martyman1 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 den blitz saken er en enkel biff. Gå inn på kamera instillinger, og juster ned lysfølsomheten (ISO) vel f.e.k iso 200 og ikke 400 som er standard Tror du ikke jeg har prøvd det? Har prøvd 100, 200 og 400, samt over og undereksponering kombinert med alle varianter av ISO. Uansett blir personer orange/alt for lyse i ansiktet på avstander mindre enn 2-3 meter. Slik skal det ikke være. K800 gir helt riktige bilder i samme situasjoner, til og med på Auto. Det eneste som fungerer er å holde fingerne litt foran på kameraet for å dempe lyssensor/blitzen. Men det er jo litt vanskelig å plassere fingrene 100% korrekt for å dempe. Lenke til kommentar
martyman1 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei! Jeg fikk min K850 i dag. Det er dessverre en stor feil på kamera. Bildene blir veldig mørke, av og til så mørke at jeg ikke ser hva jeg har tatt bilde av i det hele tatt! Irriterende. Noen bilder blir bra, men det er bare innimellom at det fungerer. Har programversjon R1CA037. Noen som vet om jeg får ny på garanti pga av dette? Eller må jeg sende den inn og vente i lang tid på reperasjon? Er så utrolig kjipt å få en kameramobil, der det er en så stor feil på nettopp kameraet! Har prøvd å stille på iso til 100, 200 og 400. Det blir dessverre ikke bedre. Fortsatt svært ustabilt. Prøv med Skumringportrett, eller med rød-øyne blitz. Kan gi lysere bilder. Men generelt trenger man bare å ha en liten flik av en finger/skygge for lyssensoren for at bildet blir feil eksponert. Du kan også evnt prøve å under/- overeksponere og prøve deg litt fram. Men dette hjelper selvf ikke for stabiliteten.... M Lenke til kommentar
-imen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er det noen flere her som har at dekselet er bittelist løst fra blitsen ned til inngangen for batteriet? Gjelder bare på venstre siden og når jeg trykker imot lager den en liten knake-/pipe-lyd som irriterer meg enormt! Lenke til kommentar
martyman1 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er det noen flere her som har at dekselet er bittelist løst fra blitsen ned til inngangen for batteriet? Gjelder bare på venstre siden og når jeg trykker imot lager den en liten knake-/pipe-lyd som irriterer meg enormt! Ja. Har det. Muligens litt kjapp produksjonstid på K850? (Selv om den kommer senere enn N95). Lenke til kommentar
buundi Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er det noen som vet om det går an å stille inn den tiden det tar før skjermen blir svart ved inaktivitet? Jeg synes det går litt raskt før skjermen blir svart. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er det noen flere her som har at dekselet er bittelist løst fra blitsen ned til inngangen for batteriet? Gjelder bare på venstre siden og når jeg trykker imot lager den en liten knake-/pipe-lyd som irriterer meg enormt! Ja. Har det. Muligens litt kjapp produksjonstid på K850? (Selv om den kommer senere enn N95). Noen fler? Er så fornøyd med mobilen, men akkurat det lille der driver med vanvidd... Lenke til kommentar
torc Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Den skal støtte Exchange, men jeg snakket med Smartsync.no og de sier at programvaren som er installert i telefonen har en bug. De sa at det ventes en ny versjon fra SonyE. innen kort tid. Men hvordan oppdaterer man telefonen? Har prøvd med update softwaren fra SonyE. men den sier bare at oppdatering ikke er tilgjengelig. Og når jeg ser i listen over telefoner som støttes er ikke K850i nevnt!? Har også samme problem med kameraet. Synest min "gamle" K810i tok bedre bilder... Har og problemer med Exchange-synkingen og har ikke fått dette til å funke enda. Om noen har videre erfaringer eller innspill til dette, så hold oss oppdatert. Sendte mail til Telenor Bedrift og fikk meldingen: "Jeg får beskjed om at telefonen din ikke støtter Epost på Mobilen programvaren. Det du bør gjøre er å si opp tjenesten Epost på Mobilen, så kan du sette opp en vanlig POP konto. Du vil ikke få samme synkroniseringsmulighetene, men du vil i det minste kunne sende og motta sms. Du finner mer info om dette på nettsiden vår, eventuelt kan du bare ringe oss på 09000. Fra SE Call Senter fikk jeg denne mailen: Slik angir du innstillinger for Exchange ActiveSync i Sony Ericsson K850i: 1. Velg [Meny] > [Planlegger] > [synkronisering]. 2. Bla til [Ny konto] > og velg "Legg til" > [ActiveSync]. 3. Skriv inn et navn på den nye kontoen, og velg "Fortsett". 4. Angi nødvendige innstillinger 5. Bla mellom kategoriene, og angi flere innstillinger 6. Velg "Lagre" Slik begynner du å synkronisere: 1. Velg [Meny] > [Planlegger] > [synkronisering]. 2. Bla til en konto, og velg "Start Sony Ericsson K850i har ikke full støtte for "security settings" i Exchange, så du må stille inn Exchange serveren til å akseptere enheter som ikke har full støtte. Dette gjør du under følgende meny: Exchange System Manager > Global Settings > Mobile Services > Device Security X Allow access to device that do not support PIN settings Med vennlig hilsen /Ole Jörgen Sony Ericsson Call Center Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Sony Ericsson K850i har ikke full støtte for "security settings" i Exchange, så du må stille inn Exchange serveren til å akseptere enheter som ikke har full støtte. Dette gjør du under følgende meny: Exchange System Manager > Global Settings > Mobile Services > Device Security X Allow access to device that do not support PIN settings Haha, forutsetter han at alle har tilgang til settings på exchange serveren de bruker til mail? Lenke til kommentar
-imen Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Nå begynner jeg å bli litt frustrert. Noen andre som har begynt å få støvpartikler under linsen som beskytter kameraet? Lenke til kommentar
SchartauViken Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Er det noen flere her som har at dekselet er bittelist løst fra blitsen ned til inngangen for batteriet? Gjelder bare på venstre siden og når jeg trykker imot lager den en liten knake-/pipe-lyd som irriterer meg enormt! Nå begynner jeg å bli litt frustrert. Noen andre som har begynt å få støvpartikler under linsen som beskytter kameraet? ja til begge Lenke til kommentar
-imen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Tror jeg bruker angrefristen... må vurdere 1-2 dager til... Det er utholdelig, min gamle K800 (RIP) hadde utmerket byggekvalitet, skuffende av SE Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Noen her som bestilte hos CDON og har fått sin? Lenke til kommentar
martyman1 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Tror jeg bruker angrefristen... må vurdere 1-2 dager til... Det er utholdelig, min gamle K800 (RIP) hadde utmerket byggekvalitet, skuffende av SE Helt enig! Meget skuffet! Man bør vel nesten vente 1 år el 2 før man kjøper nye mobiler.... Lenke til kommentar
lfelstad Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Nå begynner jeg virkelig å bli irritert. Jeg satt å venta på ei melding ista, så plutselig slo den seg bare av. Og når jeg skal slå den på igjen, står den bare og blinker og vibrerer sånn hvert 10 sek. Noen andre som har vært borti dette ? Hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bare klaging her, må ha vært heldig med min jeg. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hadde et lite problem som fikset seg bra, nå fungerer den som bare det. Så jeg vil se meg som heldig også! Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ja, jeg skjønner heller ingenting av sytingen her inne Ikke hatt noen problemer med min heller Men så har kanskje jeg ikke skrudd min i biter, prøvd å ta bilder fra månen eller prøvd om det går ann å stå på den ;-) Lenke til kommentar
Paiva Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er det noen flere her som har at dekselet er bittelist løst fra blitsen ned til inngangen for batteriet? Gjelder bare på venstre siden og når jeg trykker imot lager den en liten knake-/pipe-lyd som irriterer meg enormt! Ja. Har det. Muligens litt kjapp produksjonstid på K850? (Selv om den kommer senere enn N95). Noen fler? Er så fornøyd med mobilen, men akkurat det lille der driver med vanvidd... JA! Har de siste par ukene gått og småirritert meg over nettopp dette. Har nesten ikke vært på forumet her siden jeg handlet meg mobilen i begynnelsen av mnd, og skulle se om noen andre opplevde samme. Du siterte faktisk tankene mine her. Skriver meldinger med høyrehånda, og legger dermed press på batteridekselet (på venstre side) og nede i midten på baksiden. Og det knirker! Merker dette spesielt nå som jeg har invadert lesesalen den siste tida. Føler også at det kommer en unødvendig 'ristelyd' herifra når telefonen vibrerer. Om ikke alle har dette problemet, kan det ikke da være en produksjonsfeil som jeg kan få rettet opp? Evt reklamert på? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 JA! Har de siste par ukene gått og småirritert meg over nettopp dette. Har nesten ikke vært på forumet her siden jeg handlet meg mobilen i begynnelsen av mnd, og skulle se om noen andre opplevde samme. Du siterte faktisk tankene mine her. Skriver meldinger med høyrehånda, og legger dermed press på batteridekselet (på venstre side) og nede i midten på baksiden. Og det knirker! Merker dette spesielt nå som jeg har invadert lesesalen den siste tida. Føler også at det kommer en unødvendig 'ristelyd' herifra når telefonen vibrerer. Om ikke alle har dette problemet, kan det ikke da være en produksjonsfeil som jeg kan få rettet opp? Evt reklamert på? Er nødt til å gå på garantien. Jobber på Telekiosken og jeg hadde glatt latt den gått inn til service med det der. Har selv K850i og har ikke den glippen i dekselet. Mitt sitter dønn fast. Så den der ville jeg sendt inn på garanti (ikke reklamasjon) Lenke til kommentar
-imen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ja, jeg skjønner heller ingenting av sytingen her inneIkke hatt noen problemer med min heller Men så har kanskje jeg ikke skrudd min i biter, prøvd å ta bilder fra månen eller prøvd om det går ann å stå på den ;-) Da er du heldig Har begynt å bli veldig glad i telefonen, men knirkingen og støv under linsedekselet gjør at jeg returnerer den. Håper på å kjøpe en k850i senere når den har vært ute en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå