Astl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 fikk nettopp noe nye deler men maskina vill ikke starte opp har sjekka med forskjellige tinng om gangen men finner ikke ut av det. sitter med hovedkort,strøm,cpu og minne nå men vil fortsatt ikke starte. har også bytta litt rundt på ram brikkene. det som skjer er at jeg slår den på prosessor vifta starter men slår seg av med engang, lurer på o kanskje jeg har enten handla feil deler eller ikke satt de små led kablene riktig i selv om jeg har prøvd alt mulig ( inkludert det som sto i manualen) og en liten mulighet at det er noe galt med cpu`n fordi etter jeg satte på prosessor vifta(sånn som må trykkes ned til man hører et klikk fra alle fire sylindere) så var det en liten bul under hovedkortet det vifta/cpu ligger. de delene jeg bruker er disse Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5 MSI P4M900M2-L, VIA P4M900, Socket-775, m-ATX,SATA,LAN,DDR2, Sound,VGA, PCI-Ex16 Chieftec Strømforsyning ATX 400W, 120mm Vifte, A-PFC, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin noen som har en ide ? maskina starter ikke idet hele tatt bare virker som prosessor vifta rykker litt når jeg starter opp ellers helt dø Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hva slags skjermkort har du..?400W PSU er ikke mye hvis systemet ditt har et "fett" skjermkort.den bulen du nevner høres ikke bra ut heller,får du et bilde av den ?satt inn 4 pin 12v plugg på hovedkort ? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Strip maskinen til basic's, DVS hovedkort og CPU. Reset strøøm og ha bare en minnes brikke i maskinen, hør om du får BIOS peep eller om diagnoselysene lyser om du har noen. Så: koble på en enhet om gangen, start maskinen og test lett, gjør dette helt til du finner enhet som feiler. Lenke til kommentar
Astl Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Hva slags skjermkort har du..?400W PSU er ikke mye hvis systemet ditt har et "fett" skjermkort.den bulen du nevner høres ikke bra ut heller,får du et bilde av den ?satt inn 4 pin 12v plugg på hovedkort ? 8861382[/snapback] har ikke i skjermkortet enda får ikke tatt bilde heller. Strip maskinen til basic's, DVS hovedkort og CPU. Reset strøøm og ha bare en minnes brikke i maskinen, hør om du får BIOS peep eller om diagnoselysene lyser om du har noen. Så: koble på en enhet om gangen, start maskinen og test lett, gjør dette helt til du finner enhet som feiler. 8861416[/snapback] har gjor det den starter ikke med basics, cpu,strøm,hovedkort og 1 ram brikke. det piper forresten ikke når jeg starter lager ikke no lyd heller, merker ikke no e bortsett fra at prossesor vifta rykker ellers ingenting. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vurdert og prøve og stappe i skjermkortet? Lenke til kommentar
Astl Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Vurdert og prøve og stappe i skjermkortet? 8864163[/snapback] har hatt i skjermkortet men vil vel ikke hjelpe hvis resten ikke starter ,eller tar jeg helt feil ? som sagt vifta på strømmen gikk ikke engang. tror kanskje jeg vet hvor problemet kan ligge, fjerna 4pin speaker og 3 pin power led, hadde i hovedkort(uten vifta) 1 ram brikke i slot 1, prosessor og strøm, da starta den vifta gikk i strømforsyneren+ det var noen lyder fra maskina. satte i alt igjen men fubka ikke skal strippe ned(maskina) og prøve 1 del av gangen mulig det skjer noe da Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 prøv og koble ut allt untatt CPU, ram og en vifte kobla til en 3 pin kontakt, og koble til en og en ting Lenke til kommentar
Astl Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 noen som forresten vet om de delene jeg listet øverst skulle ha noen grunn il og ikke funka sammen ? Lenke til kommentar
rexst Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 oppdater bios det er en ny cpu .-.... Lenke til kommentar
Astl Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 oppdater bios det er en ny cpu .-.... 8864817[/snapback] hvordan ? får ikke starta opp. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Det første du kan gjøre er å ta ut hovedkortet av kabinettet og sjekke at du har satt på de skruene som skal skrus inn i kabinettet for å løfte hovedkortet ut fra kabinettet. Dersom du har skrudd de i, dobbeltsjekk at du ikke har satt noen av de i feil hull. Dersom du ikke har satt de i eller satt i feil hull får du ikke startet opp på grunn av kortslutning. Hvis ikke det er problemet (jeg tror det er der feilen ligger) så prøv å ha i KUN hovedkort og PSU. sett ledningen til power on i riktig pinne og start opp! Pipelyd? Funka det? Endret 15. juni 2007 av Tim Lenke til kommentar
Astl Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Det første du kan gjøre er å ta ut hovedkortet av kabinettet og sjekke at du har satt på de skruene som skal skrus inn i kabinettet for å løfte hovedkortet ut fra kabinettet. Dersom du har skrudd de i, dobbeltsjekk at du ikke har satt noen av de i feil hull. Dersom du ikke har satt de i eller satt i feil hull får du ikke startet opp på grunn av kortslutning. Hvis ikke det er problemet (jeg tror det er der feilen ligger) så prøv å ha i KUN hovedkort og PSU. sett ledningen til power on i riktig pinne og start opp! Pipelyd? Funka det? 8864956[/snapback] I LOVE YOU TIM det var det som var problemet skrue som satt feil, tok den ut maskina slo seg på skal sette i resten nå håper alt fikser seg! Lenke til kommentar
Tim Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Så flott! Bare hyggelig å kunne hjelpe:) God natt Lenke til kommentar
Astl Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 jo alt står i og maskina funker takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå