Gå til innhold

Diskuter K850i her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld men hva er egentig tingen med edge? Det koster jo forbanna mye å bruke GPRS nett på mobilen. hvertfall normale abonnementer tar rundt 18kr MBiten. 3G finnes jo omtrent i hele landet med mindre du lever et sted lignende indre troms... Og 3G er som regel gratis hos de fleste leverandører.

Lenke til kommentar
Unnskyld men hva er egentig tingen med edge? Det koster jo forbanna mye å bruke GPRS nett på mobilen. hvertfall normale abonnementer tar rundt 18kr MBiten. 3G finnes jo omtrent i hele landet med mindre du lever et sted lignende indre troms... Og 3G er som regel gratis hos de fleste leverandører.

 

For er faktisk ikke alle som har 3G dekning som du selv sier. Og jeg har ikke på 3G engang fordi her er det så ustabilt og irriterende fordi det bryter samtaler i ny og ne om jeg beveger meg inn og ut av 3G dekning. Derfor foretrekker jeg å deaktivere 3G for så å bruke EDGE til WAP da det fungerer mye raskere enn GPRS.

 

EDIT: Pluss at man sparer strøm på å deaktivere 3G. (Da spesielt om man er bosatt en plass hvor man hopper inn og ut av dekning).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hm.. Med andre ord 3G er ikke stabilt i hele Norge enda. Og jeg som bor på en liten øy utenfor Tønsberg og allikevel har full dekning. Rart. Jaja. Jeg gleder meg til å kjøpe. Det eneste jeg da håper de ikke fjerner er megabass. Men som sagt er det en softwarefeature og derfor installerbar om de skulle fjerne den:)

Lenke til kommentar
Hm.. Med andre ord 3G er ikke stabilt i hele Norge enda. Og jeg som bor på en liten øy utenfor Tønsberg og allikevel har full dekning. Rart. Jaja. Jeg gleder meg til å kjøpe. Det eneste jeg da håper de ikke fjerner er megabass. Men som sagt er det en softwarefeature og derfor installerbar om de skulle fjerne den:)

 

Syns jeg hadde sett en custom firmware på K850i om de deaktiverte noe ja :p Hehe... Hadde vært litt stilig.

Lenke til kommentar

CaZpeR: Om en telefon har lagt inn hardware som kamera så er det ingen mobilprodusent som fjerner dette med en firmware oppdatering. Altså fjerner kodelinjene i softwaren og stenger ute muligheten.

 

Dette gjelder også blåtann, EDGE og 3G. Dette er noe som er lagt inn som hardware og vil aldri blir fjernet i kodelinjer når først telefonen kommer med denne funksjonen som ny.

 

Tro meg...

 

Selv om de som sitter og lager firmware gjør mye feil, så testet de nok at disse tingene fungerer før de slipper en ny versjon.

 

Men ting som software kan gjøre noe med, som Megabass/Equalizer, bedre bildekvalitet er noe som kan variere ja.

Lenke til kommentar
Unnskyld men hva er egentig tingen med edge? Det koster jo forbanna mye å bruke GPRS nett på mobilen. hvertfall normale abonnementer tar rundt 18kr MBiten. 3G finnes jo omtrent i hele landet med mindre du lever et sted lignende indre troms... Og 3G er som regel gratis hos de fleste leverandører.

 

hvilke operatører er 3G gratis hos ? så vidt jeg vet skiller ikke operatørene på priser på 3g/edge/gprs... tenker du kanskje på videotelefoni ?

Lenke til kommentar
hvilke operatører er 3G gratis hos ? så vidt jeg vet skiller ikke operatørene på priser på 3g/edge/gprs... tenker du kanskje på videotelefoni ?

 

Tele2. Men nå har jeg sendt mail og spurt. For når du nevnte det så gikk det opp for meg at jeg egentlig ikke har undersøkt det. bare stusset over det ja...

 

Hm. jaja. Jeg tror nok at de støtter 3G gratis men at datatrafikk fortsatt har samme priser som gprs.

Skal gi beskjed hvis jeg får annet svar.

Lenke til kommentar
CaZpeR:

 

Vet du når Telenor begynner med K850i?

 

Den er ikke med på julekampanjen i alle fall. Men det kan nå alltids dukke opp aktivitet rundt en modell. Men har for øyeblikket ikke dukket opp på våres radarer. Kan gjerne gi en beskjed om/når den dukker opp :)

 

Xpi: Legge den diskusjonen på hylla? Du tviler på at det skjer. Jeg blir ikke overrasket over at det skjer iogmed de har deaktivert ting tidligere (Om de gjør det... Har ikke sagt det vil skje, men det kan skje i mine øyne):p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at du betaler for bruken helt opp til 10 kroner, og når du har surfet for 10kr betaler du ikke mer den dagen?

 

 

Edit:

Gikk inn på 3G-tjenester på www.telenormobil.no, og trykte på linken som sier Internett på mobilen. Der står det øverst på siden "Fri bruk for maks kr. 10,- dagen"

 

Men kan jo være greit å sjekke selv med Telenor, så du ikke får en stor regning ;)

 

 

Sjekk 3-tjenester-siden, det er gratis videosamtale ut 2007.

Endret av glennandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...