Gå til innhold

Diskuter K850i her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edge- diskusjon:

På mobilen.no har refererer de til at telefonen har EDGE: "K850i støtter både Edge og 3G med Super-3G (3,6 Mbit/s) og er dermed en av de aller raskeste datamobilene på markedet. "

http://mobilen.no/wip4/test/sony_ericsson_.../d.epl?id=18050

Den har ikke EDGE

Mobilen.no har ikke testet at den har EDGE.

Det er K858C (Kina) som har EDGE.

Synd men sant.......

Det er ikke ofte jeg skulle ønske at jeg tok feil, men i dette tilfellet ønsker jeg det.

Lenke til kommentar
Den har ikke EDGE

Mobilen.no har ikke testet at den har EDGE.

Det er K858C (Kina) som har EDGE.

Synd men sant.......

Det er ikke ofte jeg skulle ønske at jeg tok feil, men i dette tilfellet ønsker jeg det.

På min K850i så har jeg en liten E ved siden av nettverks-indikatoren. Dermed vil jeg tro min K850i har Edge.. Den er kjøpt i Thailand.

Lenke til kommentar
På min K850i så har jeg en liten E ved siden av nettverks-indikatoren. Dermed vil jeg tro min K850i har Edge.. Den er kjøpt i Thailand.

Sony Ericsson sier at den ikke har EDGE

Mail fra SE:

----------------------------------------------------------------

Hej Jethro!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Sony Ericsson K850i har ej stöd för EDGE.

Den stödjer följande nät,

GSM 850

GSM 900

GSM 1800

GSM 1900

HSDPA

UMTS 850

UMTS 1900

UMTS 2100

Med vänliga hälsningar,

/Jennie

Sony Ericsson Call Center

-------------------------------------------------------------

Rart at det ikke står noen forklaring av alle symbolene i brukerhåndboken

Endret av Jethro
Lenke til kommentar
Sony Ericsson sier at den ikke har EDGE

Mail fra SE:

----------------------------------------------------------------

Hej Jethro!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Sony Ericsson K850i har ej stöd för EDGE.

Den stödjer följande nät,

GSM 850

GSM 900

GSM 1800

GSM 1900

HSDPA

UMTS 850

UMTS 1900

UMTS 2100

Med vänliga hälsningar,

/Jennie

Sony Ericsson Call Center

-------------------------------------------------------------

Rart at det ikke står noen forklaring av alle symbolene i brukerhåndboken

Tipper de difrensierer markeder ved og slå av og på funksjoner som dette i forskjellige områder. Kan ikke skjønne noe annet. Skal prøve og få testet GPRS/Edge hastighet idag...

Lenke til kommentar
Tipper de difrensierer markeder ved og slå av og på funksjoner som dette i forskjellige områder. Kan ikke skjønne noe annet. Skal prøve og få testet GPRS/Edge hastighet idag...

Vel, min telefon er kjøpt i Norge og jeg har også sett en liten E ved siden av signalstyrkeindikatoren. Akkurat nå står det en G der, men tidvis har den vist E.

/Tom

Lenke til kommentar
Vel, min telefon er kjøpt i Norge og jeg har også sett en liten E ved siden av signalstyrkeindikatoren. Akkurat nå står det en G der, men tidvis har den vist E.

/Tom

Jeg ser ikke at det kan være annet enn EDGE. E tidligere på SE har jo betydd Edge (W710, W300 osv.) Men kan jo hende det betyr "EID" fordi den ikke har EDGE. Vet ikke jeg :( *oppgitt*

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke at det kan være annet enn EDGE. E tidligere på SE har jo betydd Edge (W710, W300 osv.) Men kan jo hende det betyr "EID" fordi den ikke har EDGE. Vet ikke jeg :( *oppgitt*

Den har i hovedsak vist en E der når jeg har vært hjemme i leiligheten hvor det er dårlig dekning for 3G. Faktisk når jeg slår av 3G på telefonen så dukker E'en opp.

/Tom

Lenke til kommentar
Den har i hovedsak vist en E der når jeg har vært hjemme i leiligheten hvor det er dårlig dekning for 3G. Faktisk når jeg slår av 3G på telefonen så dukker E'en opp.

/Tom

:hmm: Det virker jo som at det er EDGE. Man har jo som regel bedre EDGE dekning enn 3G dekning. Når jeg får min så kan jeg se om ikke jeg får tatt den med ned på verkstedet og hørt om det gikk an å få testet om den har EDGE og så få bekreftet dette en gang for alle :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321

Jeg er litt redd for at EDGE bare er der midlertidig. I neste firmware tar de det nok bort, akkurat som de gjorde med megabass i K750i etter at folk oppgraderte den med det nyeste firmware. Siden dette var et Walkman merke så ville de skille det fra kamera mobilene. Megabass står heller ikke oppført som en funksjon i SE sine offiselle sider om K850i, så det kan kanskje bli borte også, siden det er en Cybershot telefon. Jeg husker at K800i for eks, hadde megabass i de første testene av tlf før den nådde markedet, men etter at den kom i butikkene var dette fjernet. Det er fult mulig at en nyere firmware "retter opp" noen av funksjonene så den matcher det som står på SE sin hjemmeside, og vi vet jo at EDGE ikke står oppført der.... :(

Endret av Slettet+324154321
Lenke til kommentar
Jeg er litt redd for at EDGE bare er der midlertidig. I neste firmware tar de det nok bort, akkurat som de gjorde med megabass i K750i etter at folk oppgraderte den med det nyeste firmware. Siden dette var et Walkman merke så ville de skille det fra kamera mobilene. Megabass står heller ikke oppført som en funksjon i SE sine offiselle sider om K850i, så det kan kanskje bli borte også, siden det er en Cybershot telefon. Jeg husker at K800i for eks, hadde megabass i de første testene av tlf før den nådde markedet, men etter at den kom i butikkene var dette fjernet. Det er fult mulig at en nyere firmware "retter opp" noen av funksjonene så den matcher det som står på SE sin hjemmeside, og vi vet jo at EDGE ikke står oppført der.... :(

Jeg har MegaBass i Equalizeren på min K850i. Høres helt sløkket ut å fjerne features bare fordi websiden ikke lister dem.

/Tom

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i telefonen på fredag, og er fornøyd så langt. Bortsett fra nettleseren, der er jeg bortskjemt med opera mini. Så jeg lastet den ned, og den funket en dag. Etter det, får jeg bare opp at den ikke kan starte, pga minnet er fullt... Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321
Jeg har MegaBass i Equalizeren på min K850i. Høres helt sløkket ut å fjerne features bare fordi websiden ikke lister dem.

/Tom

de har gjort det før, det er enda mer sløkket spør du meg.

Bare spør noen som har lastet ned det helt nyeste firmware til K750i, der har de tatt vekk megabass for eks, i følge esato.

Lenke til kommentar

Eg trur den har edge. kan noen snart få prøvd det?

Lenke til kommentar

Hurra, den har EDGE! :)

Fikk nettopp mail fra journalisten i mobilen.no:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den har definitivt Edge. Jeg har sjekket og målt. Her er det ingen tvil. Pussig at Sony Ericssons Call Center kan få seg til å si noe annet. Jeg har både en prototyp og et sluttprodukt. Begge har Edge og HSDPA.

Xxxxx

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Håper flere kan bekrefte dette.

K850i blir bestilt i kveld!

Endret av Jethro
Lenke til kommentar

Hovedårsakene til at eg mest sannsynleg kjem til å kjøpe denne telefonen er pga datahastigheten og kameraet. Så no har eg (delvis) fått bekrefta at den har EDGE, men har ikkje høyrt noko om kameraet. Nokon som har fått telefonen som kan få lasta opp nokre bilder tatt med telefonen? Gjerne under forskjellige lysforhold, og med blitz. Og veit nokon korleis kameraet er i forhold til K800i/K810i?

EDIT: Fann denne tråden på eit forum. Veldig mange bilde-eksempel. Ser aldeles flotters ut, spør du meg :p TJO!

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?t...144&start=0

Endret av SnowBrigade
Lenke til kommentar
Har ingen idé med den operaen. Men prøv å installer det på nytt.

Yepp da ser det ut som jeg får meg mobilen nå.

Men er det noen som får testet om både M2 og Micro SD kan fungere samtidig?

Etter det jeg har lest i tester er det ikke mulig å bruke begge kortene samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...