Gå til innhold

Finne på med familien?

Newt32

Anbefalte innlegg

Hallo

Dette er vel et spørsmål til de som er i en familie med søsken og foreldre/foresatte. Lurer rett og slett på hva familien deres bruker å finne på, som en felles "aktivitet".

Har dere noen tips til hva man kan finne på å gjøre i lag med hele familien?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg gjøkke en dritt med familien min forresten er 15 år ekke mine største drømmer å henge inne med mamma og søstern liksom?

8863009[/snapback]

Jeg forstår godt at du som 15 åring ikke har som drøm og "henge" med foreldre og søsken. Men, bruker dere likevel aldri å gjøre noe sammen?

Kino for eksempel? Eller, dra på bowling, spise ute, ferie?

Vi bruker å ha lørdagene som fast familiedag. Da spiser vi pizza på kvelden, leier film og koser oss. Av og til drar vi på kino, på en konsert eller kanskje enda mer sjeldent- på en fjelltur eller fisketur. Mine barn er 14 og 18 og farter rudt, men er også en god del hjemme og tar med seg sine venner hjem til oss.

Vi har snakket en del om å prøve paintball, det høres artig ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg gjøkke en dritt med familien min forresten er 15 år ekke mine største drømmer å henge inne med mamma og søstern liksom?

8863009[/snapback]

Jeg forstår godt at du som 15 åring ikke har som drøm og "henge" med foreldre og søsken. Men, bruker dere likevel aldri å gjøre noe sammen?

Kino for eksempel? Eller, dra på bowling, spise ute, ferie?

Vi bruker å ha lørdagene som fast familiedag. Da spiser vi pizza på kvelden, leier film og koser oss. Av og til drar vi på kino, på en konsert eller kanskje enda mer sjeldent- på en fjelltur eller fisketur. Mine barn er 14 og 18 og farter rudt, men er også en god del hjemme og tar med seg sine venner hjem til oss.

Vi har snakket en del om å prøve paintball, det høres artig ut. :thumbup:

8863268[/snapback]

stemmer stemmer jojo når du sier det sånn

blir av og til restaurant opphold:)

skal på ferie til hellas i år men skal ha med en kompis og søstern skal ha med ei vennine liksom men mamma er jo der:)

:love: hehe

Lenke til kommentar

8863009[/snapback]

Jeg er 18 år, og jeg har ikke noe om helst i mot å være med mamma, typen, broren min, sønnen og dattra til typen til mamma på kino. Det er morsomt - så lenge det er en bra film, da. :yes:

Ellers er det vel ikke så mye vi finner på. Vi bruker å grille en del ved en strand i nærheten.

Edit: feil quote.

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Eneste jeg gjør med familien er at jeg kjører moren min på jobb, plager søstrene mine litt og hjelper faren min med alt han hele tiden skal bygge (fyren er jo vill, bygger vegger, legger fliser, lager terasser, trapper, isolerer loftet, legger gulv...alt sammen skjer samtidig og han blir aldri ferdig med noe, bere begynne på nye ting hele tiden).

Lenke til kommentar
Hvis alle liker musikk er konsert en fin ting å gjøre. Selv skal jeg på stones med gamlingene(foreldrene) i slutten av august :)

8865683[/snapback]

Ah, det høres ut som en fantastisk opplevelse! En hyggelig familieopplevelse :))

Lenke til kommentar

Var på Elton John-konsert med hele familien for et par/tre år siden i Langesund. Det var herlig :)

Ellers spiser jeg middag hver dag sammen med foreldre og søster, og helgemiddagene på kvelden, når vi har noe spesielt godt, er herlig. "Allo allo", detektimen (i hvert fall når det var en god serie, Stingers, Scali, Derrick etc.) og "Med hjartet på rette staden" eller "Kar for sin kilt". Kos :)

Lenke til kommentar

Bowling er tidenes familieaktivitet. Vi pleide alltid å samle oss rundt hjemmelaget pizza på lørdager og se film elns, veldig koselig. Det blir ikke så mye av for tiden, da jeg har flyttet ut og lillebror aldri er hjemme (ungdommen nå til dags), men å tilbringe tid med familien er viktig. Jeg tror folk undervurderer hvor viktig et godt forhold til foreldre og søsken kan være.

Lenke til kommentar

Det er faktisk utrolig hvor mye underholdning det kan være i et artig brettspill etter en hjemmelaget pizza en lørdags ettermiddag. Blir desverre ikke så mye av det for tiden, da jeg sjelden er hjemme på lørdagskveldene (ulempen med å være med i flere forskjellige vennegjenger, aldri ei helg uten at det skjer noe).

Bowling er nevnt flere ganger, og støttes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...