The Ghost Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Skal nå sende inn en ting til RMa, emn vil jeg få igjen frakt somd et kostet meg å sende det tilbake og det det ksotet meg å sende det til meg i starten ? Har jeg rett til det om butikken ikke gjør det ? Edit: Typo aka leif ! Endret 14. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Avhjelp skal skje uten kostnad for forbrukeren. Hvis det er snakk om at du skal få tilsendt et nytt produkt, så skal du ha tilbake frakten du betaler for å sende inn det gamle, samt slippe å betale frakt for det nye. Du skal altså kun betale frakt som om produktet i utgangspunktet fungerte. Om du får refundert frakten automatisk er ikke sikkert, mulig du må mase litt. Husk kvittering fra Posten. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 jepp da skal jeg spørre om kvitt skal sende den inn imorgen, men jeg skal ha pengene tilbake så da lurer på om alt av frakt blir dekt ? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 jepp da skal jeg spørre om kvitt skal sende den inn imorgen, men jeg skal ha pengene tilbake så da lurer på om alt av frakt blir dekt ? 8863508[/snapback] Hvis det er snakk om heving av kjøpet, så har du krav på å få dekket frakt. Jeg vet ikke hva som ligger i begrepet RMA, men hvis det bare er en ting du har fått lov til å sende i retur, som verken er angrerett eller reklamasjon, så må du lese de spesifikke betingelsene til butikken. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har sendt flere ting i retur p.g.a. feil på varen, og selv om jeg alltid har lagt inn kvittering i esken, måtte jeg alltid purre på butikkene for å få tilbakebetalt frakt. Sist sendte jeg i går en PSU til shg.no, og venter i spenning om jeg får dekket utgifter for frakt. PSUen sluttet å virke etter nesten 2 år (Thermaltake 680W). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 legger dere kviteringen med i pakken ? Skal faktisk sende inn til shg.no jeg og Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis det er en retursak der du skal få reparert / få ny vare, så får du vel igjen utgiftene dine for returen, men dette skjer sjelden "av seg selv" Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 jepp da skal jeg spørre om kvitt skal sende den inn imorgen, men jeg skal ha pengene tilbake så da lurer på om alt av frakt blir dekt ? 8863508[/snapback] Dersom det er Angrefrist,så skal du dekke porto tilbake til butikken. Dersom det gjelder en service/reparasjon ,så skal til ha pengene tilbake fra butikken. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Kjøpte varen 02/01-07 så det er nok ikke angrefrist Det er RMa fordi HK ikke fungerer lenger Bestiller nytt HK idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå