Gå til innhold

Diskuter K850i her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen forskjeller er vel:

-Den har gyro funksjon, som gjør at når du tipper mobilen over på siden så følger skjermen etter, noe som er praktisk når du ser på bilder og til div. spill.

-Den har Hsdpa (Super 3g), 3g som gjør at du får raskt nett de fleste steder.

-Videofunksjonen er bedre (bedre kvalitet enn på k810i).

Sikkert mer, men dette er noen.

Edit: Nevnte edge fordi det har vært så mye diskusjon om det var eller ikke, men det var det altså ikke.

Endret av DTR_92
Lenke til kommentar

Var å så og testa K850en litt nå, kul den nye mediemenyen fra Sony og de trykfølsomme knappene var veldig mottakelige. Telefonen lå greit å hånde og skjermen knallklar, absolutt en fresh telefon. Men har en P1 og synes nesten den er ennå freshere faktisk, så er litt i et dilemma hva jeg skal velge videre. Men fresh var K850, så frykter nok at denne blir å se i alles lommer etterhvert, så kanskje bedre å ha P1, får man ha den litt i "fred", hehe.

post-50917-1192277174_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt i spenning: Er det noen som kan fortelle om den har EDGE eller ikke?

Kan dere som har mobilen sjekke i brukerhåndboken som fulgte med hva "E" symbolet betyr?

Har bladd gjennom brukerveiledningen som ligger på Sony Ericsson sin hjemmeside uten å finne ut hva dette symbolet betyr. Verken edge (eller egprs) er nevnt i brukerveiledningen. Kun GRPS, 3G og HSDPA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321
Noen forskjeller er vel:

-Den har gyro funksjon, som gjør at når du tipper mobilen over på siden så følger skjermen etter, noe som er praktisk når du ser på bilder og til div. spill.

-Den har Hsdpa (Super 3g), 3g og Edge som gjør at du får raskt nett de fleste steder.

-Videofunksjonen er bedre (bedre kvalitet enn på k810i).

Sikkert mer, men dette er noen.

K850i har ikke EDGE, men den kinesiske versjonen K858c har EDGE, Kina har ikke 3G nett.

Rart at ikke SE legger til EDGE, nokia og samsung har jo gjort dette i en liten evighet. Spesielt trist for oss nordmen som har sparsomt med 3G master utenfor storbyene. Sukk..SE altså.. :roll:

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hvordan den nye "navigansjonsknappen" fungerer?

Den er ikke så avansert da. Den blå ringen som går rundt 2 og 5-tallet er "joysticken", du trykker på den blå firkantens overside for å gå opp (ovenfor 2 tallet), og nederste del av firkanten (under 5 knappen) for å gå ned. Og samme for å navigere til høyre og venstre. For å trykke godkjenn eller gå inn i menyer etter du har bladd deg dit du skal trykker du på "velg", som man finner underst på skjermen, og som er i trykkfølsom tast.

var dette teit forklart eller ble det forståelig? hehe

Lenke til kommentar

Hmm...

Var helt sikker på at jeg skulle ha denne helt til jeg så W960. Da ble jeg usikker. Synd det er Desember før jeg får se w960 i virkeligheten, men utifra det jeg har sett virker den veldig bra. Så bra at det nesten er kjerlighet med første blikk...

Det er viktig for meg at telefonen fungerer bra som musikkspiller, og der skuffet min N95 litt. K800 fungerte egentlig veldig bra til det, måte bare kjøpe et walkmanheadset med fjernkontroll. Skjønner ikke at folk maser om 3.5mm jacks hele tiden, når man har trådløse headset, eller spesialheadset med fjernkontroller...som etter min mening er mye bedre alternativ. De fleste fjernkontroller kan man jo plugge hva som helst i uansett.

Men jeg har sett for meg k850, med trådløst bluetooth headset, HBH-DS980:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82886

Sjekkogså :

Kan ikke skjønne annet enn at det må være et greit kompromiss det der.

Kan noen bekrefte at det er samme taster på k850 som på t650i? Prøvde den her om dagen og likte tastene veldig godt.

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte at det er samme taster på k850 som på t650i? Prøvde den her om dagen og likte tastene veldig godt.

Den har ikke det. K850i er mer "gummi"-aktige taster (vet ikke hvordan jeg skal forklare det på noen bedre måte) enn T650i. T650i er litt mer stivere på en måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321
Skjønner ikke at folk maser om 3.5mm jacks hele tiden, når man har trådløse headset, eller spesialheadset med fjernkontroller...som etter min mening er mye bedre alternativ. De fleste fjernkontroller kan man jo plugge hva som helst i uansett.

TAKK!! Helt enig :yes: skal bruke HPM-90 til min mobil og kan da bruke de høretelefonene jeg vil, samtiding som jeg har en remote. Da slipper jeg å fikle med mobilen hele tiden, som bare tapper den for batteri pga man aktivere lyset i skjermen støtt og stadig. Remote er tingen. :thumbup:

Lenke til kommentar
TAKK!! Helt enig :yes: skal bruke HPM-90 til min mobil og kan da bruke de høretelefonene jeg vil, samtiding som jeg har en remote. Da slipper jeg å fikle med mobilen hele tiden, som bare tapper den for batteri pga man aktivere lyset i skjermen støtt og stadig. Remote er tingen. :thumbup:

Enig her. Bruker HBH-DS980 og er strålende fornøyd. Ikke Hi-Fi lydkvalitet, men det har jeg aldri forlanget når jeg er på farten. De holder mer enn nok til og fra jobb :)

Lenke til kommentar
Den er ikke så avansert da. Den blå ringen som går rundt 2 og 5-tallet er "joysticken", du trykker på den blå firkantens overside for å gå opp (ovenfor 2 tallet), og nederste del av firkanten (under 5 knappen) for å gå ned. Og samme for å navigere til høyre og venstre. For å trykke godkjenn eller gå inn i menyer etter du har bladd deg dit du skal trykker du på "velg", som man finner underst på skjermen, og som er i trykkfølsom tast.

var dette teit forklart eller ble det forståelig? hehe

Det var godt forklart ja.. :) Takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321
Noen som veit om/hva slags headset som er med?

HPM-62 følger med med i esken.

Her er et bilde:

0703260005m.jpg

Endret av Slettet+324154321
Lenke til kommentar

Kan noen som har fått det faktiskte sluttproduktet fortelle meg om det virkelig er en ubeskyttet glassplate foran linsebeskytteren? Jeg har inntrykk av at promoutgavene har hatt dette, men jeg synes det høres helt fjærnt ut.

Den har ikke det. K850i er mer "gummi"-aktige taster (vet ikke hvordan jeg skal forklare det på noen bedre måte) enn T650i. T650i er litt mer stivere på en måte.
Aha...skjønner...takker!Det er samme greia da...bare litt mjukere slik at man ikke er i fare for å få så j***vlig ondt i tommelen. Så at det kanskje kunne bli et problem med t650. Høres bra ut. Endret av jimster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321
Kan noen som har fått det faktiskte sluttproduktet fortelle meg om det virkelig er en ubeskyttet glassplate foran linsebeskytteren?

Ja, jeg er ganske sikker på at den ferdige utgaven har et ekstra glass foran "shutteren" som skal forhindre rusk og støv å komme til på selve linsen. Håper ikke den riper lett, men jeg tror SE har tenkt på dette. Krysser fingrene ;)

Lenke til kommentar
Ja, jeg er ganske sikker på at den ferdige utgaven har et ekstra glass foran "shutteren" som skal forhindre rusk og støv å komme til på selve linsen. Håper ikke den riper lett, men jeg tror SE har tenkt på dette. Krysser fingrene ;)

Joda, den har en glassplate foran linsa.

Jeg fikk telefonen i går. Oppgraderte fra K750i. Liker skjermen og menysystemet veldig godt. Liker ikke de nye knappene på skjermen. De er for upresise og gir for dårlig respons. Merker ofte at jeg trykker uten at det skjer noe + at man ofte trykker 2 ganger når man bare skulle ha trykket 1 osv. :(

Ellers er det IKKE klokke i standby som også er et savn! Man får riktignok klokka dersom man trykker på volum opp eller ned, men det krever altså et trykk. Skjermen er helt svart.

Lenke til kommentar

Ikke klokke i standby? Aner ikke Sony hvor mye brukerne bruker dette? Ser jo på den støtt jeg! :p

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor de har begynt med de vanlige rødt tlfrør og grøn tlfrør som alle andre produsenter bruker. Hvorfor ikke slik som det var før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...