DraZeN Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hva burde jeg gjøre for å overklokke denne cpuen på dette hket ??? Kan jeg først stille på multiplier og så på fsb for å oppnå noe tøft ? 8) Og hva burde jeg sette Først multiplier på , og hva burde jeg da etterpå sette fsben på , har ei vifte som skal kunne takle en xp2600 så .. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Og går det ann å låse agp og pci frekvenser på dette kortet???? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Og går det ann å låse agp og pci frekvenser på dette kortet???? Ja Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hva burde jeg gjøre for å overklokke denne cpuen på dette hket ???Kan jeg først stille på multiplier og så på fsb for å oppnå noe tøft ? 8) Og hva burde jeg sette Først multiplier på , og hva burde jeg da etterpå sette fsben på , har ei vifte som skal kunne takle en xp2600 så .. Hvis du skal stille multiplier blir du nødt til å låse opp CPU manuelt Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Asus a7n8x deluxe låser opp cpu automatisk!!!! Lenke til kommentar
dp Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Der tar du vel LITT feil! nforce2 kort låser opp t-bred cpuer.. ikke amd cpuer med palomino kjerne, noe som xp 2100 er. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Etter å ha lest masse på forumet hos www.amdmb.com og www.nforcershq.com har jeg fått inntrykk at A7N8X og A7N8X Deluxe ikke klarer å låse opp CPU med nåværende BIOS versjoner. Andre igjen sier at du kan forandre på multiplier i BIOS, men du kan bare stille nedover og ikke oppover (ikke at det har så mye å si da men) Jeg har selv et A7N8X Deluxe hovedkort, men jeg har ikke en T-Bred B CPU. Dermed kan jeg hverken avkrefte eller bekrefte noen ting. Det ser ut til at de fleste med A7N8X Deluxe må låse opp CPU "the hard way" først hvis man skal stille på multiplier (hvis ikke CPU kommer ulåst fra fabrikken) Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 kaforen av t-bred kjernane er det snakk om her ? begge dvs a og b ? går det an å låse opp xp 2200 uten å bjønde me loddebolten? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg tror ikke det finnes noen hovedkort som klarer å låse opp T-Bred A, så det er vel T-Bred B det er snakk om Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 hey spaz! stemmer nok at du må låse opp cpuene manuelt på palomino cpuen men det er mye enklere på t.bread versjonen. correct me if im wrong.......men stemmer det ikke at det er cpuene som kommer enten låste eller ulåste fra fabrikken og at det ikke er et eneste hovedkort som egentlig kan fysiskt "unlocke prosessoren din? det eneste som får det til å høres sånn ut er at når det blir sluppet nye bioser "oppdateringer" så har lagt til denne egenskapen til å låse opp multiplier settinger som da fortsatt ikke har noe med hovedkorta å gjøre egentlig? det er et samarbeid mellom cpu produsenter og bios produsenter....for ikke å gi folk muligheten til å overklokke cpuen for mye....er jo ikke så bra for salget av de større cpuene.... Eller finnes det virkelig socket a h.kort som låser opp t-bread cpuer uten noen som helst modding? må da være biosene som gjør dette mulig og ikke h.kortene..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå