TheFalcon Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg fikk endelig K850i i posten i går :!: (fra mpx). Sålangt er jeg veldig fornøyd. Den nye navigasjonstasten ble jeg fort vant til og de tre touchknappene fungerer veldig bra syntes jeg. Det eneste jeg merket meg først var at jeg nesten savnet "klumpen" bakpå fra min K750i. Det var så uvant å holde en tlf som var helt flat bak med bare en hånd pluss at jeg ville ikke få så mye fingeravtrykk o.l. på linseglasset. Det gikk bedre etterhvert og jeg kan ikke si jeg ser noe til avtrykkene på bildene jeg har tatt så det er jo bra, men det glasset kan nok lett bli litt skittent. Ellers er jeg veldig fornøyd. Kameraet er jo mye bedre enn på K750 og videoene jeg tok ble også ganske bra. Jeg kunne forstørre dem til det dobbelte på dataen uten at det ble spesielt utydelig. Nattmodusen fungerte også veldig bra når jeg filmet, men jeg savnet muligheten fra K750 der jeg kunne slå av og på lyset manuelt med stjernetasten. På K850 var det ikke mulig å endre noen innstillinger mens kameraet filmet. Av en eller annen grunn så la også videoen jeg filmet seg i bilde mappa istedet for videomappen. Så hvis jeg gikk inn i bildegalleriet så var videoene der også i tillegg til i videogalleriet... Det blir forhåpentligvis fikset i en firmware oppdatering. Jeg savnet også play/pause-knappen på siden, men elsker den nye medie-menyen og musikkavspilleren (endelig kan jeg spole ganske fort gjennom lange podcaster ). Det at menyen og bilder/videor vrir seg etter hvordan du holder telefonen er også genialt. Med telefonen fulgte det med noen programmer også. PC Suite og Media Manager virket begge veldig bra. Det var veldig lett å bruke telefonen som modem via PC Suite og jeg likte at Media Manager automatisk omgjør kvaliteten (og dermed størrelsen) på musikkfiler du flytter over til slik du vil ha dem. Det kan gjøres med videoer også, men da må du visst kjøpe en PRO lisens. Jeg har forresten heller ikke lagt merke til noen spesiell skurring når jeg har ringt. Jeg merket at mens jeg snakket så hadde jeg visst klart å trykke på soft-touch knappene med kinnet, men siden du ikke kan legge på uten å trykke på "hang up" knappen så tror jeg ikke det kan gjøre så stor skade. Totalt sett er jeg veldig fornøyd. Jeg savner noen småting, men det er så mange andre bra nyheter at det får heller være. Noen Spørsmål: Jeg tror jeg må kjøpe et nytt større minnekort, men hva er best M2 eller MicroSD? Noen spesielle grunn til å velge det ene over det andre? Jeg husker å ha hørt noe om at M2 er raskere, men er det merkbart? Jeg installerte Opera Mini også, men det ville bare bruke to av de tre touchknappene og jeg måtte trykke på "call" for å klikke på linker. Er det noen måte å endre det til at jeg bruker den tredje touchknappen istedet? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror jeg må kjøpe et nytt større minnekort, men hva er best M2 eller MicroSD? Noen spesielle grunn til å velge det ene over det andre? Jeg husker å ha hørt noe om at M2 er raskere, men er det merkbart? Telefonen din fra Sony Ericsson støtter nok kun M2 gitt Lenke til kommentar
Panic Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Feil! K850i støtter begge deler. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? Lenke til kommentar
Chipsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg installerte Opera Mini også, men det ville bare bruke to av de tre touchknappene og jeg måtte trykke på "call" for å klikke på linker. Er det noen måte å endre det til at jeg bruker den tredje touchknappen istedet? Den touchknappen i midten funker. Endret 18. oktober 2007 av lillemor Lenke til kommentar
proturbo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? [spydig] Jeg kan teste det, jeg. Bare send meg et 8GB minnekort [/spydig] Hvor får man kjøpt disse 8 GB minnekortene ? Har et lite problem angående lading. På min gamle k750i, lader mobilen fra USB porten med kabelen som følger med. Det virker ikke som om k850i gjør dette. Noen synspunkter på det ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? [spydig] Jeg kan teste det, jeg. Bare send meg et 8GB minnekort [/spydig] Hvor får man kjøpt disse 8 GB minnekortene ? Har et lite problem angående lading. På min gamle k750i, lader mobilen fra USB porten med kabelen som følger med. Det virker ikke som om k850i gjør dette. Noen synspunkter på det ? Min lader hvertfall. Før så husker jeg at enkelte modeller ladet kun hvis noe software var installert, kanskje det som må til på denne også? Lenke til kommentar
proturbo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? [spydig] Jeg kan teste det, jeg. Bare send meg et 8GB minnekort [/spydig] Hvor får man kjøpt disse 8 GB minnekortene ? Har et lite problem angående lading. På min gamle k750i, lader mobilen fra USB porten med kabelen som følger med. Det virker ikke som om k850i gjør dette. Noen synspunkter på det ? Min lader hvertfall. Før så husker jeg at enkelte modeller ladet kun hvis noe software var installert, kanskje det som må til på denne også? ok, jeg skal prøve å installere softwaren. Testet dette på en jobb PC. Lenke til kommentar
TheFalcon Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg installerte Opera Mini også, men det ville bare bruke to av de tre touchknappene og jeg måtte trykke på "call" for å klikke på linker. Er det noen måte å endre det til at jeg bruker den tredje touchknappen istedet? Den touchknappen i midten funker. For meg er det meny knappen. Ingen av touch-knappen kan brukes til å klikke på linker,kun "call" knappen. Er det slik for dere andre med K850 også? Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? [spydig] Jeg kan teste det, jeg. Bare send meg et 8GB minnekort [/spydig] Hvor får man kjøpt disse 8 GB minnekortene ? Har et lite problem angående lading. På min gamle k750i, lader mobilen fra USB porten med kabelen som følger med. Det virker ikke som om k850i gjør dette. Noen synspunkter på det ? Det kan skrus av og på i innstillinger, men jeg tror den var på som standard. Funker hos meg i hvertfall (med PC Suite har ikke prøvd uten). Edit: Var visst i Service menyen den kan endres og dit kommer du ikke uten en spesiell kode. Du kan sjekke ved å taste inn: >*<<*<* og gå inn på tjenesteinnstillinger, men det er nok liten sjans for at den er skrudd av. Endret 18. oktober 2007 av kristifn Lenke til kommentar
roarnico Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg har fått et hvitt felt på 2/3 av skjermen når jeg skriver en tekstmelding. Ser kun de to øverste linjene i tekstmeldingen. Noen andre som har opplevd dette? Fryktelig irriterende!! EDIT: Etter å ha bytte motiv ordnet dette problemet seg. Har hatt telefonen siden sist fredag og kan ikke si meg helt fornøyd. Håper SE kommer med ny software snart... Det som irriterer meg er: - talltastene er for harde å trykke inn! - responsen på de trykkfølsomme knappene er litt varierende. Jeg sliter mest med knappen i midten (og det er jo den som er mest i bruk) - har flere ganger ikke greid å sende mms (etter at telefonen er skrudd av/på har det ordnet seg) - jeg har blitt nødt til å pare min hbh-705 BT-handsfree på nytt 2 ganger (det skjedde ALDRI på min k800) - plassering av blitz.. veldig fort gjort å legge en finger fremfor blitzen.. - en pussefille burde virkelig fulgt med denne telefonen. Den suger til seg fingeravtrykk. - merkelig løsning på glasset over linsen. Håper det er "ripesikkert" - telefonen er nok godt bygd, men det hadde gjort seg med litt gummi og metall finish.. K800 var nok en mye mer gjennomført mobil etter min smak. Angrer bittelitt på kjøpet av k850, men det blir vel bra etterhvert. Endret 18. oktober 2007 av roarnico Lenke til kommentar
Chipsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg installerte Opera Mini også, men det ville bare bruke to av de tre touchknappene og jeg måtte trykke på "call" for å klikke på linker. Er det noen måte å endre det til at jeg bruker den tredje touchknappen istedet? Den touchknappen i midten funker. For meg er det meny knappen. Ingen av touch-knappen kan brukes til å klikke på linker,kun "call" knappen. Er det slik for dere andre med K850 også? Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? [spydig] Jeg kan teste det, jeg. Bare send meg et 8GB minnekort [/spydig] Hvor får man kjøpt disse 8 GB minnekortene ? Har et lite problem angående lading. På min gamle k750i, lader mobilen fra USB porten med kabelen som følger med. Det virker ikke som om k850i gjør dette. Noen synspunkter på det ? Det kan skrus av og på i innstillinger, men jeg tror den var på som standard. Funker hos meg i hvertfall (med PC Suite har ikke prøvd uten). Merkelig.. På min kan jeg bruke begge -både touchknappen i midten og callknappen Lenke til kommentar
