Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Meningen med brystvorter hos menn?

Juden

Anbefalte innlegg

Grunnen til at menn har det er fordi at det tar en stund før det mannlige genet "kicker in" Det tar 6 uker før gutter begynner og utvikle seg til gutter. Så en stund følger alle en slags "jentemal" På den stunden rekker man og få brystvorter. Og siden det ikke er en stor ulempe, så har det ikke blitt borte.

8862124[/snapback]

For det første, ikke en jentemal, men X-mal. Kjønnet blir bestemt først etter 7uker, dermed har jenter klitoris, og vi penis hode, det er samme sakene faktisk, bare at kliotirs sluttet og vokse ved et tidlig stadium.

Da kommer spørsmålet : Hvilken "mal" følger egentlig mennesket ? Gutt eller jente , før den 7 uka ?

1 godt argument : Brystvorter.

fatalicus ; Ja ,det stemmer jo , det samme med omvendt kjønn. Får jenter Testosteron så blir det stemmeskifte og mer mannlig preg over hele fruen - vica versa - bare ikke med testosteron da menn allerede har det.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I menneskets kjønnsceller er det kun 23 enkle kromosomer. Menn og kvinner har 22 kromosompar tilfelles, mens det siste paret er kjønnskromosomene.

Kvinner har XX kromosomer,Menn har XY.

Det blir dermed feil å si at X-kromosom alene gir et rent kjønn, men heller at kromosomet som begge parene har felles, autosomer , er mer relevant.

For å svare på spørsmålet : X-kromosomet er det kvinnelige kjønnskromosomet hos mennesker og pattedyr. Kvinner har to X-kromosomer (XX). Det gjør dem til kvinner. Menn har ett Y-kromosom og ett X-kromosom. Det er den arvemessige kombinasjonen som gjør dem til menn.

X-kromosomet står for omtrent 5% av den totale mengden DNA i cellene til kvinner og rundt 2,5% hos menn.

Spørsmålet var vansklig, å gjorde så jeg måtte trekke litt historie inn også. Jeg trekker en konklusjon at x-kromosomet står for både Kvinner og Menn, Kjønn X&Y.

Edit : Jeg hadde litt hastverk, så om det er skrivefeil, eller forklaringer som er litt snåle, så er det bare jeg som har skreivet feil :p

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...