Kimius Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 endelig, etter flere uker med venting, har mitt nyeste tilskudd til nerderommet mitt ankommet: en 3com superstack 4300! 48-porters 100mbit switch med to utvidelseskort, som tilsammen gir meg 4 MT/RJ fiberporter! og det kostet ikke mer enn 400 spenn! denne saken skal nok få en god plass på listen over ting jeg absolutt ikke trenger, men virkelig har lyst på tenker jeg må få rigget til et lite LAN i nærområdet en gang nå snart, jeg Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 forstår ikke et pøkk av hva du skriver, men grattis...hehe Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hvor fikk du tak i den så billig? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 bare å invitere alle vennene dine til LAN med mål om å fylle alle portene da.. du må jo ta jomfruhinna i hver port grattis og lykke til Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 forstår ikke et pøkk av hva du skriver, men grattis...hehe 8869849[/snapback] *Puhh* Da er ikke jeg den eneste som ikke skjønner slikt, men gratulerer med 3com superstack 4300! 48-porters 100mbit switch med to utvidelseskort, som tilsammen gir deg 4 MT/RJ fiberporter! føles sikkert herlig Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) [forklaring]3com superstack 4300 er navnet på switchen. Den har 48 porter no som er :O mye, jeg har en med 5 tror jeg. 4mt/rj vet jeg ikke helt, men jeg tror at det er for å sende fiber rett inn i switchen uten å være innomm en ruter først[/forklaring] fikk dere det med dere nå? Endret 20. juni 2007 av Crazy_Man Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 MT/RJ er da en fiberport, ja. så altså har den 4 fiberkontakter bak(hver av dem 100mbps). hvilket jeg sikkert aldri kommer til å trenge, men det skal ikke stoppe meg fra å bruke dem til et eller annet. det med utvidelseskort er da slik at switchen er laget med 2 spor bakpå, hvor man kan stappe inn ett kort i hver. kortene som ble laget til den typen switch var enten med fiber, eller vanlige nettverksporter. jeg var så heldig at jeg fikk 2 kort, begge med 2 fiberkontakter. og grunnen til at jeg fikk den så billig var intet mindre enn ebay. var en galning fra statene som solgte to av dem, og jeg var så heldig å få den ene for 400kr pluss porto. til sammenligning ligger laveste buyout på samme dingsen på 175 dollar, eller 1000 kroner. men jeg må si at den bråker noe sinnsvakt. jeg tror faktisk den kan konkurrere med en deltavifte, om du setter deltaen til 7v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå