Spartan Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Er det mulig å kjøre en Intel 641 (3,2 ghz) sammen med en vifteløs cpuvifte som Thermaltake Sonic Tower (ingen overklokking) ? Kabinett (standard ATX fra 3rsystem uten noen kabinettvifter), uten skjermkort (bruker skjermkortet på P5B), vifteløs 300 W PSU fra Etasis og med Nexus Damptek Blocks på en stk hd og dvd. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) vet ikke helt om det vil funke så godt altså! da blir jo alt så innesperret i kabinettet og du vil få veldig høye temperaturer...antar jeg! vil sikkert bare bli varmere og varmere! Endret 15. juni 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Alternativet er å ha en 120mm cpu vifte med 800-900 rpm, men i prinsippet ønsker jeg neste uke å teste ut om det er mulig uten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 "Totalt vifteløst kabinett - mulig ?" Er nok mulig, men jeg er redd det ikke ville lignet særlig mye på et kabinett før kjøleegenskapene hadde vært tilfredstillende. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Har bygget pc'en nå. Bruker foreløpig en vifte på cpu + 2 x 80 mm kabinettvifter. Når psubråket ikke lenger er tilstedet så synes jeg harddisken + den billige cpu viften fra Netshop bråker mye. Planen nå er å kjøpe en Zalman/NorthQ 92 mm cpu vifte og pakke noe rundt IBM disken PS. PSU blir varm(!), men rødlampene bak løser bare grønt foreløpig (de har røde lamper ved kritisk varm/wattforbruk). Lenke til kommentar
tiller Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kjøp deg en SSD-disk etterhvert. Null lyd (så å si) og mindre varmeutvikling. I tillegg krever den mindre watt (mye mindre) enn tradisjonell HD, så PSUèn blir dermed også mindre varm. Ikke akkurat noe man kjøper 4 st på Rema1000 i dag men man skal ha noe å drømme om! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Zalman har et komplett vifteløst kabinett. Det følger også med en del andre ting for å gjøre andre komponenter vifteløse. Mange som sier det fungerer godt, men dog på komponenter som produserer lite varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå