Gå til innhold

MPX - setter varen(e) "i arbeid"-så skjer "intet"


Anbefalte innlegg

Å være forbruker på nett - da er jeg kravstor. Like kravstor som de fleste andre tenker jeg meg - når jeg bestiller vare® så vil jeg ha de snarest mulig.

 

Dette er grunnen til at jeg hovedsaklig holder meg til Komplett og Netshop.

 

Forrige uke bestilte jeg fra Komplett - som brev - noen få varer, bestilt klokken 10, sendt klokken 14 - liggende i min postkasse tidlig neste dag - ved 11-tiden.

 

Bestilte en vare fra MPX i går - varen endret status fra Åpen til I arbeid klokken 23. Mamma mia - tenkte jeg - jobber de slik midt på natten og får unna varer så kjapt - jeg ble mildt sagt imponert.

 

Men; NEIDA - og neida i caps-lock grunnet frustrasjon som jeg tidligere også har opplevd. Legger en inn en vare til bestilling får varen fort endret status til I arbeid - selvom de skal gå "måneder og år" før det skjer noe mer....

 

Det irriterende med dette er at når varen får status I arbeid får en ikke lov til å legge til varer på ordren, ei heller fjerne varer fra den - da må en ev. benytte angrefristen er meldingen jeg har fått.

 

Dette synes jeg er håpløst og dårlig kundebehandling. Frustrende - og jeg er vel en vanskelig kunde - men jeg er nå en gang kravstor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme erfaring her nå..

Bestilte på tirsdag et headset som ble betalt med Visa med en gang.

Det er først sendt i dag så det kommer nok i morra.

 

Hovedgrunnen til at jeg valgte å kjøpe den fra de var at siden de holder til i nabobyen trodde jeg at ting gikk kjapt og at jeg hadde det påfølgende dag eller til nød i dag, men de tar seg tydeligvis veldig god tid med ordrene (eller evt. for å folk på jobb i forhold til volum som blir solgt)

Lenke til kommentar

Så - på toppen av det hele - for å legge til enda en kommentar og spre litt mer salt i såret...

 

Jeg trodde jeg nå var frigitt fra alt som hette "offline" butikker - a'la fysiske saker som en besøker og får varen med en gang..

 

I dag ble jeg litt "motsatt" frelst - rett inn på Japan Photo og kjøpe et rimelig D40.

 

Deretter til en annen butikk; båtbutikk for å handle noen enkle småting - det var litt deilig i dag. Møte mennesker som nogenlunde vet hva de snakker om, gir en god pris - og tilbyr selvfølgelig pengene tilbake hvis en ikke er fornøyd... Tenkte jeg skulle si at jeg ønsket å deponere - just in case - men det var aldri noen vits å trekke frem...

 

"Offline" er litt deilig når en sitter online hele dagen :thumbup:

Lenke til kommentar

Dersom noen har lett etter jobber på f.eks. Manpower de siste ukene, så søkte MPX sin distributør etter 15 lagermedarbeidere og 3 teamledere hvor fristen var 31 mai. Noe sier meg at de sliter litt med bemanning pr. i dag. MPX har jo alltid vært kjappe, så de kommer seg nok.

 

Hva med å skrive en mail til kundesenteret for å høre hva som skjer der borte? De kommer nok ikke til å juge dersom faktum er at de drukner litt i ordre om dagen.

Lenke til kommentar
Å være forbruker på nett - da er jeg kravstor. Like kravstor som de fleste andre tenker jeg meg - når jeg bestiller vare® så vil jeg ha de snarest mulig.

 

Dette er grunnen til at jeg hovedsaklig holder meg til Komplett og Netshop.

 

Forrige uke bestilte jeg fra Komplett - som brev - noen få varer, bestilt klokken 10, sendt klokken 14 - liggende i min postkasse tidlig neste dag - ved 11-tiden.

 

Bestilte en vare fra MPX i går - varen endret status fra Åpen til I arbeid klokken 23. Mamma mia - tenkte jeg - jobber de slik midt på natten og får unna varer så kjapt - jeg ble mildt sagt imponert.

 

Men; NEIDA - og neida i caps-lock grunnet frustrasjon som jeg tidligere også har opplevd. Legger en inn en vare til bestilling får varen fort endret status til I arbeid - selvom de skal gå "måneder og år" før det skjer noe mer....

 

Det irriterende med dette er at når varen får status I arbeid får en ikke lov til å legge til varer på ordren, ei heller fjerne varer fra den - da må en ev. benytte angrefristen er meldingen jeg har fått.

 

Dette synes jeg er håpløst og dårlig kundebehandling. Frustrende - og jeg er vel en vanskelig kunde - men jeg er nå en gang kravstor...

8861011[/snapback]

Du må bare regne med at det kan ta noen dager å få varene, det er tross alt mennesker som jobber der.

 

Og er da ikke noe rart at du ikke kan legge til, eller fjerne varer når den er i arbeid. Etter det jeg har skjønt, er det da de plukker varene, og pakker det sammen. Jeg regner med at de finner deg på systemet sitt, skriver ut en lapp med hva du skal ha. Finner en pappask og putter alt oppi. skal du da få fjernet en vare etter at han har funnet en akkurat passe stor pappask? eller akkurat teipet den igjen?

Ser også når du postet, så hadde det gått ca 1 dag fra du hadde bestilt. Det er EN dag. Har selv opplevd mange ganger at statusen hos nettbutikken henger etter.

*Til plukking* Oi, plutselig på hamar...

Du kan ikke regne med å være først i køen. Hvor lang leveringstid er det MPX oppgir at de har?

 

Og dårlig kundebehandling? Har du vert i kontakt med de?

I mine øyne ser du ut som en bortskjemt en, som ikke tåler å måtte vente et par dager på varer du bestiller fra nettet.

Lenke til kommentar

tror nok det er som mabbutt sier: at grunnet underbemanning så har de litt problemer der for tiden.

 

har selv bestilt først 2 minnepinner som de for øyeblikket har 12 av på lageret. leveringsdatoen på disse (grønn, bekreftet leveringsdato) har blitt pushet bakover i en ukes tid nå, mens et par andre ting jeg har bestilt der i ettertid har blitt både pakket, sent og mottatt.

Lenke til kommentar

Har opplevd slike ting hos komplett og ja, at de har gått til "plukking" og stått der i et par dager før det har skjedd noe mer. Alltid når det er saker jeg trenger raskt :hrm: Slike ting kan vel skje en gang i blant hos alle...., men vanligvis så går det nå raskt så lenge alt er på lager. Virker dog som de ofte er raske til å sette ting til "plukk" eller "i arbeid" eller slik, slik at når kunden logger seg inn så ser man at det er gang i sakene, og at man "slipper" mye endringer med orderen. Ringer man eventuellt å skal avbestille "nei..., den har gått i plukk ser jeg". Pussig at de kan ta flere dager å pakke noen deler i ei eske.

 

Blir litt samme som at man noen ganger får melding om at pakken er "SENDT", dette er erfaringer fra komplett/ norek. "Hurra" tenker jeg, og sporer pakken, men får ikke treff. Dagen etter får jeg opp "forhåndsmeldt blabla", og enda et par dager kommer det opp "innlevert". Så raskt de har pakket pakken, så er den liksom "sendt", men så blir den i realiteten ikke postet før flere dager senere.

 

Men dette er noe som bare skjer svært skjelden da, heldigvis.

 

Helst skulle vel alle hadd komponentene de bestiller samme kveld :dribble: Men da igjen hadde det blitt "bad buisness" for lokale butikker :)

Lenke til kommentar

Jeg er så enig.

Dessuten bør de snart begynne å følge markedet da både Komplett, Data-aid og Netshop har mulighet for henting. Selv om det bare er i automat på komplett. Dette er jo alle nettbutikker som holder til i nærheten av MPX.

Har sakset dette fra siden ang leveringstid.

MPX: For varer på lager, er vår leveringstid 1 – 3 dager

Netshop: Om varen er på lager, er varene normalt klar for henting iløpet av 2 timer.

Komplett:Lagervarer sendes normalt i løpet av en til to virkedager.

Data-aid: Finner ingen info, men av erfaring er pakken klar til henting i løpet av dagen eller dagen etter.

Lenke til kommentar

V-by; ja, jeg er bortskjemt og jeg innrømmer det gjerne..

 

Når jeg har handlet på Komplett har det gått kjapt unna og også hos Netshop.

 

Det jeg (som muligens ikke presisert hardt nok) irriterer meg mest over er ikke direkte det at de bruker litt tid på bestillingen min etter bestilling, men det at behandlingen tar så hinsides lang tid (plukk og sending).

 

Det hadde ikke gjort meg så mye om varen ble stående i Åpen i to-tre dager og når den først gikk i Arbeid så var det kjapt unna - det hadde vært OK.

 

Det som er fullstendig latterlig er at varen går i Arbeid kjapp tid etter Åpen (klokken 23 på kvelden/natten) - altså kan dette virke som skjer automatisk.

 

Jeg får da ikke mulighet til å legge til ting i ordren fordi den liksom er i Arbeid. Sendt en mail tilbake til MPX der jeg lurer på om de sliter og hvorfor de holder på med denne tullepraksisen....

 

På returbehandling har jeg vært fornøyd med MPX - den har de behandlet kjapt og pengene kommer greit tilbake på konto.

Lenke til kommentar

Har tidligere hatt gode erfaringer med MPX, men virker som de har store problemer nå om dagen. Forrige mandag bestilte jeg ett digitalkamera som en bursdagsgave, alt var på lager så skulle ikke være noe problem. og jeg bestilte på formiddagen med håp om at den kunne bli sendt ut samme dag eller dagen etteprå. Men ordren blir ikke satt i arbeid før på onsdagen, og ikke sendt før på fredagen, så var ikke annet for meg enn å printe ut ett bilde av kameraet og gi det og forklare situasjonen, ganske kjedelig når det var en stor 50årsdag. Kameraet kom frem igår. 9dager etter bestillingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Å være forbruker på nett - da er jeg kravstor. Like kravstor som de fleste andre tenker jeg meg - når jeg bestiller vare® så vil jeg ha de snarest mulig.

 

Dette er grunnen til at jeg hovedsaklig holder meg til Komplett og Netshop.

 

Forrige uke bestilte jeg fra Komplett - som brev - noen få varer, bestilt klokken 10, sendt klokken 14 - liggende i min postkasse tidlig neste dag - ved 11-tiden.

 

Bestilte en vare fra MPX i går - varen endret status fra Åpen til I arbeid klokken 23. Mamma mia - tenkte jeg - jobber de slik midt på natten og får unna varer så kjapt - jeg ble mildt sagt imponert.

 

Men; NEIDA - og neida i caps-lock grunnet frustrasjon som jeg tidligere også har opplevd. Legger en inn en vare til bestilling får varen fort endret status til I arbeid - selvom de skal gå "måneder og år" før det skjer noe mer....

 

Det irriterende med dette er at når varen får status I arbeid får en ikke lov til å legge til varer på ordren, ei heller fjerne varer fra den - da må en ev. benytte angrefristen er meldingen jeg har fått.

 

Dette synes jeg er håpløst og dårlig kundebehandling. Frustrende - og jeg er vel en vanskelig kunde - men jeg er nå en gang kravstor...

8861011[/snapback]

Du må bare regne med at det kan ta noen dager å få varene, det er tross alt mennesker som jobber der.

 

Og er da ikke noe rart at du ikke kan legge til, eller fjerne varer når den er i arbeid. Etter det jeg har skjønt, er det da de plukker varene, og pakker det sammen. Jeg regner med at de finner deg på systemet sitt, skriver ut en lapp med hva du skal ha. Finner en pappask og putter alt oppi. skal du da få fjernet en vare etter at han har funnet en akkurat passe stor pappask? eller akkurat teipet den igjen?

8865467[/snapback]

 

MPX la om til robotisert plukk i fjor høst, så jeg antar det eneste manuelle er pakkingen ned i pappesker. Sannsynligvis er det roboter som teiper igjen esken også.

Lenke til kommentar
Det som er fullstendig latterlig er at varen går i Arbeid kjapp tid etter Åpen (klokken 23 på kvelden/natten) - altså kan dette virke som skjer automatisk.

8866080[/snapback]

 

Så vidt jeg vet har i hvertfall Komplett bemanning som jobber 24/7, og regner med at det er sånn hos MPX også. Dermed kan det hende at de begynner å pakke midt på natta.

 

Edit: Ser at noadmin skriver at de har roboter, men tror fortsatt at de har bemanning 24/7

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar

Bestillte telefon fra MPX i går morges klokken 08:00. Fremdeles har ingenting skjedd annet enn at det står "i arbeid". Sist gang jeg bestillte fra XD (som vel egentlig er samme greia) skjedde akkurat det samme, så jeg konkluderer med at den hurtigheten og servicen de hadde en gang i tiden er borte.

 

Denne bestillingen er gjort av meg privat, men når jeg skal bestille fire nye maskiner og diverse utstyr på jobben om noen dager har jeg ihvertfall bestemt meg for at det innkjøpet skal gjøres hos Komplett. Vi kan ikke vente flere ekstra dager på de varene.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe av det samme som trådstarter med MPX. Bestilte minnekort som ikke ble sendt før etter to dager. De har dog god service ettersom jeg har levert inn et par defekte varer det siste halve året; Uten problemer.

 

Hos PSData har jeg bestilt varer to ganger siden jul. Jeg bor i Grimstad og kan derfor hente hos de i Arendal... Begge gangene har varene ligget klare ca. en time etter at jeg la inn ordren. :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...