TheFalcon Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg installerte Opera Mini også, men det ville bare bruke to av de tre touchknappene og jeg måtte trykke på "call" for å klikke på linker. Er det noen måte å endre det til at jeg bruker den tredje touchknappen istedet? Den touchknappen i midten funker. For meg er det meny knappen. Ingen av touch-knappen kan brukes til å klikke på linker,kun "call" knappen. Er det slik for dere andre med K850 også? Merkelig.. På min kan jeg bruke begge -både touchknappen i midten og callknappen Merkelig, får prøve å laste ned på nytt da... Ser at det er en beta av Opera Mini 4 på nettet. Er det den du har eller er det 3.1? EDIT: Fant det ut. Jeg hadde innstallert versjonen "for lite minne" og den var ikke lik. Den for "stort minne" fungerte bra. Endret 18. oktober 2007 av kristifn Lenke til kommentar
Chipsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ser at det er en beta av Opera Mini 4 på nettet. Er det den du har eller er det 3.1? Jeg har 3.1 En annen ting jeg hadde problemer med var at den ikke ville starte opp oga for lite minne. Det jeg gjør nå er å ikke godta når spørsmålet om jeg tillater at den skriver brukerdata før den åpnes.. Lenke til kommentar
proturbo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg installerte Opera Mini også, men det ville bare bruke to av de tre touchknappene og jeg måtte trykke på "call" for å klikke på linker. Er det noen måte å endre det til at jeg bruker den tredje touchknappen istedet? Den touchknappen i midten funker. For meg er det meny knappen. Ingen av touch-knappen kan brukes til å klikke på linker,kun "call" knappen. Er det slik for dere andre med K850 også? Feil! K850i støtter begge deler. Spørsmålet er om den støtter 8 GB.. Virkelig ingen som kan få testet dette en gang for alle? [spydig] Jeg kan teste det, jeg. Bare send meg et 8GB minnekort [/spydig] Hvor får man kjøpt disse 8 GB minnekortene ? Har et lite problem angående lading. På min gamle k750i, lader mobilen fra USB porten med kabelen som følger med. Det virker ikke som om k850i gjør dette. Noen synspunkter på det ? Det kan skrus av og på i innstillinger, men jeg tror den var på som standard. Funker hos meg i hvertfall (med PC Suite har ikke prøvd uten). Edit: Var visst i Service menyen den kan endres og dit kommer du ikke uten en spesiell kode. Du kan sjekke ved å taste inn: >*<<*<* og gå inn på tjenesteinnstillinger, men det er nok liten sjans for at den er skrudd av. Etter at jeg installerte PC suite funka det. Litt rart at det ikke er enablet by default. Vil tro det er mange som ønsker å lade opp telefonen sin i en USB port uten å måtte endre instillinger på tlf eller installere software. btw. Håper at noen i SE leser denne tråden. Kanskje vi burde samle alle requestene og fyre av en mail til SE. Lenke til kommentar
Rochondil Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) For de som ikke har fått det med seg. Ang. beskyttelsesglasset foran kameraet. Så er det antakeligvis den smartest oppgraderingen siden kameralokket. Det er snakk om KRYSTALLGLASS. Slik at man må VIRKELIG prøve for å få riper i det. Og for de som ikke har merket det. Det gjør linsen mer beskyttet en noengang før OG den er lett å pusse av i tilfelle du skulle være uheldig å skitne det til. Før måtte man til med q-tips og spesialveske for å rense linsa for smuts! Dattebayo. Og disse klagene ang. harde taster, knirking og skurring. Så er det fabrikkvariasjon. Enkelte modeller er heldigere enn andre. Så der kan du heller skylde maskinene som produserer telefonen. Det har ikke noe med den generelle telefonen i det hele tatt. k800 er forferdelig i forhold på grunn av 1 (én) ting: JOYSTICK. En JOYSTICK er hva som ødelegger hele telefonopplevelsen. Og ja en telefon er og skal være av plastikk. tro det eller ei. Vi lever i en plastalder. Ps. liker man metal-finish-telefoner; gå over til Nokia. De lover mye metall for penga. Endret 18. oktober 2007 av Rochondil Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Og disse klagene ang. harde taster, knirking og skurring. Så er det fabrikkvariasjon. Enkelte modeller er heldigere enn andre. Så der kan du heller skylde maskinene som produserer telefonen. Det har ikke noe med den generelle telefonen i det hele tatt. k800 er forferdelig i forhold på grunn av 1 (én) ting: JOYSTICK. En JOYSTICK er hva som ødelegger hele telefonopplevelsen. Ps. liker man metal-finish-telefoner; gå over til Nokia. De lover mye metall for penga. At kvaliteten på selve telefonen samt skurring varierer fra telefon til telefon, virker jo ikke akkurat tillitsvekkende! Bank i bordet, men min k800i har fremdeles ikke problemer med joysticken, funker perfekt foreløpig! Håper for Guds skyld at det fortsetter slik! Lenke til kommentar
Rochondil Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 At kvaliteten på selve telefonen samt skurring varierer fra telefon til telefon, virker jo ikke akkurat tillitsvekkende!Bank i bordet, men min k800i har fremdeles ikke problemer med joysticken, funker perfekt foreløpig! Håper for Guds skyld at det fortsetter slik! Alle telefoner som blir produsert har forskjeller ved produksjon. Slike er det bare. Ingen telefon er helt lik den andre. Jeg har hatt to telefoner med joystick [k700] [w800] og begge har en helt ødelagt joystick. Dette skjedde etter ett års normal bruk. Jeg ville absolutt aldri stolt på en telefon med joystick igjen. Bruker man de til litt spilling og navigering blir den fort ødelagt. Og jeg skjønner ikke problemet med fedt på glass. ærlig talt hvor lite vasker man hendene og hvor vanskelig kan det være å pusse litt på glasset med en skjorte man går med. Det er trossalt et ripefritt glass. Lenke til kommentar
Mikkel_Rev® Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Kan ikke si at jeg har opplevd noe nevneverdig skurring. Har prøvd både med og uten handsfree. Kanskje det er operatøren din som ikke er helt kompatibel. Jeg bruker DJuice Friends og har ikke hatt problemer med skurring. Kanskje jeg ikke er sensitiv nok, men det er i hvertfall ikke mer skurring enn i K750'en jeg hadde. Det eneste jeg legger merke til er at lyden er høyere i K750i enn i K850 når man ikke bruker handsfree. Telenor mobil ikke kompatibel?? Er nok no prod.feil med disse tror jeg. Løs høyttaler i plastikboksen som larmer og slamrer når lille konemor snakket i telefonen. Hun har en søt stemme...lurer på hvor mye det skurrer hvis en forbanna far ringer på den og hyler ut levra si..... HE HE HE Nå etter og ha testet i alle fall ca 5-6 telefoner og et nytt parti kom inn fant jeg endelig en telefon som funket. Ingen skurring på denne nye og ikke noe særlig knirk heller. All denne fantastiske plastikken er jo fremdeles tilstede men det virker som om den nye K850i'n min har tykkere plastboks, altså enda mer typperware enn den første jeg kjøpte ......den virker også litt tyngre faktisk uten at jeg har veid men det er vel mindre aktuelt. Den virker mye tightere og har mye bedre talekvalitet enn den jeg klagde på i mitt første innslag, så nå begynner den faktisk og bli verdt og eie, men det er fortsatt dyr plast, men innmaten er vel verdt det. Meny er veldig lik de andre SE har så liten nytenking der. Men knapper og trykkedingser syns jeg er bedre på mange måter og litt uvant på andre måter. Kamerabrytern....JUHUU - den likte jeg og on/ off på kamera og. Denne blå firkantgreia var veldig uvant samt og trykke på skjermen for og velge....uvant, men veldig stilig. De små tallknappene plager meg ikke noe særlig. Skulle gjerne hatt en magnesiumramme med svart gummierte dekklokk og bakside i stedet for all plasten men....plast er det jo brukt i så mange ting så det venner man seg jo til....fordelen er selvfølgelig vekta som reduseres. Det som er meget imponerende med denne telefonen er all spec de har trøkka inni pilleboksen og ikke minst. EDGE og HSPDA OG! 3G samt 4 bånds telefon........og så om ikke det var nok har de fått skvisa inn et 5 mpix kamera som faktisk gruser N95 også. godt gjort tross savn av bedre pilleboks. magnesium er stilig syns jeg og jeg trenger ikke en i syrefast stål eller slagfast titanuim. Og nå funker jo også outlook sync som en drøm også..Faktisk lettere og sette opp den nye syncgreia med blåtann enn Nokia og det hadde jeg ikke trodd. Veldig bra SE. synd dere leverte en pall med møkkatelefoner først he he. Så når SE faktisk kanskje bare har levert en pall eller 2 esker med rævva produserte telefoner og resten helt ok kan jeg anbefale denne som en telefon med litt nytenking ang. knapper med et ganske artig innhold inni denne PILLEBOKSEN. Endret 18. oktober 2007 av Mikkel_Rev® Lenke til kommentar
espen1976 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fikk i dag min nydelige k850i, var meget glad og lykkelig, MEN der tok også gleden slutt. Hadde satt inn mitt m2 kort, fått lagt inn en del bilder og musikk. Etter noen timer, skulle jeg inn på mediamenyen, måtte jo finne ut hvordan alt virket selvfølgelig. Da jeg trykte meg inn på bildemenyen ble hele mobilen sort, etter ca 20 sekunder, ble det såvitt liv igjen. Tenkte ikke så mye på akkurat det, hadde jo skjedd før med andre mobiler tenkte jeg. Men overaskelsen kom da jeg skulle inn på mediemenyen igjen, der hadde alt av bilder og musikk forsvunnet. Javel, tenkte selvfølgelig jeg, slo mobilen av igjen, tok ut batteriet og minnekortet. Da måtte det vel bli bra, men nei da, akkurat lik da å. Og det som er enda rarere, er at når jeg går inn for å se på bildene, da slår mobilen seg av, hver eneste gang. Skulle jo tro at alt var slettet her nå da, men når jeg går eks for å finne bakrunn på mitt tema, ja da kommer bildene opp, også, viss jeg skal forandre på ringemelodi, da kommer alle sangene opp. Virker rett og slett som hele den nye mediemenyen har gått loddrett på trynet.... Må si jeg hadde sett opp til denne dagen, men den ble fort ganske sur.... Hilsen Espen Heimsvik Rørvik 489 40000 Lenke til kommentar
Mikkel_Rev® Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fikk i dag min nydelige k850i, var meget glad og lykkelig, MEN der tok også gleden slutt. Hadde satt inn mitt m2 kort, fått lagt inn en del bilder og musikk. Etter noen timer, skulle jeg inn på mediamenyen, måtte jo finne ut hvordan alt virket selvfølgelig. Da jeg trykte meg inn på bildemenyen ble hele mobilen sort, etter ca 20 sekunder, ble det såvitt liv igjen. Tenkte ikke så mye på akkurat det, hadde jo skjedd før med andre mobiler tenkte jeg. Men overaskelsen kom da jeg skulle inn på mediemenyen igjen, der hadde alt av bilder og musikk forsvunnet. Javel, tenkte selvfølgelig jeg, slo mobilen av igjen, tok ut batteriet og minnekortet. Da måtte det vel bli bra, men nei da, akkurat lik da å. Og det som er enda rarere, er at når jeg går inn for å se på bildene, da slår mobilen seg av, hver eneste gang. Skulle jo tro at alt var slettet her nå da, men når jeg går eks for å finne bakrunn på mitt tema, ja da kommer bildene opp, også, viss jeg skal forandre på ringemelodi, da kommer alle sangene opp. Virker rett og slett som hele den nye mediemenyen har gått loddrett på trynet.... Må si jeg hadde sett opp til denne dagen, men den ble fort ganske sur.... Hilsen Espen Heimsvik Rørvik 489 40000 Hei fortvilte venn.... Jeg stanga og hue skikkelig i grastorva etter mottak av telefone, den første jeg kjøpte, og hata SE og det som værre var. Sendte dem også en skikkelig krass epost med vonde tanker og WooDOO trix i de mest voldeligste trix. kontakt butikken du kjøpte den i snarest, så får du sikkert en DOA telefon på garantien. Litt usikker på hvordan det funker men kjør på. Min er helt smaskens med alt egentlig så få deg en ny. Flere mandagsmobiler ute på vift tydeligvis. Min første K850 i var søppel, men den jeg fikk nå er faktisk helt kånge....selvfølgelig da ment med KÅNGEPLAST Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå