkte jeg skulle gjøre noe stilig på datarommet mitt, og feste lys i skap, under pulter, over pulter, rundt TVen og slikt. Hva trenger jeg, hvordan kobler jeg dette sammen og hvor skaffer jeg slike lys? Tenkte på slike lysrør i farger (katode eller hva det heter? - Skogli 8864594[/snapback] Hei du bør kansje vurdere diodelys overalt, de lyser ikke så mye og vill derfor ikke blande seg like mye med resten av lyset. de kan du kjøpe for 40ør stk på elfa.se de bruker heller ikke mye strøm og du kan bruke en vanelig strømforsyning til en gammel pc får å gi dem strøm. det du må huske er å gi dem strøm på rett sted(anoden eller katoden, de to pinnene) ellers vil du ikke får lys. det andre er at du ikke må gi dem får mye strøm for da vil de gå, enten må du sette flere i serie eller kjøpe en formotstand på noen ohm. Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 har du en hvit sofa eller noe annet som er hvitt, skaff deg et par uv lysrør og heng dem opp i taket, kan bli rått kanskje som et litt VIP/lounge chill aktig Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 stracci: Hmm, jeg får ta meg en tur inn på siden. Det virket veldig kult, men høres ut som om det er litt stress å henge det opp? w0o0t: Det meste i rommet er sterke farger på, utenom den ene veggen og flagget på veggen. Lenke til kommentar
w0o0t Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 har ikke noe særlig peil på hvordan man henger opp lysrør, for bestilte et uv rør fra ljudia, men når jeg fikk det var det brekt :/ orket ikke klage, men men Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Disse har vanvittig mye stilig...men det koster litt. Men om du går for led løsningene til osram kan du finne på ufattelig mye stilig i mange år fremmover. ikke er det vansklig heller! http://osram.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå