venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg brukte denne metoden til og låse opp min xp2400, det funket fett og nå kjører jeg xp2400@xp2600(333) (166*12.5) 8) tips: lag en runding av EN tråd som er inni en ledning. lag rundinger helt til du får en som passer perfekt. lirk den på med pinsett og klem den fast med tannpirkere. en en siste ting, hold hovedkortet opp ned når du setter den på så ikke rundingen detter av. er det noen som har spørsmål så still de her spørte og gradve en del selv før jeg turte og sette igang! Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg gjorde nesten det samme, bare at jeg dytta tråden nedi hullene i sokkelen som er til pinnene. Denne modden låser opp klokkedoblere fra 12,5 og ned. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg gjorde nesten det samme, bare at jeg dytta tråden nedi hullene i sokkelen som er til pinnene. Denne modden låser opp klokkedoblere fra 12,5 og ned. fikk du plass til både trå og cpu pinne neddi der? wow. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg gjorde nesten det samme, bare at jeg dytta tråden nedi hullene i sokkelen som er til pinnene. Denne modden låser opp klokkedoblere fra 12,5 og ned. fikk du plass til både trå og cpu pinne neddi der? wow. Bruker man en tråd fra en finkordelet kabel, så går det faktisk helt fint! Om du f.eks klipper opp ladekabelen fra en mobiltelefonlader, så vil du sannsynligvis finne at trådene i denne er svært tynne, og dermed egnet for formålet. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg gjorde nesten det samme, bare at jeg dytta tråden nedi hullene i sokkelen som er til pinnene. Denne modden låser opp klokkedoblere fra 12,5 og ned. fikk du plass til både trå og cpu pinne neddi der? wow. Bruker man en tråd fra en finkordelet kabel, så går det faktisk helt fint! Om du f.eks klipper opp ladekabelen fra en mobiltelefonlader, så vil du sannsynligvis finne at trådene i denne er svært tynne, og dermed egnet for formålet. najs! det er sikkert lettere også. jeg knotet litt (ca 20min) før jeg fikk det til ordentlig bra. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 men man får jo bare låst opp multipler'n tom 12.5, hva hvis man vil bruke 13 og opp?! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg brukte denne metoden til og låse opp min xp2400, det funket fett og nå kjører jeg xp2400@xp2600(333) (166*12.5) 8) tips: lag en runding av EN tråd som er inni en ledning. lag rundinger helt til du får en som passer perfekt. lirk den på med pinsett og klem den fast med tannpirkere. en en siste ting, hold hovedkortet opp ned når du setter den på så ikke rundingen detter av. er det noen som har spørsmål så still de her spørte og gradve en del selv før jeg turte og sette igang! Been there done that.. Funka ikke. Fikk en fast multiplier på 7 (!) jeg... Noen ideer? Var veldig keen på å kjøre 400 FSB og 11x MP... BTW så går min 2400+ til ca 2,3 GHz. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Been there done that.. Funka ikke. Fikk en fast multiplier på 7 (!) jeg... Noen ideer? Var veldig keen på å kjøre 400 FSB og 11x MP... BTW så går min 2400+ til ca 2,3 GHz. ja min var også på 7 første gang jeg startet opp. det er fordi noen multipler er jo "delt" de er 7 og 15. da velger de det minste tydeligvis :x ! men prøv og sett den til det jeg har? (166*"12.5/13") Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Gjorde ikkje "tådtrikset" beskrevet over for å endre multiplier på min XP2600/333 i Bios på A7N8X Deluxe. Med markøren på "Multiplier-plassen" i Bios "Entret" eg og fikk valg fra 12,5/13 og nedover: 12, 11,5, 11, ... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Gjorde ikkje "tådtrikset" beskrevet over for å endre multiplier på min XP2600/333 i Bios på A7N8X Deluxe. Med markøren på "Multiplier-plassen" i Bios "Entret" eg og fikk valg fra 12,5/13 og nedover: 12, 11,5, 11, ... det funker ikke med xp2400 i alle fall, jeg har faktisk ikke testet men de fleste sier det ikke funker så jeg låste opp med en gang jeg Lenke til kommentar
pskard Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 ja min var også på 7 første gang jeg startet opp. det er fordi noen multipler er jo "delt" de er 7 og 15. da velger de det minste tydeligvis :x ! men prøv og sett den til det jeg har? (166*"12.5/13") Får vel prøve en gang til jeg da... Hvor høyt klarer du å ta din 2400+ ? Min går som sagt til 2,3 GHz (har ikke prøvd mer, men tror ikke den er stabil på mye mer heller). Lenke til kommentar
pskard Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 ja min var også på 7 første gang jeg startet opp. det er fordi noen multipler er jo "delt" de er 7 og 15. da velger de det minste tydeligvis :x ! men prøv og sett den til det jeg har? (166*"12.5/13") Fant feilen til slutt. Versjon 1001.G av BIOSen er dårlig og tuller med multipliersettings. Jeg la inn 1001.E og vips nå kjørere jeg 400 FSB og 2 GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå