lassaron-jon Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Eg har ein cube 30 som har ein Recording/headphone utgang. Kan nokon forklare meg kvifor lyden blir heilt forferdeleg når eg setter ein jack inn der som går ut i ein "sånn vanleg" lydledning som eg setter i mikrofon inngangen på dataen? Sidan mikrofonen min er elendig og eg har lyst å spille inn musikk på dataen min skulle eg gjerne hatt ei forklaring/løysing/tips til god og billig mikrofon (som då ikkje treng å vere på headsett, slik min er) Takker for alle svar. </lassaron> Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Fordi det er en linjeutgang, og signalet blir alt for sterkt for mikrofoninngangen. Signalet er allerede forsterket. Du må bruke line- in for at det skal bli riktig, ikke microphone in. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 takk for svar, det blei ein del bedre hvertfall. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Samtidig skjer en del av lydutformingen i en gitarforsterker etter denne utgangen (noe PA, men mest kabinettet/høytalleren). Høytalleren danner et naturlig lavpassfilter som kutter høye frekvenser. Det gjør at når man tar opp direkte kan forvrengt gitarlyd (forvregning har maaange overtoner i et veldig høyt frekvensområde) høres veldig "spiss" og "tynn" ut. Det finnes mye software derute som kan bøte på dette, dog. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 når du først er i gang er du vel muligens villig til å nevne eit bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå