Ronny#1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Greit nok at de begge sikkert er større, men PS Data er ikke akkurat noe bakgårdssjappe som etter min definisjon er liten. Logistikken PS Data bruker har jo dog vunnet en god del priser, kanskje ikke uten grunn? 8920296[/snapback] Selvfølgelig er ikke psdata noen bakgårds-sjappe, og det var heller ikke det jeg mente. Prøver nå bare å få litt nyanser i diskusjonen, og vise til at sommertid er ferietid, og alle store bedrifter går på halv fart. Dette er jo veldig vanlig overalt, men det jeg vil fram til, er at jo større bedriften er(antall ansatte) jo større blir jo ferie-fraværet. Når ordremengden er den samme som før,vil jo naturligvis en stor bedrift lide mer enn en mindre. Men det er klart....psdata kan jo meget vell ha et bedre system enn andre. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Dette gjelder ikke kun om sommeren, det gjelder året rundt. Enten er det ferie, sykdom eller lagerombygging. Mulig de også har flere "begrunnelser". Som kunde driter man som regel i denne eventuelle grunnen uansett, og forventer at ting man bestiller som er på lager blir sendt innen 2-3 virkedager maks. Det er poenget. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har samme problem med Netshop Oslo. Har jo ikke betalt på forhånd da, men ting som er på fjernlager 1 - 3 dager tar 1 - 3 uker. Har en dvd brenner i bestilling nå. Bekreftet levering 19.06. Forsatt ikke kommet. Når jeg spør dem om hvorfor dette skjer, svare de at det ikke er deres skyld, men noen andre som oppdatere leveringsoversikten. ikke deres skyld ? For noe tull, selfølgelig er det deres skyld. Dette er jo en innstilling man bør være ferdig med. Godt jeg er tolmodig og at det ikke er viktig med brennern. De bør nok stille krav til sin leverandør. Det er jo deres forhold til kunder som blir svekket. Arne M Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg synes dette er nokså irriterende. Greit nok at det kan ta 1-3 dager å ekspedere en ordre, det kan jeg leve med. Det som er problemet her er at de setter status til "I arbeid" og så lar den stå der i flere dager uten at det skjer noe. Min bestilling har nå stått slik i 2 dager. Det finnes egentlig ingen unnskyldning for dette, hvis ikke MPX har kapasitet til å ekspedere ordrene skal de etter min mening la dem stå åpne til de HAR kapasitet, og gjerne indikere når de regner med å få kapasitet. Slik det er nå er rett og slett for dårlig. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Dette gjelder ikke kun om sommeren, det gjelder året rundt. Enten er det ferie, sykdom eller lagerombygging. Mulig de også har flere "begrunnelser". Som kunde driter man som regel i denne eventuelle grunnen uansett, og forventer at ting man bestiller som er på lager blir sendt innen 2-3 virkedager maks. Det er poenget. 8920811[/snapback] Er helt enig med deg. 2-3 Virkedager skulle være PLENTY tid å få avgårde varene våre Er noen år siden sist jeg bygde data, så har bare erfaring fra siste 2-3 mnd. Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Noen som vet om det er noe forbedring i leveringstiden nå? Tenker på å gjøre en bestilling Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg vet ikke om de har noen forbedring nå, men ring de så får du nok svar. Det med at de setter varene i Arbeid kort tid etter bestilling når de faktisk ikke er det skulle de ta en titt på - iallfall sa dem det når jeg sendte mail. Slik skjedde ikke tidligere visstnok.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) bestilte en vare på Mandag 4. den står fortsatt "i arbeid". (Onsdag 6.) kan umulig ta så lang tid. de burde ha sendt den på mandag, da jeg bestillte den kl 11. men den er fortsatt ikke sendt. de svarer heller ikke på mail. jeg må ha denne varen før helgen, det må de klare for at jeg skal handle der igjen. EDIT: De klarte heller ikke å sende varen idag, dag nr 3 av mulig sendedager. hvis de ikke klarer å sende en vare etter 4 dager er det over og ut. lattelig dårlig av en butikk som engang klarte og sende varer. Endret 6. august 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Heh, bestilte fra både komplett og mpx her om dagen, før helga. Begge pakkene kom relativt kjapt, pakka fra mpx kom dessuten en dag før den fra komplett. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Dere er klar over at tråden er frå juni 2007 , ikkje 2008? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Dere er klar over at tråden er frå juni 2007 , ikkje 2008? du er klar over at det fortsatt er ett problem? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 MPX i 2008 er ikkje same MPX som i 2007 Då komplett og MPX er same firma no. Så forklaringa og årsaka til problemene i denne tråden har lite med eventuelle problem som eksisterer no. For kan me veit er det komplett(norek) sitt lager det går ut frå uansett om det er MPX eller komplett ein handler frå. Dermed blir det ein enkeltpakka som er problemet no, i 2007 var det generell leveransesvikt etter kva ein kan lese ut av tråden. Når det gjelder problemet så ring, å forvente respons på email for at ein ordre har hengt seg / venter på deler vil garantert forsinke prosessen med fleire dager. Ringer du derimot så kan det nok bli løyst. Men eit par dumme spørsmål. 1) Er varene du skal ha på lager no? (kva dei var når du bestilte er uvesentleg) 2) Noko spesielt med ordren (leveransemåte, betalingsmåte o.l)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Les posten min over. Så det samme prob nå Sendte mail. De as det took 1 til 3 dager før de sendte fra lager Grunnet flytting av lager. Så idag 2008 tar det 6-7 dager før man får varen Min ble sendt idag 4 dager etter bestilling Noe som gjør at jeg ikke få varen før helgen Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 2007: MPX avvikler sitt lager og bruker norek(aka komplett) sitt lager, derfor lengre behandlingstid 2008 Noreks lager er MPX sitt lager. Det er ingenting som tilseier at dei holder på å flytte lageret igjen, ei heller at dette er noko som skjer med alle ordrene. Ser ein på kakenijas svar så ser ein jo at pakker til det same lageret kan komme ulikt fram. Dermed kan ein ikkje sei at dette er eit generelt problem, og dermed er problemet knytta til din spesifikke ordre, ikkje treigheit i lagersystemet til norek (som for øvrig faktisk er maskinelt). Lenke til kommentar
riroil Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det stemmer nok at MPX flytter lager. De flytter inn som naboer til Norek (komplett). De har aldri benyttet samme lager, selv om det er i samme konsern. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 hvorfor skal det være problem med min spsifik ordre? når de hadde 20+ lager, de andre butikkene også. på mailen sa MPX at det tok 1-3 dager før de sendte, tolket det som en generell handling. så det er ganske dårlig å bruke så lang tid på noe som tar 5min å gjøre. (har jobbet med noe slikt selv og vet at det ikke kan ta 3-4 dager når varen er på lager) Lenke til kommentar
riroil Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det tar 5 min med en ordre, men din ordre er nok ikke den eneste. Forestiller meg at ordren blir satt "i arbeid" når plukklisten skrives ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det tar 5 min med en ordre, men din ordre er nok ikke den eneste.Forestiller meg at ordren blir satt "i arbeid" når plukklisten skrives ut. neppe for den endret status til "i arbeid" 10 sek etter bestilling. som var på mandag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 fikk varen idag likevell, den er i Oslo nå! bra jobbet av posten. treg jobb av MPX med akkuratt i siste liten, Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvis man irriterer seg over treg levering, så kan man heller gå til en evt. butikk i nærheten. Da får man varen med en gang. Forutsetter selvsagt at den er på lager, men bor man relativt sentralt så har man jo flere alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå