Gå til innhold

Bruker Mist dårlige Fuhjyyu caps?

Anbefalte innlegg

Jeg så en test av Rosewill RP500-2 500W PSU som ser ut til å være en noe forenklet utgave av Mist 500w.

Rosewill RP500-2 500W bruker de forferdlig dårlige blå Fuhjyyu caps som secondary cap, mens Primary caps are Teapo.

Test av Rosewill RP500-2 500W

Test av MIST 500Watt Noisekiller ATX12VR2 PSU

Test av MIST 500Watt modulbasert

Urban Dictionary Fuhjyyu

List of Bad Cap Manufacturers

Teapo står også på listen, men er langt i fra så dårlig som Fuhjyyu.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at Mist bruker disse cap.

På bildene under har du innmaten på en Mist 500w øverst og en Rosewill RP500-2 500W nederst.

Det ser ut som det er de samme blå caps som brukes øverst til høyere på begge bilder.

post-49600-1181856129_thumb.jpg

post-49600-1181856141_thumb.jpg

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet en test av Cooltek 500W Ultra-Silent som er identisk til Mist 500w.

Skal ikke være 100% sikker, men det ser ut som det er Fuhjyyu caps som brukes.

Fuhjyyu caps har et veldig dårlig rykte (søk etter Fuhjyyu på Google) for å ta knekken på strømforsyninger som bruker dem.

Bilder av caps på Cooltek 500W Ultra-Silent venstre og Rosewill RP500-2 500W høyre.

post-49600-1182000220_thumb.jpg

post-49600-1182000238_thumb.jpg

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Har du også Teapo på alle secondary caps, som ligger under alle kablene.

8876007[/snapback]

Det er bortimot umulig å lese hva som står på dem, og tror det er mulig å flytte kablene for å få bedre tilgang.

Jeg ser bare Teapo på en av dem, men de andre har samme farger.

De to store sorte som står på andre siden er merket LP, ser ikke Teapo på disse.

Lenke til kommentar
Har du også Teapo på alle secondary caps, som ligger under alle kablene.

8876007[/snapback]

Det er bortimot umulig å lese hva som står på dem, og tror det er mulig å flytte kablene for å få bedre tilgang.

Jeg ser bare Teapo på en av dem, men de andre har samme farger.

De to store sorte som står på andre siden er merket LP, ser ikke Teapo på disse.

8877506[/snapback]

Da ser det ut som at Mist nå bruker andre caps enn de brukte før.

LP er ikke noe produsent, men en serie av caps som er brukt av flere produsenter.

Kan du se navnet på produsenten?

Under kan du se Fuhjyyus LP serie

post-49600-1182249889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ser noe som kan være en logo.

post-8415-1182269812_thumb.jpg

8897907[/snapback]

Ja det ser dessverre ut til å være en Fuhjyyu LP Cap.

Det som er merkelig er at jeg ikke kan se logoen og navnet Fuhjyyu på capen.

post-49600-1182271758_thumb.jpg

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Ok, kjøpte nettopp en sånn MIST 500W, WTF, trodde det var kvalitetsting jeg. Man legger vel ikke Caps som er oppkalt etter avføring i noe som skal holde lenge. Nå ble jeg skeptisk her.. :hmm:

LAEN: Er det siste bildet, et bilde fra PSU-en eller noe du har hente på nettet? Slik jeg forstår det så er det siste bildet fra nettet, men bortsett fra logoen så er jo de capsene helt like..

Syns nesten Microplex bør svare på tiltale, eller forklare litt. Har noen sjekka i forumet til Microplex?

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
Ok, kjøpte nettopp en sånn MIST 500W, WTF, trodde det var kvalitetsting jeg. Man legger vel ikke Caps som er oppkalt etter avføring i noe som skal holde lenge. Nå ble jeg skeptisk her..  :hmm:

LAEN: Er det siste bildet, et bilde fra PSU-en eller noe du har hente på nettet? Slik jeg forstår det så er det siste bildet fra nettet, men bortsett fra logoen så er jo de capsene helt like..

Syns nesten Microplex bør svare på tiltale, eller forklare litt. Har noen sjekka i forumet til Microplex?

8911315[/snapback]

Ja det siste bildet er hentet fra en annen type PSU på nettet.

Mist PSU-ene er laget av ATNG.

De bruker dårlige caps for å få ned produksjonskostnader, så de kan selge PSU-ene for en lavest mulig pris.

Du kan nå kjøpe en ATNG produsert Rosewill RP500-2 500W som er en forenklet versjon av Mist 500w på www.newegg.com for bare $49.99 tilsvarer 301 kr.

Flere PSU merker har nå gått over til å bruke kvalitet caps som Nippon,

Rubycon, Hitachi og Samxon.

Microplex bør få ATNG til å gjøre det samme med sine Mist PSU-er.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Den PSUen (Rosewill RP500-2 500W) er jo ikke like kraftig som MIST 500w da. MIST har 20A på begge +12V railene, mens Rosewill bare har 18A og 16A. Dessuten er den ikke modulær. (Men det var kanskje disse to tingene du mente med forenklet.)

Gjelder forresten det med disse capsene både ikke-modulær og modulær versjon av MIST 500w?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Den PSUen (Rosewill RP500-2 500W) er jo ikke like kraftig som MIST 500w da. MIST har 20A på begge +12V railene, mens Rosewill bare har 18A og 16A. Dessuten er den ikke modulær. (Men det var kanskje disse to tingene du mente med forenklet.)

Gjelder forresten det med disse capsene både ikke-modulær og modulær versjon av MIST 500w?

8913672[/snapback]

Det jeg mente med forenklet er at Rosewill RP500-2 500W er en forenklet konstruksjon av Mist 500w.

Klikk på bildene under for å studere dem nærmere.

Ved første øyekast så ser begge strømforsyningene like ut.

Men ser du nøyere etter så vil du se at Rosewill RP500-2 500W mangler noen komponenter i forhold til Mist 500w.

post-49600-1182445507_thumb.jpg

post-49600-1182445524_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke greit for min del.. artig at noen faktisk har opplevd at den har gått i stykker allerede. Jeg har en eldre MIST 350W, som jeg har hatt i 3 år nå, sikkert det samme i den da. Fornøyd med den, ikke noen problemer der, men så er det vel omtrent 3 år capsene lever før de sprekker og.

Er Microplex like kranglete som Netshop på 5 års reklamasjon på strømforsyninger? Bare så det var en som opplevde problemer med netshop på det.. :hmm:

Lenke til kommentar
Er Microplex like kranglete som Netshop på 5 års reklamasjon på strømforsyninger? Bare så det var en som opplevde problemer med netshop på det..  :hmm:

8915427[/snapback]

I og med at Microplex er "datter" av Netshop kan det jo være at de er like kranglete. Såkalt konsernpolicy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...