Gå til innhold

Diskuter K850i her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et problem med kameraet.

Når jeg tar bilder og har blitz på, blir de fleste bildene jeg tar nesten helt svarte. Dette gjelder både når det er mørke og lyse omgivelser.

Hva kan være feil?

Blitzen er enda ikke reparert. Og men de har fikset den litt. Det som skjer er at når du tar bilder hvor fokuset er en og en halv/to meter eller lengre unna så klarer ikke blitzen å kompensere med distansen og tror derfor bildet skal ha en annen eksponeringsverdi enn det den burde. Med andre ord blitzen fungerer men den toner ned bildet som om distansen mellom kamera og objekt skulle vært en halv meter.

PS. prøv å ta bilder med forskjellige distanser mellom objekt og kamera og se hvor blitzen begynner å tulle.

Sorry jeg fikk det helt feil. Testet nå. Det ser ut til at problemet oppstår når du har en obstruksjon eller objektet er nærmere enn en halv meter av hele bildet. Selv om fokuset kan ligge på noe som er en meter unna så vil et objekt/obstruksjon i forgrunnen ødelegge. Det er bare forgrunnen som blir opplyst, bakgrunnen blir mørk.

Endret av Rochondil
Lenke til kommentar
Har et problem med kameraet.

Når jeg tar bilder og har blitz på, blir de fleste bildene jeg tar nesten helt svarte. Dette gjelder både når det er mørke og lyse omgivelser.

Hva kan være feil?

Har du prøvd å oppdatere firmware på telefonen? Min telefon ble en helt ny telefon etter jeg oppgraderte. Problemet med sorte bilder ble nærmest borte.

Lenke til kommentar
Hey.

Jeg kjøpte K850i på fredag i telebutikken. For å være helt ærlig var det en skuffelse. Men er ikke det jeg vil spørre om. Men hva er mulighetene for å bytte/få pengene igjen for mobilen?

Som sagt var den kjøpt i telebutikken for 2 dager siden.

Ved kjøp av mobil i butikk, der butikken har en fast adresse, så har du ingen bytte/angre rett, å har derfor ingen rett eller krav, til å få byttet TLF.. :/ (14 dager hvis via nettbutikk, eller midlertidlige utsalgssteder osv..)

Men.. Hvis tlfen fremdeles er PERFEKT, å ikke det kan vises på den at den er brukt, der du å har allt av orginal tilbehør/eske osv, uskadet, så skader det ikke å stikke innom å spørre..

(Lel om det er ytters sjelden at noen butikker tar noe slik i retur, da du for oftet kan merke tegn til bruk, på en 3 dagers gammel tlf.. å at dem heller ikke kan garantere for at telefonen ikke har blitt utsatt for noe unormal bruk, som fukt eller veske skade, som kan slå ut senere.. :/ )

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

Lenke til kommentar
Hey.

Jeg kjøpte K850i på fredag i telebutikken. For å være helt ærlig var det en skuffelse. Men er ikke det jeg vil spørre om. Men hva er mulighetene for å bytte/få pengene igjen for mobilen?

Ved kjøp av mobil i butikk, der butikken har en fast adresse, så har du ingen bytte/angre rett, å har derfor ingen rett eller krav, til å få byttet TLF.. :/ (14 dager hvis via nettbutikk, eller midlertidlige utsalgssteder osv..)

Men.. Hvis tlfen fremdeles er PERFEKT, å ikke det kan vises på den at den er brukt, der du å har allt av orginal tilbehør/eske osv, uskadet, så skader det ikke å stikke innom å spørre..

(Lel om det er ytters sjelden at noen butikker tar noe slik i retur, da du for oftet kan merke tegn til bruk, på en 3 dagers gammel tlf.. å at dem heller ikke kan garantere for at telefonen ikke har blitt utsatt for noe unormal bruk, som fukt eller veske skade, som kan slå ut senere.. :/ )

Så lenge mobilen ikke er brukt. så har du 14 dagers reklamasjonsrett. Så bare lever den tilbake og si det er en fabrikkfeil. Noen gir deg pengene tilbake andre gir deg en ny telefon. Jeg ville personlig aldri kjøpt fra telebutikken dog. De har et dårlig rykte på seg for dårlig kundebehandling. Hvertfall her jeg bor.

Lenke til kommentar
Hey.

Så lenge mobilen ikke er brukt. så har du 14 dagers reklamasjonsrett. Så bare lever den tilbake og si det er en fabrikkfeil. Noen gir deg pengene tilbake andre gir deg en ny telefon. Jeg ville personlig aldri kjøpt fra telebutikken dog. De har et dårlig rykte på seg for dårlig kundebehandling. Hvertfall her jeg bor.

Hvor i all verden ha du dette fra?

Mobilen er jo brukt.

DOA-regelen gjelder kun i 7 dager fra kjøpsdato. Blir det seinere konstantert at det ikke er den feilen som beskrives, har kjøper et forklaringsproblem.

Her er det altså ingen 14 dagers angrerett!

Lenke til kommentar

kjøpsloven er så enkel at, alt du kjøper utenfor orginalt salgsted og på internet har 14 dagers ubetinget angrerett.

men kjøper du derimot i butikk med fast adresse, som det er sagt, har du ingenting du skulle ha sagt om ikke det er noe feil med telefon, eller du er blitt feilinformert og lurt (og kan bevise det).

hadde jeg hatt denne angreretten skulle jeg benytta meg av den. vil heller ha en nokia n82. myyye bedre telefon og kamera.

Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

Vet hvordan jeg skal installere et program på PCen da, men det er et program til telefonen, og det er en .class fil. Finner den etter at jeg har lagt den inn på telefonen, men er ikke noe mulighet å velge "åpne program". Hvordan installerer man et program som er lastet ned på PCen, men som skal installeres på telefonen?

Lenke til kommentar
kjøpsloven er så enkel at, alt du kjøper utenfor orginalt salgsted og på internet har 14 dagers ubetinget angrerett.

men kjøper du derimot i butikk med fast adresse, som det er sagt, har du ingenting du skulle ha sagt om ikke det er noe feil med telefon, eller du er blitt feilinformert og lurt (og kan bevise det).

hadde jeg hatt denne angreretten skulle jeg benytta meg av den. vil heller ha en nokia n82. myyye bedre telefon og kamera.

Åja sorry. Jeg fikk ikke med meg i forbifarten at det ikke var noen sånn sett feil ved den. Ne i da er det ikke mye du kan gjøre. Men jeg har aldri fått noen problemer med å bytte inn varer jeg har vært ufornøyd med i butikker før. Nå har jeg dog aldri kjøpt noe fra telebutikken men. Spaceworld og elkjøp osv. No problem å få bytta hvis du vet hva du vil altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...