Gå til innhold

Kan jeg bruke strips i steden for slangeklemmer?

Anbefalte innlegg

Trenger jeg å bruke de slangeklemmene som følger med Zalman Reserator 2 blokkene? Jeg brukte slike klemmer sammen med min første Reserator, men jeg så at det var dype merker etter klemmene da jeg løsnet slangene. Går det greit hvis jeg bruker strips i steden for slangeklemmene?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal vel gå bra, men  siden zalman leverer slangeklips med, så har det sikkert noe med garanti å gjøre.

8866081[/snapback]

I forhold til de klemmene Zalman leverer med så vil jeg si det er tryggere å bruke strips så lenge dette gjøres riktig.

Lenke til kommentar

Da fester jeg slangene med strips :)

lerun: Hva mener du med at det går greit så leneg det gjøres på riktig måte? Det går vel fint hvis jeg strammer stripsene så hardt jeg kan der hvor klemmene skulle vært?

Lenke til kommentar
lerun: Hva mener du med at det går greit så leneg det gjøres på riktig måte? Det går vel fint hvis jeg strammer stripsene så hardt jeg kan der hvor klemmene skulle vært?

8870996[/snapback]

Litt avhengig av hvilken slange nippel man har, men som regel rett under første tag.

Grunnen til å ta det rett under en tag er for å øke presset der slangen utvides mest, som igjen medfører at lekasje er mindre sannsynlig.

Ikke noe mer hokuspokus en det :cool:

Lenke til kommentar

Det finnes tilfeller hvor strips absolutt ikke bør brukes. De presser slangen rundt hele, untatt en liten bit akkurat der "hodet" er. Der presses slangen ut. Enkelte slangenippler, som f.eks de som er på Cooltek-radiatorene kan lett lekke om det brukes strips for å feste med. Èn løsning på dette er å bruke to stykker på hver nippen som er snudd 180 grader i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...