viper_venom Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei, lurer på hvordan det er når jeg er under 18 år og kjøper en mobiltelefon med abonnemang. Kan abonnemanget tegnes i mitt navn med tillatelse fra en av mine foreldre? Men hvis det må stå i en av mine foreldres navn, må de betale regningene eller kan disse sendes til meg? Ble litt kronglete spørsmål,men håper dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 En av foreldrene dine må stå som juridisk ansvarlig og må skrive under når du tegner abbonementet. Du kan stå som bruker og vil få regningene i ditt navn. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) rettelse: Bruker og fakturanavn/adresse er 2 forskjellige "poster" hos de største teleoperatørene. Men en person under 18 kan stå som "fakturanavn/adresse" og bruker. Den juridisk ansvarlige vil allikevel være den som står kredittansvarlig (dvs får inkasso og evt. betalingsanmerkning dersom regning ikke blir betalt) Endret 14. juni 2007 av KRZT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå