slimjim Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Som topic. Har P5n32-e sli (Ikke pluss) og kjører bios 0602. Den nye er 1103. Inneholder den alle oppdateringene jeg trenger eller må jeg igjennom hele sulamitten? spec: e6700 8800gtx Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Eg trur det er nok å legge inn den nyaste. Det hadde vore ganske ulogisk om den nyaste ikkje hadde hatt alle dei tidlegare oppdateringane. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Eg trur det er nok å legge inn den nyaste. Det hadde vore ganske ulogisk om den nyaste ikkje hadde hatt alle dei tidlegare oppdateringane. 8861282[/snapback] Hei. Hehe sikkert riktig måtte bare forhøre meg. Man kødder ikke med bios Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Du trenger bare den nyeste ja Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ta nyeste ja, for de har somregel oppgradert CPU støtte, viftestyring er oppgradert samt signal banene på hovedkortet er oppgradert for og ungå windows/Linux kræsj. Om du installerer Vista, sjekk om det ikke er egen Vista bios tilgjengelig. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Ok. Så en siste lille sak. Har en ren usb pinne formatert i fat 32 holder det med å legge inn den nye biosen i usb stikka (det er en bin fil) og booote fra den i bios. Trenger jeg boot fil? Jeg har funnet stikka i bios. Red. Vil ikke vista Endret 14. juni 2007 av slimjim Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 De fleste nye BIOS'er kan installeres fra Windows, les instruksjonene nøye så du ikke griller hovedkortet. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 De fleste nye BIOS'er kan installeres fra Windows, les instruksjonene nøye så du ikke griller hovedkortet. 8861431[/snapback] Hei. Har klart å oppdatere bios en gang fra nett....det er 3-4 år siden det gikk veldig bra, men når jeg kjører uppdate fra asus nå så sier den at den ikke finner noe "avalible" dette har pågått i lang tid. Så jeg måtte laste ned uppdate. Har hør at man ikke skal/bør gjøre dette over windows Har funnet riktig bios og har den klar men vil bare forhøre meg at jeg gjør dette riktig Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 MSI sine auto oppdateringer fungerer som en sjarm (personlig erfaring) og Dell sine installeringer fra Windows funker og, om Asus ikke har greid og lage dette stabilt til nå skulle vært merkelig. MEN, bruk den metoden du føler deg tryggest på :-) Lykke til. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) MSI sine auto oppdateringer fungerer som en sjarm (personlig erfaring) og Dell sine installeringer fra Windows funker og, om Asus ikke har greid og lage dette stabilt til nå skulle vært merkelig. MEN, bruk den metoden du føler deg tryggest på :-) Lykke til. 8861563[/snapback] Hei Den jeg følte meg tryggest på var den over windows(bare fordi jeg har gjort det en gang før) men den vil jo ei. og i ettertid så har jeg hørt at den ikke er så trygg heller. Er redd for en bad flash. Endret 14. juni 2007 av slimjim Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 fungerer fint å flashe fra windows, bare ikke velg update from internet (hos meg fant den ingen oppdatering da). Velg update from file istedet, så blar du bare frem til BIOS fila og flasher i vei. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 fungerer fint å flashe fra windows, bare ikke velg update from internet (hos meg fant den ingen oppdatering da). Velg update from file istedet, så blar du bare frem til BIOS fila og flasher i vei. 8869257[/snapback] K Skal tsete. Har hatt litt krøll me pcen, holder på med en clean install og lager image av hd. Det tar tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå