Gå til innhold

Diskuter K850i her

Anbefalte innlegg

Jeg synes K850i ser relativt spennende ut, men designet er for kjedelig og jeg er skeptisk til det nye taste oppsettet.

Å hvorfor har den ikke wifi? Her tror jeg virkelig Sony Ericsson har tråkket i salaten :nei: Det er utrolig praktisk med wifi, å hvis dette skal være SE's nye profftelefon er det helt latterlig at den ikke har det. Dette er en grunn til at jeg ikke kommer til å kjøpe telefonen.

Å en ting til... slutt å sett denne opp mot N95! Da denne kommer ut er N95 "gammel". Det er helt bak mål at SE venter til oktober med å lansere denne, den har da ikke noe nytt å tilføre markedet. Så her vil jeg si meg enig med ett tidligere inlegg: Nokia har tatt innersvingen på SE siden de lanserer en konkurent til N95 lenge etter N95 kom på markedet.

Nå har SE skuffet meg gang på gang å det er på tide at de kommer med en nyhet alla det S700i var da den entret markedet :)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes K850i ser relativt spennende ut, men designet er for kjedelig og jeg er skeptisk til det nye taste oppsettet.

Å hvorfor har den ikke wifi? Her tror jeg virkelig Sony Ericsson har tråkket i salaten  :nei:  Det er utrolig praktisk med wifi, å hvis dette skal være SE's nye profftelefon er det helt latterlig at den ikke har det. Dette er en grunn til at jeg ikke kommer til å kjøpe telefonen.

Å en ting til... slutt å sett denne opp mot N95! Da denne kommer ut er N95 "gammel". Det er helt bak mål at SE venter til oktober med å lansere denne, den har da ikke noe nytt å tilføre markedet. Så her vil jeg si meg enig med ett tidligere inlegg: Nokia har tatt innersvingen på SE siden de lanserer en konkurent til N95 lenge etter N95 kom på markedet.

Nå har SE skuffet meg gang på gang å det er på tide at de kommer med en nyhet alla det S700i var da den entret markedet :)

8910848[/snapback]

Sånn jeg har forstått det er ikke K850 en proff telefon det er en Kamera telefon som da har fokus på kamera, jeg syns det blir feil og kalle K850 en Direkte Konkurent til N95, Bare se forskjell på pris for eks:P

Lenke til kommentar

Å hvorfor har den ikke wifi? Her tror jeg virkelig Sony Ericsson har tråkket i salaten  :nei:  Det er utrolig praktisk med wifi, å hvis dette skal være SE's nye profftelefon er det helt latterlig at den ikke har det. Dette er en grunn til at jeg ikke kommer til å kjøpe telefonen.

8910848[/snapback]

Den er ikke en konkurrent til N95, det er en kamerafokusert candybar formet telefon som ifølge ryktene vil ligge ca 2000 under det N95 ligger på nå. N95 er en smartphone, med stortsett alt av funksjoner og i et ganske annet markedssegment.

Lenke til kommentar

8910848[/snapback]

Den er ikke en konkurrent til N95, det er en kamerafokusert candybar formet telefon som ifølge ryktene vil ligge ca 2000 under det N95 ligger på nå. N95 er en smartphone, med stortsett alt av funksjoner og i et ganske annet markedssegment.

8916733[/snapback]

Å derfor sa jeg "Å en ting til... slutt å sett denne opp mot N95!"

Er fullstendig klar over at denne er i ett annet segment og billigere. Men forstår fortsatt ikke hvorfor de venter så lenge med å lansere den da det ikke er noen revolusjonerende nyheter i telefonen (da hennviste jeg til n95 siden den da har 5mp kamera noe som ikke lenger er no nytt). ;)

Lenke til kommentar
Husk Mp har veldig lite og si på bilde kvaliteten så selv om K850 kommer en stund etter med 5mp så tror jeg kvaliteten vil slå N95 ned i støvlan!:p

8922067[/snapback]

Stor sjanse for det, ja! SE har jo Sony i ryggen, som produserer digital- og speilreflekskameraer, så jeg vil tro de har mer erfaring med dette enn Nokia. At Nokia bruker Carl Zeiss-linser tror jeg vil ha liten betydning.

:)

Lenke til kommentar
Husk Mp har veldig lite og si på bilde kvaliteten så selv om K850 kommer en stund etter med 5mp så tror jeg kvaliteten vil slå N95 ned i støvlan!:p

8922067[/snapback]

[useriøs bedreviter]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

mp har i realiteten idag ingenting å si for bildekvaliteten, og på en så liten sensor begynner det å helle mot at det er negativt mange når det går over 4 megapiksler.

antall mp kan gi et bilde, hvis det er blåst opp i veldig store størrelser, flere korrekte detaljer, hvis det ikke er for mange eller for få mp iforhold til sensoren.

selve bildet blir ikke mer korrekt eller skarpt/fokusert, fargene og alt sammen er like bra om det er en 1 mp sensor som en 3 mp sensor. det er bare når man blåser det veldig opp at man vil se en forskjell, og hvis det er for mange mp på sensoren får man masse detaljer, men de er ukorrekte og blidet blir fullt av støy.

sagt på en annen måte:

blir det for mange mp på en sensor får man flere detaljer, men de er feil og hele bildet og hver detalj blir f.eks. gråfarget. du får et stygt, dårlig bilde i høy oppløsning.

man kan få mer korrekte detaljer og like mange om man bare blåste opp et lavere pikslet bilde istedet, med photoshop for eksempel.

osv osv osv

skrev ukorrekt her, men ville bare skrive det så folk forsto. som at støy blir grått og stygt.

