Søppelsveitt Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hei. Jeg sliter litt med en ca. 4-5år gammel HP maskin som jeg har fått fatt i. Maskinen har tidligere vært i daglig bruk og har nok fått hard medfart som "barne- pc". Problemet intreffer helt i starten. Når jeg starer maskinen begynner den å telle ram + diverse. Det neste som skjer er en nestn svart skjerm med en strek oppe i venstre hjørne som bare står og blinker. Noe mer skjer ikke. Jeg har forsøkt å sette harddisken inn i en annen pc. Da dukker den opp som HP_recovery og er på ca. 4gb. Den skal egentlig være på 80gb. I mitt iherdige forsøk på feilsøking har jeg: - sjekket alle kabler - byttet skjermkort - bootet med xp- cd - brukt en annen pc, og formatert disken - loadet default bios settings - slettet innhold på disken ved hjelp av Killdisk - tatt ut bios- batteriet Noen som kan hjelpe? Takker for svar! Endret 19. juni 2007 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Er det en bærbar? Regner ikke med at stasjonære får særlig hard medfart av barn. Uansett, HP_recovery er nok en egen partisjon som brukes til recovery. Bruk et partisjoneringsprogram for å smelte sammen denne partisjonen og partisjonen med XP. Så får du putte inn en XP-cd og installere. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Det er nok en stasjonær ja. Med medfart siktet jeg til bruken og kunnskapsnivået til unger. Jeg kjørte install etter oppstart fra xp-cd når disken var i en annen maskin. Da får jeg fram at disken er på 40gb. Går fortsatt ikke an å starte/ installere noe på den nevnte HP- maskinen. Saken her er at jeg ikke ser denne/ disse partisjonene i win. Er kun 4gb. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har eg forstått det rett om eg seier at du kun får opp ein partisjon på 4 gb når du booter med disken frå eit anna system? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Har eg forstått det rett om eg seier at du kun får opp ein partisjon på 4 gb når du booter med disken frå eit anna system? 8868531[/snapback] Delvis, jeg booter med en annen disk. Får ikke bootet med disken som tilhører hp-maskinen. EDIT: Har også prøvd å loade default bios settings i hp- maskinen, uten resultat. Endret 15. juni 2007 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det kan ikkje vere noko gale med disk-lesaren, då? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Det kan ikkje vere noko gale med disk-lesaren, då? 8868598[/snapback] Disk-leseren? Jeg har kun selvlært basiskunskaper om dette, men jeg vil anta at feilen på en eller annen måte er i selve harddisken ja. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Nei, eg tenkjer på cd-lesaren, om du forstår... Men, eg er sikkert langt ute på viddene, det var litt vanskeleg å forstå deg. Du kunne jo prøvd å bruke ultimatebooting-*etelleranna*, trur det var ultimatebootingtool. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) cd- romene er i orden ja. Skal se om jeg finner den ultimate-tingen. Endret 15. juni 2007 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har nå brukt et program kalt killdisk og slettet disken. Situasjonen er den samme. Jeg får bootet med winXP-cd'n og han kontrollerer maskinvaren. Det neste er en svart skjerm med en strek som bare blinker i evig tid..... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er vel kanskje litt vanskeleg å stille ein konklusjon her, men det kan jo vere HK, men det kan sikkert vere alt, for den del. Du har skjekka, og både HDD og CD-drive er OK? Lenke til kommentar
IP Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Last ned ultimate boot cd (http://www.ultimatebootcd.com/). Denne inneholder verktøy for å fastslå formen på harddisken din. IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå