Gå til innhold

Kjøpe videokamera i USA..?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har erfaring med kjøp av videokamera fra statene? Har hørt at det er ulike signaler, slik at eksempelvis dvd'er og spill kjøpt der ikke funker her i landet. Noen som vet? Er det isåfall slik med alt eller er det noen kameraer som kan brukes/innstilles avhengig av hvor man befinner seg...?

Noen som har kjennskap til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Føler meg litt blond her...(og det er jeg jo oxo :p ).

Jeg er helt fersk i gamet, men skal reise til statene neste uke og lurte på om dette kunne være lønnsomt å kjøpe.

Gjelder problemene med ulike "signaler" bare kameraene med tape, eller gjelder det også de som spiller rett inn på dvd plater?

Hvor vil jeg møte vanskeligheter? Avspilling direkte til tv? (har en 40" HD Samsung flatskjerm fra i fjor). Hva om jeg overfører til PC, og spiller derfra over på dvd? Er det noen "omveier" for å få det til eller vil dette bare skape vanskeligheter for en lite teknisk bruker?

Lenke til kommentar

Lurer samtidig på en ting til, som er litt på sidelinjen. Hadde egentlig tenkt jeg også skulle kjøpe en "Tivoli Radio". Har en på badet nå, som det står PAL på. Betyr det at den bruker samme signaler som TV'n, og at en radio kjøpt i USA ikke vil virke her? Eller står PAL for noe annet her....?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

PAL står for Phase Alternation by Line, og er et fargesystem som vi bruker på TV-er i Europa. I USA bruker de NTSC. Det vil bli problemer med avspilling av NTSC på et PAL-tv. Det lønner seg ikke å kjøpe et NTSC kamera for bruk i Norge.

Lenke til kommentar

Takk for oppklaring :)

Nå har jeg funnet en amerikansk webside og fått frem alle PAL-kameraene de har. Men så begynner det vanskelige. Hvilket merke og hvilket kamera bør jeg velge? Hva er et godt kjøp. Jeg ønsker selvfølgelig et best mulig kamera til minst mulig penger.... :hmm:

Er det noen som har noen gode råd til meg? Jeg ser for meg å bruke opptil ca. 4000 NOK. Er det noe å spare på å kjøpe her? http://www.bhphotovideo.com/c/shop/1918/PA....0/mxp/0.0/pn/1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Kan anbefale Panasonic sine 3CCD kameraer. Vet ikke hvor mye du kommer til å spare på å kjøpe fra USA, moms og frakt blir lagt på vet du.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Saken er at jeg reiser dit neste uke, og da slipper jeg jo moms og frakt  :!:

Er Panasonic NV-GS320  en av dine anbefalinger?

8868476[/snapback]

Har ikke helt styringen på navnene men vet at NV-GS-serien er kåret til det beste innen sine prisklasser så ja den er en av mine anbefalinger...

Lenke til kommentar
Saken er at jeg reiser dit neste uke, og da slipper jeg jo moms og frakt  :!:

Er Panasonic NV-GS320  en av dine anbefalinger?

8868476[/snapback]

Du må imidlertid passe på at du ikke kjøper varer til en samlet verdi av 6000 eller mer. Gjør du det, må du betale mva uansett.

Men hvis vi nå sier at du holder deg under denne grensen, og handler på BHPhotovideo:

Med dagens dollarkurs, så havner eksempelvis Panasonic GS320 på over 4000 kroner. Billigste pris i Norge er under 4400 kroner. Er det virkelig verdt å spare 350 kroner, og miste fem års reklamasjonsrett? Ved kjøp i USA får du kun med deg et års garanti (maks to fra enkelte produsenter), og den kan i tillegg være begrenset til USA slik at du må betale langt over 350 kroner i frakt til USA om du må benytte deg av garantien.

Ang. PAL og Tivoli radio, så står faktisk PAL for "venn". PAL og NTSC har ingenting med radio å gjøre. Men om det er forskjell i frekvenser på radio i USA og Europa, er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...