[/useriøs bedreviter]

Stor sjanse for det, ja! SE har jo Sony i ryggen, som produserer digital- og speilreflekskameraer, så jeg vil tro de har mer erfaring med dette enn Nokia. At Nokia bruker Carl Zeiss-linser tror jeg vil ha liten betydning.

8922238[/snapback]

jeg leste et sted på forumet at de lager linsene på lisens fra carl zeiss, så carl zeiss stempelet betyr ikke nødvendigvis at linsene er bra.

men om optikken var bra, ville det sikkert ha en betydning, men kanskje ikke like mye som på kamera, siden resten av mobilkameraet er så billig og dårlig uansett..

Lenke til kommentar
[useriøs bedreviter]

mp har i realiteten idag ingenting å si for bildekvaliteten, og på en så liten sensor begynner det å helle mot at det er negativt mange når det går over 4 megapiksler.

antall mp kan gi et bilde, hvis det er blåst opp i veldig store størrelser, flere korrekte detaljer, hvis det ikke er for mange eller for få mp iforhold til sensoren.

8922584[/snapback]

Jeg synes at forklaringen din var noe uklar.

photon-rain.gif

Denne figuren er en analogi på en enkelt pixel på sensoren i kameraet. Lyset treffer sensoren som "regndråper". Hvis hver pixel er veldig liten vil bøtta fort renne over (hvite detaljer klipper i hvitt), og det er vanskelig å måle innholdet nøyaktig.

Hvis hver pixel (bøtte) er veldig stor så kan man måle regnet mye mer nøyaktig. For å få både nøyaktig måling av mengde og mange detaljer så må man ha mange, store bøtter. Det koster penger og finnes i størst grad på digitale speilreflekskamera.

På mobiltelefoner er man kraftig begrenset av størrelse, pris, effekt og optikk. Å hele tiden sikle etter flest mulig megapixler er da sannsynligvis helt bortkastet.

-k

Lenke til kommentar

kjempefint at noen forklarer.

skulle ønske "dere som vet" kom innom og forklarte for hver gang jeg virkelig har forsøkt...

som sagt var jeg useriøs, er så lei av å forsøke..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Ser at den støtter mikrosd kort i tillegg til M2. Er det noen som vet noe mer om dette. Trodde disse kortene var så forskjellige, at du måtte ha et spor for hver av dem. Kansje Sandisk/Sony har laget en overgang. Er Sony på vei til å gå bort fra MS standarden sin??

Lenke til kommentar
Ser at den støtter mikrosd kort i tillegg til M2. Er det noen som vet noe mer om dette. Trodde disse kortene var så forskjellige, at du måtte ha et spor for hver av dem. Kansje Sandisk/Sony har laget en overgang. Er Sony på vei til å gå bort fra MS standarden sin??

8946332[/snapback]

Det er rett og slett for det har blitt etterlyst, meg bekjent så er det to spor ja.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg forskjellen på modell-seriene til SE? (K,W,Z)

Jeg vet at W er Walkman-telefoner, Z er sammenleggbare. Men hva er K da?

Er det flere forskjeller enn de jeg har nevnt?

8902222[/snapback]

K = "mainstrem"-serien [kamerfokus]

W = Walkman [musikkfokus]

Z = ofte klapptelefoner [designfokus]

Tatt fra Wikipedia:

- D series - Low-mid range mobile phones. T-Mobile network operator exclusive. ("Deutsche Telekom") (D750)

- F series - Low-mid range mobile phones. Vodafone and Vodafone partner network operator exclusive. (F500)

- J series - Low end candybar mobile phones. Do not feature cameras. ("Junior") (J100-J300)

- K series - Low to high end candybar mobile phones. Feature cameras with dual front design. Certain models are branded under the CyberShot name. ("Kamera") (K200-K850)

- M series - Mid range Symbian OS smartphones. ("Messaging") (M600)

- P series - High end Symbian OS smartphones. ("PDA") (P800-P990, P1)

- S series - High-mid end swivel and slider mobile phones. ("Swivel"/"Slider") (S500-S700/S710)

- T series - Low to high-mid end candybar type mobile phones and a carryover - from the former Ericsson line of mobile phones (Fashion). (T68-T650)

- V series - Mid to high end mobile phones. Vodafone and Vodafone partner network operator exclusive. ("Vodafone") (V600-V800)

- W series - Low to high end mobile phones branded under the Walkman name. ("Walkman") (W200-W960)

- Z series - Low to high-mid end clamshell mobile phones (Fashion). (Z200-Z1010)

Lenke til kommentar

8946332[/snapback]

Det er rett og slett for det har blitt etterlyst, meg bekjent så er det to spor ja.

8946941[/snapback]

I følge preveiw på mobile-review.com er det et spor som takler begge formatene. Pussig i grunn, at det er så små forskjeller på minne kortene. Hadde vært greit om det nye korte de skulle lage i Taiwan blir en realitet. Det kan plugges sett i USB porten. Dermed kunne alle mobiler ha USB standard, men det blir vel bare med drømmen...

K850 er iværtfall en ganske rå telefon :dribble:

edit: leif

Endret av Tor-K-El
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...