crysys Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det virker enkelt og greit slik at når man først har bestillt, så går den automatisk over i "i arbeid", slik at man låser kunden på en måte, da det ikke går ann å endre på den i etterkant. - At dette skal være praksis så skal hindre rot med ordre, så ser jeg ingen logikk i det. Når man bestiller, endrer osv så går alt automatisk uansett. Så om jeg bestiller 4332ting, avbestiller deretter 1344 av de, for og så legge til 2ting ekstra, så har det ingenting å si for han (stakkeren) som plukker. For når han først starter plukkingen, så er jo ordren låst, og det er først når han skal begynne å plukke, at ordren skal låse seg. Ikke rett etter man har bestillt, for så gå på status "i arbeid", mens selve plukkingen ikke kommer i gang før noen timer/dager senere. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sendte en epost til MPX i dag morges for å spørre om hva som skjedde, og han lovet at den skulle sendes i ettermiddag. Fremdeles har ingenting skjedd. Dette holder ikke MPX! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jess, de lover og lover som jeg sa tidligere i denne posten, men ikke en dritt skjer! Og disse har slått seg sammen med Komplett? Hehe... jaja, de passer jo forsåvidt sammen... Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Det er "flott" å se at tråden er aktiv, men trist å se at det ikke bare er jeg som sliter. Å svare på e-post er de også unødvendig trege på. Tar langt over en dag å få svar - ja, jeg vet jeg kunne brukt telefonen - men foretrakk å sende e-post denne gangen. Er blitt så fryktelig godt vant nå - hvis en handler på E-bay - spør en selgere der (de som har litt god rating) får en svar på spørsmålet sitt i løpet av 5 minutter max - det er nå iallfall min erfaring. Helt fantastisk! Og; fikk endelig svar fra MPX - de skriver at de sliter stort og at de bygger ut. Som en annen skrev her - det er helt håpløst at de setter varene i Arbeid lenge før de faktisk plukkes. Dette blir det nå sendt mail om der jeg ber de skjerpe denne rutinen. Det holder rett og slett ikke. Jeg tror faktisk jeg må holde meg borte fra MPX nå og kun bruke Netshop, Komplett. De har alltid levert når jeg har handlet - vært kjappe - og det er alfa omega for meg når jeg vil ha varene mine! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 MPX har faktisk vært den butikken som har greid å levere raskest til meg. Jeg bestilte i ett tia og dagen etterpå hadde jeg pakken, til komplett/netshop tar dette opptil 3-4 dager... Men MPX har vokst kolosalt i det siste, bedrifter i vekst får alltid ett litt større problem. Men dette ordner seg etter hvert. En av grunnen til at slike selskaper som NGT osv sliter, er fordi kundemassen øker mye mer enn de hadde forusett... slike ting skaper alltid problemer... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jepp, kundemassen til f.eks. Komplett og Netshop har økt drastisk siden dag en, og de sliter fortsatt med for lite ansatte... joda joda, det ordner seg sikkert etterhvert... hehe... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Min ble "levert" i går, men pakkesporingen fungere ikke så "levert" betyr tydligvis ikke at den er gått ut døren... grrr Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Min ble "levert" i går, men pakkesporingen fungere ikke så "levert" betyr tydligvis ikke at den er gått ut døren... grrr 8911875[/snapback] Hvis det står levert hos butikken kan det hende at den er sendt (levert til posten) Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det kan jo hende, men posten kjenner ikke til sporingsnummeret som MPX har oppgitt. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Der endret posten sin sporing til "MOTTATT DATA OM SENDING".. mao tar enda mer tid før den når posten... så skal den til meg. sukk oh well... ett par dager til uten telefon får gå, men jeg håper MPX får orden på hastigheten sin. At det skal ta så lang til å pakke og få sendt ut en enkel telefon er for dårlig. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 oh well... ett par dager til uten telefon får gå, men jeg håper MPX får orden på hastigheten sin. At det skal ta så lang til å pakke og få sendt ut en enkel telefon er for dårlig. 8913029[/snapback] De er vel kjøpt opp av Komplett... eller "fusjonert". Opplevde også at det stod "i arbeid" i ca en dag før varene var på vei, men da kom det over natten. Synes egentlig det er grei nok service jeg. Det er svært sjelden jeg har opplevd at butikk sender varen omgående etter man bestiller, det har skjedd, men husker ikke hvilken butikk.. mulig det var MPX for en stund siden. Da jeg begynte å handle data på nett, så hadde Multicom flere ukers leveringstid og komplett noe liknende. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det er ikke så lenge siden at både mpx og netshop sendte ut samme dag hvis bestillingen var inne i god til før 12. Varene var da hos meg dagen etter, eller senest 2 dager ett bestilling dersom varen gikk innom ett posthus før omlastingsterminalen i stokke. Tror begge disse butikkene for en tid tilbake begynnte å levere direkte til den terminalen. Før den tid gikk vel varene innom ett annet posthus og overnattet der før terminalen. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hei. Har snakket med MPX i da, og får da opplyst at grunnen til forsinkelsene er enorm ordre-pågang og for lite folk. De har prøvd å få tak i hjelp, men det er visst ikke så stor interesse, i tillegg til at folk tar ferie generelt. Det ble også antydet at dette forhåpningsvis vil bedre seg litt etter hvert med tanke på fusjon, og større pågang fra folk som ønsker jobb. Uansett vil jeg bare si at den servicen som Ørjan, Mr.E og de andre på hans avdeling har gitt meg er det INGEN andre nett-butikker som kan måle seg med, slik JEG har opplevd andre nett-butikker opp gjennom årene. Så ta det med ro folkens, det er bedring i sikte Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hehe... jeg ler, jeg ler. Joda, det er jo inderlig bra at Komplett og MPX nå får slått sammen problemene sine slik at de kanskje kan løse de sammen. For individuelt klarer de det i alle fall ikke. At de har for lite folk, begge to, er slettes intet nytt og har vel eksistert over en alt for lang periode. Endret 22. juni 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg kritiserer ikke de som jobber der. De ansatte gjør helt sikkert en glimmrende jobb, men det er ledelsen som ikke klarere å sørge for nok bemanning som fortjener litt ris. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hehe... jeg ler, jeg ler. Joda, det er jo inderlig bra at Komplett og MPX nå får slått sammen problemene sine slik at de kanskje kan løse de sammen. For individuelt klarer de det i alle fall ikke. At de har for lite folk, begge to, er slettes intet nytt og har vel eksistert over en alt for lang periode. 8918511[/snapback] Dersom begge bedriftene mangler folk, så løser vel ikke en sammenslåing noe? Dvs med mindre de tar sikte på lavere ordreinngang etter sammenlåingen, noe som ville vært helt absurd. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Mornings Grunnen til at de ikke får tak i folk, er vel mere at folk har blitt late de siste årene, og heller vil ha jobber, som de slipper å bevege de feite rumpene sine i. Folk vil jo ikke anstrenge seg utover det som er ytterst nødvendig, og med alle olje-smurte kroner folk har mellom hendene, er de ikke nødt å ta en simpel lagerjobb heller. Er jo også lite folk ledig på arbeids-markedet osv. PS: Skriver ikke dette for å ta noen i forsvar, for jeg er HELT enig i at ordrebehandling/utsendelse av varer er sinnsykt tregt, men dette med lite folk om sommeren er nå et tilbakevendende problem hvert år da Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) PS Data f.eks. må ha noen form for genier i systemet sitt siden disse ikke har lignende problemer etter MINE erfaringer, erfaringer jeg generelt sett leser fra andre og kjentfolk rundt meg. Eller kanskje det bare er snakk om svært dyktig lederskap? Hvem vet... Endret 22. juni 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) PS Data f.eks. må ha noen form for genier i systemet sitt siden disse ikke har lignende problemer etter MINE erfaringer, erfaringer jeg generelt sett leser fra andre og kjentfolk rundt meg. Eller kanskje det bare er snakk om svært dyktig lederskap? Hvem vet... 8919093[/snapback] Jepp, sikkert en kombinasjon av mye rart :!: Har vell litt med størrelsen på bedriften å gjøre også,eller? F.eks: Bedrift 1: 10 ansatte.....ferie -5 ansatte. Bedrift 2: 50 ansatte.....ferie -25 anssatte. Da må vel nødvendigvis den største bedriften få litt problemer pga samme ordrepågang som før? Eller? Endret 22. juni 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Greit nok at de begge sikkert er større, men PS Data er ikke akkurat noe bakgårdssjappe som etter min definisjon er liten. Logistikken PS Data bruker har jo dog vunnet en god del priser, kanskje ikke uten grunn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå