Gå til innhold

Hvordan få alfakrøll på pclinux os? Hvordan få 3d?


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Hvordan får man til dette? Vanligvis er det jo ctr alt og 2, men dette virker ikke=/ Noen tips?

 

Hvordan får man til at man kan bla mellom flere skjermer i 3d slik som man kunne se på en rep. om pclnux i dinside?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ = alt gr + 2 (som i ALLE andre OS?)

 

Beryl (3D Desktop Cube) = Gå på control center (eller hva det heter), videre til hardware og let etter noe slikt som 3D desktop eller lignende. Husker ikke, men skal ikke være vanskelig å finne. Der må du slå på beryl eller compiz, samt sikkert sette opp en del instillinger for å få det til å virke (for min del måtte jeg installere nye nvidiadrivere og så vidt jeg husker måtte jeg redigere noen filer også). Om alt ikke virker med det første, bruk google.

 

Lykke til!

Endret av pedervl
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en annen post her ett sted, her er noen nyttige tastaturtips

 

Når du ser på en tast som har flere symboler så får du dem frem slik:

 

Nedre til venstre: Trykk på tasten

Oppe til venstre: Shift + tasten

Nede til høyre: Alt Gr + tasten (i windows alternativt ctrl + alt + tasten, men dette er jo flere taster å trykke på)

På fremsiden av tasten: Kommer litt ann på hva det er, er det funksjoner som alt, kopier etc er det crtl + tasten (ctrl + a = marker alt, ctrl+c = kopier, ctrl+z= angre etc). Er det symboler så er det Alt Gr + tasten (f.eks alt gr + E = €, alt gr + r = ®, alt gr + c = © resten er bare å teste seg frem til selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...